Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@04:45:20 GMT

دلایل ریزش عجیب دلار در روز گذشته چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۴۶۱

صراط:

قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی بانک ملی دیروز ۲۶،۰۲۰ (بیست و شش هزار و بیست تومان) اعلام شد که نسبت به روز قبل از آن کاهش داشته است. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶،۰۲۰ (بیست و شش هزار و بیست تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۸،۴۵۰ (بیست و هشت هزار و چهارصد و پنجاه تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۳۱،۳۲۰ (سی و یک هزار و سیصد و بیست تومان) و قیمت فروش یورو ۳۳،۷۵۰ (سی و سه هزار و هفتصد و پنجاه تومان) بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت دلار در بازار آزاد دیروز نیز با ۳،۳۵۴ تومان کاهش، ۲۷،۵۴۹ تومان معامله شد. در طی معاملات دیروز، ۳۰،۹۰۶ تومان بیشترین قیمت و ۲۷،۵۴۵ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

به نظر می‌آید بازار توان صعود بیشتر در کانال ۳۰ هزار تومان را نداشت. بازار ارز در یک معادله اخبار در روز‌های اخیر قرار گرفته بود؛ مشخصا ۴ خبر مثبت بنیادی وجود دارد.

۱- شفاف‌سازی در بازار ارز باعث شد تا همه نسبت به حجم عرضه و تقاضا در بازار روشن باشند. همچنین میزان مداخله بازارساز می‌تواند نشان دهد که نرخ در روز‌های آینده افزایشی خواهد بود یا خیر.

۲- تقاضایی در بازار متشکل برای دلار وجود ندارد. مثلا دیروز ۷۵ میلیون دلار در بازار متشکل عرضه شد، اما کمتر از یک میلیون دلار خریدار وجود داشت. این یعنی، صرافی‌ها کاملا به این نتیجه رسیده‌اند که در بالای قیمت ۳۰ هزار تومان، دست به خرید نزنند. این خبر بنیادی نیز می‌تواند برای خریداران خرد قابل توجه باشد.

۳- یک مقام وزارت خارجه اعلام کرد که دستاورد عبدالناصر همتی از سفر به عراق مثبت بوده است. ترجمه این خبر آن است که بازار ارز احتمالا از سمت عرضه، باید منتظر آزادسازی ۵.۵ میلیارد دلار باشد. اگرچه این دلار‌ها احتمالا از عراق نمی‌رسد، اما می‌تواند به معنی رهایی منابع ارزی بانک مرکزی از نرخ ۴۲۰۰ تومان باشد.

۴- اخبار مربوط به انتخابات آمریکا قرار دارد. چینش اخبار در برابر انتخابات آمریکا، به نظر کارساز شده و توانسته بازار ارز را از تقاضای بالا، حداقل به شکل مقطعی خلاص کند.

منبع: روزنامه شهروند

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قیمت دلار در بازار آزاد قیمت خرید دلار آمریکا صرافی بانک ملی صراط بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران

محسن قمصری کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ممکن است اوپک ظرفیت تولید خود را افزایش دهد تا بازار نفت آرام شود و قیمت کاهش یابد گفت: تلاش بر این است که اوپک ظرفیت فروش خود را افزایش دهد و در حد محدود مشکلی را به وجود نمی آورد و قابل انجام است.

به گفته این کارشناس انرژی نظر بر همین است که به صورت محدود عرضه را افزایش دهند و بازار را کنترل کنند و مشتریان نفت به دنبال این هستند که قیمت نفت افزایش پیدا نکند و هماهنگی‌هایی وجود دارد که افزایش قیمت اتفاق نیفتد.

این کارشناس انرژی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید نفتی که آمریکا در از آنها صحبت می‌کند هم اکنون نیز وجود دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تقریباً هیچ پالایشگاه خارجی نفت ایران را خریداری نمی‌کند و تنها چین مشتری نفت ایران است.

وی ادامه داد: چین هم با توجه به روابطی که با ایران دارد و مصالح ملی که دارند به نظر نمی‌رسد نفت ایران را کنار بگذارد؛ زیرا نفت خوب و مناسبی دریافت می‌کنند.

این کارشناس انرژی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران خاطر نشان کرد: این خبرها بیشتر جنگ رسانه‌ای هستند تا بتوانند بازار را متشنج کنند و مساله خرید نفت ایران توسط چین موضوعی تثبیت شده است که ظاهراً توافق کلی بین چین و آمریکا نیز وجود دارد.

کد خبر 6084417 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • قیمت نفت نزولی شد
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟