Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موضوع‌های فراخوان این مهرواره «خانواده‌ی من، شادی‌های من، آینده روشن، فردای بهتر، همدلی و مهربانی، دنیا از نگاه من، آسمان شهر من، خانه‌ی من، جنگ و صلح، آینده ساختنی است، کشورم را دوست دارم» و یا هر موضوع دیگری مرتبط با مواد ۵۴ گانه‌ پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک پیشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس علاقه‌مندان به شرکت در مهرواره در دو گروه سنی بالای ۱۱ سال (نونگاه) و بالای ۱۵ سال (نوجوان) تا ۱۵ آبان ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خلق شده با این موضوع‌ها را از دریچه‌ نگاه کودکان و حاصل ذوق و خلاقیت آن‌ها، را به سایت مجازی کانون ارسال کنند.
داستان‌های نوشته شده باید در قالب فایل word با فونت ۱۴ با حجم کوتاه و حداکثر ۳ صفحه A۴ یا یک‌هزار کلمه در سایت کانون مجازی بخش فراخوان مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» بارگذاری ‌شود.
علاقه‌مندان همچنین باید مشخصات کامل خود هم‌چون نام داستان و موضوع، نام و نام‌خانوادگی نویسنده، تاریخ تولد، گروه سنی، عنوان اثر، نام استان، شهر، شماره تلفن ثابت و همراه و نشانی پستی خود را درج کنند.
انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» را ویژه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند سراسر کشور برگزار می‌کنند.

تئاتر «کچل کفترباز» را در نمایش‌نما تماشا کنید

فیلم نمایش عروسکی کچل کفترباز به کارگردانی آزاده انصاری از تولیدات مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح «نمایش‌نما» اکران اینترنتی شد. این نمایش تلفیقی از اجرای بازیگران و تکنیک عروسکی است که نسرین خنجری با نگاهی آزاد به داستان قدیمی آذربایجانی کچل کفترباز آن را نوشته است.
داستان این نمایش درباره دو موجود جذاب و دوست داشتنی است که از دل قصه‌ها و افسانه‌ها بیرون آمده و با روایت و بازی، قصه‌ی آشنای کچل کفترباز، به دخترکی غمگین یاد می‌دهند که چگونه شادی را جایگزین غم و اندوه کند.
نمایش کچل کفترباز در بیست‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به عنوان نمایش برگزیده بخش کودک  معرفی شد و موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه بهترین کارگردانی، موسیقی، طراحی صحنه و بازیگری شد.
بر اساس این خبر در نمایش عروسکی کچل کفترباز، فرزین محدث، مینووش رحیمیان و مهرنوش شریعتی به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده‌ عروسک‌ها ایفای نقش می‌کنند.
در این اثر هنری عبد آتشانی به عنوان آهنگ‌ساز، سهیلا باجلان طراح و سازنده عروسک، آویده سعادت‌پژوه طراح صحنه و مرضیه ایمان‌خانی طراح لباس همکاری دارند.
بر همین اساس مریم آشوری، مجید خیاطی، امیرحسین انصافی و علی علی‌شاه‌پور نوازندگان و سهیلا باجلان، شایان شریعت و شهریار شمس گروه اجرایی صحنه نمایش کچل کفترباز هستند.  
این نمایش تولید کارگاه عروسکی گروه «تئاتر معاصر» است و علاقه‌مندان می‌توانند تا نیمه‌ ‌آبان ۱۳۹۹ در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری به تماشای آن بنشینند.

برچسب‌ها ادبیات کودک و نوجوان تئاتر تئاتر کودک و نوجوان ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان تئاتر تئاتر کودک و نوجوان ادبیات ادبیات کودک و نوجوان تئاتر تئاتر کودک و نوجوان ادبیات اخبار کنکور کچل کفترباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: از زمان اجرای طرح توسط دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و بویژه درهفته گذشته که اطلاع رسانی گسترده‌ای در حوزه اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح ملی و استانی صورت گرفت، خوشبختانه تا کنون ۹ هزار و ۳۳۸ نفر از مشمولین استان دراین طرح نام نویسی کرده اند.


علیرضا اسدی افزود: مهلت ثبت نام مرحله اول پوشش بیمه رایگان مادران خانه دار داری ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری توسط دولت تا ۳۱ فروردین امسال تعیین شده بود که به دلیل تعداد زیاد مراجعات، نام نویسی به مدت یکماه یعنی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.


وی از تمامی مادران خانه دار و غیر مزد بگیر مشمول ماده ۲۱- ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان که تا کنون موفق به نام نویسی نشده اند درخواست کرد برای بهره مندی از مزایای رایگان بیمه‌های اجتماعی توسط دولت (بازنشستگی – ازکارافتادگی – مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) به سایت صندوق به نشانی: www.roostaa.ir یا ۳۲ کارگزار این بیمه در استانف برای نام نویسی خود اقدام کنند.


بر اساس ماده ۲۱- قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت. دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به پوشش بیمه اجتماعی رایگان مادران خانه دار (غیرشاغل) دارای ۳ فرزند و بیشترِ ساکن در مناطق روستایی و عشایری اقدام کند.


همچنین اگر در مدت بیمه پردازی، فرزند چهارم و پنجم به جمعیت خانواده اضافه شود به ازای هر فرزند ۲ سال به تعهدات دولت اضافه می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • امروز، آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون فلوشیپ/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • تکلیف دومین «عروسک‌خونه» در برج میلاد روشن می‌شود
  • نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه» اعلام شد
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • «سه‌خواهر» و «مجلس توبه نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» روی صحنه مولوی رفتند