Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در نشستی که با حضور جوانان هلال احمر برگزار شد، گفت: کاملاً آمادگی همکاری با تشکیلات سازمان‌های مردم نهاد را داریم به همین جهت در دو سال گذشته یک شبکه امداد و نجات رسمی ایجاد کردیم تا بتوانیم کاملاً هدفمند از ظرفیت سمن‌های جوانان در مواقع بحران استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تندگویان افزود: جوانان ما دوره‌های آموزشی را با هماهنگی هلال احمر گذراندند و اکنون این شبکه که مرکز آن در اصفهان است کاملاً آمادگی دارد در مواقع بحرانی و حتی عادی به کمک مردم بیاید.

وی ادامه داد: ماهیت سمن‌های جوانان مبنی بر فعالیت داوطلبانه است هرچند که سوابق آن با سازمان جوانان هلال احمر قابل مقایسه نیست اما با همین بضاعت هم ساختارمند شده است تا به مردم کمک کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد هم در کشور رسمیت پیدا کرده و تبدیل به یک نهاد عمومی مستقل شده است که خودش به تنهایی می‌تواند وارد عمل شود و در این زمینه هم با هلال احمر همکاری کند.

تندگویان گفت: سایر بخش‌ها هم مانند ستاد ساماندهی امور جوانان آمادگی همکاری با هلال احمر را دارد و می‌توان از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی افزود: ما علاوه بر بحث امداد و نجات در شبکه آسیب‌های اجتماعی هم می‌توانیم فعالیت کنیم و این ظرفیت را هم داریم.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: به، طور کلی در معاونت امور جوانان آمادگی هرگونه تقسیم کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مواقع بحرانی و عادی داریم و می‌توانیم با هلال احمر همکاری کنیم.

تندگویان گفت: متأسفانه موازی کاری وجود دارد و این امر خود باعث آسیب می‌شود. برای مثال در کمک‌های مومنانه همه پای کار بودند اما در توزیع، تقسیم امکانات و منابع کشور نظم وجود ندارد به همین دلیل شاهد هدر رفت منابع هستیم.

وی افزود: در تمام سرفصل‌ها اقدامات مشابه را داریم برای مثال در بحث استعدادیابی ما هم وظیفه داریم و به موازی سازمان‌های دیگر کار می‌کنیم اما رویکرد ما نخبه پروری اجتماعی است تا علمی به همین دلیل تلاش می‌کنیم با سازمان دیگر تلاقی نداشته باشیم و صرفاً روی توانمندسازی اجتماعی کار کنیم حتی برای جوانی هم که تحصیلات عالی ندارد هم این رویکرد را داریم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: اقدامات ما و هلال احمر نزدیک به یکدیگر است به همین دلیل بهتر است تفاهم نامه‌ای امضا شود تا کمک حال یکدیگر باشیم.

کد خبر 5053828

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ساماندهی امور جوانان محمدمهدی تندگویان جوانان هفته ناجا شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور قوه قضاییه آلودگی هوا گردشگری متروی تهران شبکه شاد وضعیت راهها کمیته امداد امام خمینی وزیر ورزش و جوانان امور جوانان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خوربیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

کاوسی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی افزود: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • کشف جسد جوان غرق شده در رودخانه سزار لرستان
  • جسد فرد غرق شده در رودخانه سزار کشف شد