Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@17:26:18 GMT

واردات برنج آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۶۶۶

معاون فنی گمرک گفت : بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج در گمرکات، دپو شده که در صف تخصیص ارز، قرار گرفته اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "مهرداد جمال ارونقی" براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: ممنوعیت واردات برنج از اول ابان ماه ۹۹ لغو خواهد شد که یک ماه زودتراز زمان تعیین شده است. در زمان اعمال ممنوعیت ورادات برنج در اول شهریور ماه آمار گمرک از این حکایت داشت در پنج اول امسال واردات و ترخیص برنج نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته و حدود ۳۰۰ هزار تن در گمرک و بنادر دپو شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارونقی گفت: امیدواریم در روز‌های آینده، با صدور کد رهگیری بانک، نسبت به ترخیص این اقلام از گمرکات کشور، اقدام شود.
با تصمیم ستاد تنظیم بازار از ابتدای شهریور ماه امسال ممنوعیت فصلی واردات برنج اعمال شد که باید تا اول آذر ماه ادامه پیدا می‌کرد. اما تصمیم ممنوعیت واردات برنج یک ماه زودتر از زمان تعیین شده لغو شد.

از مهمترین دلایل عدم ترخیص برنج‌های وارداتی تأمین ارز و ماندن در صف تخصیص ارز بود که مدت‌ها در این رابطه مشکل وجود داشت، آن هم در شرایطی که در ابتدای سال جاری برنج از صف دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومان خارج و با نرخ ارز نیمایی تأمین ارز شد که همین تغییر مبنای ارزی از جمله عوامل افزایش قیمت برنج‌های وارداتی شده بود.

اما در مدت اخیر اعلام شده بود که طی توافقات صورت گرفته قرار بر این بوده تا ارز لازم برای ترخیص برنج‌های دپو شده تامین شود؛ به طوری که مقرر شد ۸۰ میلیون دلار جهت تخصیص ارز به برنج‌های که به صورت درصدی ترخیص شده‌اند اختصاص پیدا کند. برچسب ها: برنج ، گمرک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: برنج گمرک واردات برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه

وزیر خارجه سوئد خواستار تحریم ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه و ممنوعیت گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور به تلافی جنگ در اوکراین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اویل پرایس، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد، هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: تصویب بسته چهاردهم تحریم‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد است. ما می‌خواهیم که این بسته، شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی و اقداماتی برای محدود کردن ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه باشد.

اتحادیه اروپا به تازگی مذاکرات خود را در خصوص بسته چهاردهم تحریم‌ها آغاز کرده است و انتظار نمی‌رود به این زودی، این بسته را تصویب کند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه، اختلاف نظر دارند. سوئد و کشور‌های حوزه بالتیک برای اعمال این ممنوعیت فشار می‌آورند، اما سایر کشور‌های عضو و رگولاتور انرژی اتحادیه اروپا می‌گویند اروپا، وابستگی بیشتری به ال‌ان‌جی روسیه پیدا کرده و قادر به ممنوعیت فوری آن نیست.

آژانس همکاری رگولاتور‌های انرژی اتحادیه اروپا (ACER)، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید در تلاش‌های خود برای حذف ال‌ان‌جی روسیه مراقب باشد، زیرا باید از امنیت تامین گاز خود محافظت کند.

از آنجایی که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه به طور کامل پایان دهد، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید در گام‌های تدریجی صورت گرفته و با ممنوعیت واردات محموله‌های تک ال‌ان‌جی روسیه آغاز شود.

رگولاتور اتحادیه اروپا گفت: در حالی که چنین اقداماتی ممکن است کاهش وابستگی به گاز روسیه را هدف قرار دهد، مهم است که توجه داشته باشیم، حجم قابل توجهی گاز، تحت قرارداد‌های بلندمدت ال‌ان‌جی که قبل از حمله روسیه به اوکراین منعقد شده اند، خریداری شده است. بنابراین، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید با احتیاط انجام شود، به خصوص با توجه به این که قرارداد ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین، در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ارز خودرو کجا رفت؟