Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@19:58:51 GMT

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۷۰۳

راهنمای خرید بهترین دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی یا همان ماشین جوجه در آوری وسیله ای است که با استفاده از آن می توان تخم های نطفه دار یک پرنده را تبدیل به جوجه کرد و امروزه در تمامی صنایع پرورش طیور مانند مرغداری ها از دستگاه جوجه کشی برای تولید جوجه استفاده می کنند و استفاده مرغ مادر صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

اگر شما نیز علاقه مند به جوجه کشی از تخم نطفه دار پرنده های خانگی خود با استفاده از دستگاه جوجه کشی هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا به صورت آگاهانه و با ذهنی روشن برای خرید دستگاه جوجه کشی مناسب برای تخم پرنده های خود اقدام کنید، پس حتما مطالعه ادامه این مقاله را توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خرید دستگاه جوجه کشی بر اساس ظرفیت

مطمئنا قبل از هر چیز باید به ظرفیت دستگاه توجه کنید، به عنوان مثال اگر پرنده های شما تعداد انگشت شماری تخم نطفه دار تولید می کنند، نیازی به خرید دستگاه جوجه کشی صنعتی با ظرفیت بالا نیست، کافیست که یک دستگاه جوجه کشی خانگی با ظرفیت مناسب خریداری کنید. 

معمولا دستگاه های جوجه کشی خانگی در ظرفیت های 12 ، 24 ، 40، 48 ، 80 و 96 تخم مرغ وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی و قیمت های مختلفی هستند که در ادامه توضیح داده خواهد شد. 

اما اگر می خواهید در آینده کار خود را گسترش دهید و تصمیم شما از جوجه کشی محدود به خانه نمی شود و اهداف جدی تری را در سر دارید، می توانید یک دستگاه جوجه کشی صنعتی بخرید، چون در آینده نیز به کار شما خواهد آمد و از خرید دوباره دستگاه بی نیاز خواهید بود. 

دستگاه های جوجه کشی صنعتی نیز در ظرفیت های 126 تخم مرغ تا چند هزارتایی وجود دارند که برای استفاده در سالن های پرورش کوچک و بزرگ و حتی مرغداری های بزرگ کاربرد دارند. 

 

نکته مهم : در محاسبه ظرفیت دستگاه های جوجه کشی از تخم مرغ استفاده می کنند، اما این بدان معنا نیست که دستگاه فقط توانایی جوجه کشی از تخم مرغ را دارد، بلکه از تخم تمامی پرنده های اهلی و حتی زینتی می تواند جوجه کشی کند.

به عنوان مثال دستگاهی که ظرفیتش 40 است یعنی می تواند از 40 تخم مرغ جوجه کشی کند، اما توانایی جوجه کشی از تخم سایر پرنده ها حتی در ظرفیت های بیشتر را نیز دارد که در توضیحات همان دستگاه می توانید مشاهده کنید. 

جوجه کشی از پرنده های اهلی یا زینتی ؟

به این نکته مهم توجه کنید که جوجه کشی از پرنده های زینتی بسیار سخت تر از پرنده های اهلی است. معمولا جوجه پرنده های اهلی هنگام به دنیا آمدن پر دار هستند و چشمشان باز است بنابراین به راحتی می توانند آب و غذا بخورند و فرایند جوجه کشی راحت تری نیز دارند. 

اما جوجه پرنده های زینتی شرایط نگه داری سخت تری دارند و وقتی که با دستگاه جوجه کشی آنها را تولید می کنید، باید خودتان مراقبت و نگه داری از آنها را بر عهده بگیرید. 

برای جوجه کشی از تخم پرنده های اهلی مانند مرغ، اردک، غاز، بوقلمون، بلدرچین و… می توانید از دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی مختلف استفاده کنید و هیچ محدودیتی در انتخاب دستگاه ندارید. 

اما با توجه به حساس و مشکل بودن فرایند جوجه کشی از تخم پرنده های زینتی مانند کاسکو، عروس هلندی، مرغ عشق، مرغ مینا، فنچ، کاکادو، طوطی برزیلی و … حتما باید از دستگاه های جوجه کشی مخصوص پرنده های زینتی مانند ایزی باتور 6 یا آرکام استفاده کنید. 

 

بررسی قابلیت ها و امکانات دستگاه جوجه کشی

پس از انتخاب نوع دستگاه جوجه کشی مورد نظر خود (یعنی خانگی یا صنعتی ، معمولی یا مختص پرنده های زینتی) نوبت به بررس دستگاه مورد نظر از جهات مختلف می رسد.

یک دستگاه جوجه کشی استاندارد و دارای بازده خوب حتما باید پنج عمل زیر را به صورت خودکار انجام دهد.

. تولید گرمای مورد نیاز

. تولید رطوبت مورد نیاز

. سنجش دما و رطوبت داخل دستگاه و نمایش آن به کاربر

. تهویه خودکار هوای داخلی دستگاه

. چرخش خودکار تخم های نطفه دار

 

دستگاه جوجه کشی حتما باید اقدامات فوق را به صورت خودکار انجام دهد تا نیاز کاربر به حضور در کنار دستگاه به حداقل برسد. 

تولید گرما معمولا به وسیله المنت انجام می شود ، اما حتما دستگاهی خریداری کنید که دارای هوش مصنوعی باشد تا در مواقع نیاز المنت ها را روشن کند، چون روشن ماندن مداوم المنت ها هزینه برق بالایی را به دنبال خواهد داشت. با مراجعه به فروشگاه رسمی گروه صنعتی اسکندری می توانید لیستی از دستگاه های جوجه کشی هوشمند را مشاهده کنید. 

تامین رطوبت در دستگاه های جوجه کشی به روش های مختلفی انجام می شود، معمولا در دستگاه های جوجه کشی ساده از ظرف آب برای تامین رطوبت استفاده می شود. دستگاه های هوشمند تر از پمپ آب و پد سلولزی و یا رطوبت ساز اولتراسونیک یا آتومایزر استفاده می کنند و حتی دستگاه های حرفه ای تر مانند دستگاه جوجه کشی درنا از رطوبت ساز داخلی و اختصاصی استفاده می کند که دقت جوجه کشی را چندین برابر افزایش می دهد. 

 

آیا تامین دقیق حرارت و رطوبت در دستگاه جوجه کشی مهم است؟

در حالت طبیعی پرنده مادر با خوابیدن بر روی تخم ها ، حرارت و رطوبت لازم را فراهم می کند، اما پرنده برای آب و غذا خوردن از روی تخم ها بلند می شود که همین موضوع سبب تغییر ناگهانی دما و رطوبت تخم ها شده و امکان تلف شدن جنین در داخل تخم بالا می رود، به همین سبب است که تمامی تخم های پرنده تبدیل به جوجه نمی شود. 

اما در دستگاه جوجه کشی حرارت و رطوبت لازم به صورت مصنوعی تامین می شود و هر چه به دمای جوجه کشی استاندارد نزدیک تر باشد، امکان جوجه شدن تخم های بیشتری نیز وجود دارد. به عنوان مثال دمای جوجه کشی از تخم مرغ 37.7 و رطوبت آن 60 درصد است و هر چه ابزارهای تامین حرارت و رطوبت به شکل دقیق تری این دما و رطوبت را تامین کنند، راندمان جوجه کشی بالاتر خواهد رفت که نتیجه آن افزایش سود پرورش دهنده است. 

 

اهمیت سنجش دقیق دما و رطوبت بر راندمان جوجه کشی

یکی دیگر از امکانات یک دستگاه جوجه کشی خوب، داشتن سنسور دقیق برای سنجش صحیح دما و رطوبت داخل است، چرا که در صورت عدم سنجش دقیق ، امکان تولید حرارت و رطوبتی بیشتر یا کمتر از مقدار مجاز وجود دارد که در این صورت جوجه کشی با شکست مواجه می شود.

از بین تمامی سنسورهای موجود در بازار، سنسور SHT ساخت کشور سوئیس بسیار دقیق تر عمل کرده و دستگاه های مطرح جهانی نیز از این سنسور بهره می برند. گروه صنعتی اسکندری نیز از این سنسور در دستگاه های جوجه کشی خود استفاده می کند. 

 

وجود گارانتی و خدمات پس از فروش

با توجه به اینکه دستگاه جوجه کشی را برای استفاده چندین ساله خریداری خواهید کرد، بنابراین حتما باید از لحاظ وجود پشتیبانی برای دستگاه خود مطمئن شوید. معمولا دستگاه های جوجه کشی وارداتی به خصوص دستگاه های چینی بدون گارانتی هستند و هیچ تضمینی برای یافتن قطعات و تعمیر آنها وجود ندارد مگر اینکه دارای نمایندگی معتبر و با سابقه در داخل کشور باشند. 

اما دستگاه های جوجه کشی ایرانی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و هنگام خرید حتما به این مورد توجه کنید و از وجود نمایندگی در شهر خود نیز مطلع شوید تا با کمترین هزینه نسبت به سرویس آن اقدام کنید. 

لینک کوتاه: asriran.com/0039kH

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دستگاه جوجه کشی دستگاه های جوجه کشی یک دستگاه جوجه کشی پرنده های زینتی جوجه کشی از تخم جوجه کشی صنعتی پرنده های اهلی حرارت و رطوبت دما و رطوبت نطفه دار پرنده ها تخم مرغ تخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موجی کم رطوبت از جو استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، و به گزارش اداره کل هواشناسی استان در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، عبور موجی کم رطوبت، علاوه بر افزایش ابر، ممکن است در بعضی ساعات رگبار‌های موقت و پراکنده‌باران، بویژه برای مناطق شمالی و شرقی استان در پی داشته باشد.
در روز‌های جمعه و شنبه، شرایطی آرام و بدون بارش در منطقه حاکم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی
  • خرید انواع ویپ و پاد به صورت عمده و تکی با بهترین قیمت
  • معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب در بازار ایران
  • راهنمای جامع خرید کابل برق
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۷ فروردین ۱۴۰۳/ بودجه مورد نیاز برای خرید بهترین میان‌رده بازار
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • عبور موجی کم رطوبت از جو استان کرمانشاه