Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@23:50:37 GMT

ناتو تکلیف اردوغان را یکسره کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۷۰۹

ناتو تکلیف اردوغان را یکسره کرد

دبیرکل ناتو اعلام کرد: سامانه‌های اس-۴۰۰ که ترکیه از روسیه گرفته امکان ادغام‌شان در سامانه دفاع هوایی منسجم ائتلاف ناتو وجود ندارند و ائتلاف از تلاش‌های به کار گرفته شده برای ایجاد راه‌حل‌های جایگزین حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو پیش از آغاز نشست دور روزه وزیران دفاع این ائتلاف اعلام کرد: من نگران تصمیم ترکیه درباره خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ هستم این مساله بار‌ها و مکررا در جریان نشست‌ها در آنکارا مطرح شده، ادغام این سامانه‌ها در سیستم‌های دفاع هوایی منسجم ائتلاف ناتو ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





استولتنبرگ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که این تدابیر احتمالا مجازات‌هایی را در پی خواهند داشت، اشاره کرد و گفت: من طرفدار تلاش‌های به کار گرفته شده برای راهکار‌های جایگزین هستم.

دبیرکل ناتو همچنین تاکید کرد، او از تماس‌های ترکیه و آمریکا در خصوص استقرار سامانه‌های پاتریوت حمایت می‌کند و آنکارا با اعضای اروپایی ناتو برای استرار سامانه‌های دفاع هوایی فرانسوی و ایتالیایی همکاری می‌کند.

استولتنبرگ اعتراف کرد که کشور‌ها خودشان تمصمیم می‌گیرند به چه سلاح‌هایی دست یاند، اما مهم است که توافق ضروری در داخل ناتو تضمین شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناتو اردوغان ترکیه ائتلاف ناتو پارسی خبر دفاع هوایی سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در نشست هئیت مدیره وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هم‌اکنون تعداد نیروهای نظامی ناتو در مناطق مرزی با روسیه به ۳۳ هزار نظامی رسیده است.

وی دراین‌باره گفت: علاوه بر ۳۳ هزار نظامی ،۳۰۰ تانک و بیش از ۸۰۰ خودروی زرهی ناتو در مرزهای روسیه حضور دارد.

وزیر دفاع روسیه هچنین گفت: در حال حاضر مجموعه‌ای از تمرینات نظامی نیروهای مسلح مشترک ناتو در حال انجام است. بالغ بر نود هزار نفر به منظور آموزش برای دفع تجاوز ادعایی روسیه در این رزمایش شرکت کرده‌اند. ائتلاف ناتو تلاش دارد تا فعالیت خود را در قطب شمال تشدید کند.

کد خبر 6086645

دیگر خبرها

  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند