Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متولیان مناطق گردشگری باید بابت ارائه خدمات از گردشگران هزینه دریافت کنند، گفت: این هزینه باید صرف تقویت زیرساخت‌های گردشگری شود.

اقبال عباسی ۳۰ مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گردشگری موجب ایجاد رونق و توسعه استان می‌شود، اظهار کرد: ایجاد محدودیت برای حل معضلات گردشگری در مناطق تفریحی و توریستی مناسب نیست، بلکه باید با انجام اقداماتی این آسیب‌ها را به مروز زمان کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: نواقص موجود در نقاط گردشگری که موجب گلایه‌مندی مردم بومی و متولیان فرهنگ است، باید به صورت موضوعی و مصداقی مورد بررسی قرار بگیرد، مباحث گردشگری در تمام نقاط کشور معضلاتی را به همراه دارد، بنابراین برای حل مشکلات باید راهکار توسط متولیان فرهنگ ارائه شود.

وی یادآور شد: یکی از راهکارها برای کاهش تبعات فرهنگی و اجتماعی گردشگران در مناطق گردشگری استان به ویژه شهرستان سامان تشدید نظارت و تیم‌های امر به معروف و تعیین جریمه برای افرادی که به صورت تعمدی اقدام به کشف حجاب می‌کنند است، جریمه بازدارندگی لازم را در مناطق گردشگری استان‌های شمالی به همراه داشته است.

عباسی در خصوص ساماندهی خانه مسافرها در سطح چهارمحال و بختیاری، گفت: باید خانه‌های مسافر بدون مجوز شناسایی شوند، اگر خانه‌های مسافر مجوز داشته باشند، قطعا می‌توان نظارت بیش‌تری بر روی آن‌ها انجام داد و برخی از آسیب‌ها در این حوزه کاهش پیدا می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نبود اداره سازمان تبلیغات در شهرستان سامان نباید مانع انجام امور فرهنگی و تربیتی در این شهرستان شود، این شهرستان فاصله کمی تا مرکز استان دارد، بنابراین می‌توان از راه دور مسائل مربوطه در این شهرستان را مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه متولیان مناطق گردشگری باید بابت ارائه خدمات از گردشگران هزینه دریافت کنند، تاکید کرد: این هزینه باید صرف تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های گردشگرپذیر شود.

عباسی در پایان با تاکید بر اینکه در زمان بحران و جنگ فرمانده میدان نباید گلایه کند، گفت: برخی گلایه‌ها و بازتاب آن در فضای رسانه‌ای موجب ایجاد بدبینی، التهاب و استرس در جامعه می‌شود، هیچ زمان نباید اجازه دهیم مسائل سیاسی به مسائل اجتماعی تبدیل شوند، زیرا کنترل مسائل اجتماعی به مراتب سخت‌تر از موضوعات سیاسی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و جماعات نقش تعیین‌کننده در راهبری جامعه دارند، بنابراین این قشر باید از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه برای آگاه‌سازی و حساس‌سازی مردم در موضوع بیماری کرونا بهره‌مند شود، تا مردم بیش‌تر از گذشته این بیماری را جدی بگیرند.

ورود سالانه بیش از 3 میلیون گردشگر به شهرستان سامان

کمال اکبریان فرماندار سامان در ادامه جلسه با بیان اینکه سالانه بیش از ۳سه میلیون گردشگر وارد این شهرستان می‌شود، اظهار کرد: سطح باغات شهرستان سامان حدود ۱۸هزار هکتار است که از این میزان حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد متعلق به افراد غیربومی است.

وی با بیان اینکه ساماندهی خانه‌های مسافر در شهرستان سامان در دستور سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته است، گفت: ۸۰ درصد ویلاهای منطقه سامان توسط افراد غیربومی خریداری و یا ساخته شده است.

اکبریان با اشاره به اینکه ۱۶ باشگاه رفتینگ در سامان ساماندهی شده است، بیان کرد: با ساماندهی این باشگاه‌ها، بسیاری از آسیب‌ها کاهش پیدا کرده است.

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه استان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در خصوص معضلات و مشکلات به وجود آمده در مناطق گردشگری استان به ویژه شهرستان سامان، اظهار کرد: این مسائل گلایه مردم متدین این شهرستان‌ها را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری، اقتصادی، کشاورزی در شهرستان سامان وجود دارد، بیان کرد: باید با حل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان، تهدیدات را تبدیل به فرصت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری گردشگري زيرساخت استاندار چهارمحال و بختیاری مناطق گردشگری شهرستان سامان آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح هادی روستایی در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار اردل گفت: طرح هادی روستایی در هشت روستای این شهرستان آغاز شده است.
شکوهی از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در این روستا ها خبر داد.
شهرستان اردل در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح هادی روستایی در اردل
  • اجرای بیش از ۳۵۰ برنامه شاخص همزمان با هفته سلامت در چهارمحال و بختیاری
  • سفر به سوریه با ویزای الکترونیکی امکان‌پذیر می‌شود