Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@03:08:06 GMT

لزوم ساماندهی و پاکسازی رودخانه بالیقلو چای اردبیل

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۹۵۲

لزوم ساماندهی و پاکسازی رودخانه بالیقلو چای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فاضل عبدی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی و زیست محیطی رودخانه بالیقلو چای اردبیل اظهار کرد: با توجه به این‌که رودخانه بالیقلو چای اردبیل تقریبا به طول ۷ کیلومتر از داخل شهر اردبیل عبور می‌کند، ساماندهی و پاکسازی این رودخانه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: همچنین باید به موضوع حق‌آبه زیست محیطی و نیاز زیستی رودخانه بالیقلو چای اردبیل برای استفاده همه آبزیان این رودخانه طبق آیین‌نامه جلوگیری از تخریب و آلودگی غیر قابل جبران تالاب‌ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت آب منطقه‌ای به حق‌آبه و نیاز زیستی بالیقلو چای توجه کند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل ادامه داد: مطابق این آیین‌نامه حق‌آبه تالاب‌ها و اکوسیستم‌های آبی دارای اولویت است که در این راستا باید شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به این موضوع مهم در تأمین نیاز زیستی این رودخانه توجه کند.

عبدی بیان کرد: با توجه به وجود مصوباتی درباره ساماندهی و تخصیص حق‌آبه رودخانه بالیقلو چای، پیگیر اجرای کامل این مصوبات هستیم.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۸۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل بالیقلو چای اردبیل حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلزدگان مراقب تمساح باشند

آفتاب‌‌نیوز :

 روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان اعلام کرد: پیرو بارندگی اخیر استان سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن کلیه رودخانه‌ها و سر ریز شدن اکثر سد‌های استان از جمله پیشین، زیردان و همچنین ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست و احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

از ساکنین در مناطق سیل زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری شود.

به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به محیط زیست
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • احداث بند های تاخیری بر روی سرشاخه های رودخانه ها
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی