Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمد البصری» از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی در سخنانی تصریح کرد: تحقیقات در پرونده حمله راکتی به شهرک الرضوانیه در نزدیک فرودگاه بغداد "دست داشتن سفارت آمریکا در آن را ثابت کرده است".

البصری گفت: این تحقیقات از طریق نیروهای امنیتی عراق و بعد از اصابت راکت به خانه ای در شهرک الرضوانیه صورت گرفت که در جریان آن تعدادی زن و کودک کشته شدند اما در پی اثبات دست داشتن آمریکایی ها، پرونده بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز ۲۹ ماه سپتامبر سال جاری میلادی (۸ مهرماه جاری) از کشته شدن پنج زن و کودک و زخمی شدن دو نفر دیگر در حمله راکتی به خانه ای در شهرک الرضوانیه در اطراف فرودگاه بغداد خبر داده بود.

این فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق گفت: طرف آمریکایی این گونه توجیه کرد که عملیات عمدی نبود و این کار (حمله راکتی) در جریان عملیات آموزشی روی برخی از موشک های مستقر در سفارت (آمریکا در بغداد) روی داد.

به نوشته پایگاه خبری «الاعلام المقاوم»، البصری افزود: سفارت آمریکا تلاش کرد که مبالغ زیادی پول به خانواده های شهدا بدهد اما آنها گرفتن هرگونه مبلغی به عنوان دیه را نپذیرفتند.

در آن زمان سیاستمداران، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف عراقی از جمله «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح و «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت النجباء این حادثه را محکوم کرده و خواستار شناسایی، معرفی و مجازات عاملان آن شده بودند.

گردان‌های حزب‌الله عراق آن زمان در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که ردپای آمریکا در عملیات جنایتکارانه شهرک رضوانیه مشاهده می شود و شواهد علمی زیادی در این باره وجود دارد.

برچسب‌ها کشته سفارت آمریکا بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشته سفارت آمریکا بغداد کشته سفارت آمریکا بغداد اخبار کنکور سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیماتمان را خودمان اتخاذ می‌کنیم

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با وزرای خارجه آلمان و انگلیس، گفت: از دوستانمان به خاطر نصیحت‌ها و توصیه‌هایشان و همچنین کمک به ما تشکر می‌کنم، اما ما خودمان برای خودمان تصمیم گیری می‌کنیم. برای دفاع از اسرائیل هر اقدامی را که لازم باشد، انجام خواهیم داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش منکر وضعیت فاجعه‌بار در غزه در نتیجه تداوم حملات و محاصره آن شد.

نتانیاهو همچنین در تلاش برای جلب رضایت شهرک نشینان معترض، اضافه کرد: کابینه امروز با برنامه‌ای برای بازسازی شهرک‌های مجاور نوار غزه موافقت خواهد کرد.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • تصمیماتمان را خودمان اتخاذ می‌کنیم
  • دانمارک سفارت خود را در بغداد می‌بندد
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود