Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با بسیج سازندگی در استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این طرح ابتدا در استان‌هایی برگزار می‌شود که سپاه استانی و کمیته امداد آن از نظر خدمات‌رسانی قوی باشند که در چهارمحال و بختیاری هر دو مجموعه فعال و کوشا بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الله عبدالملکی ۳۰ مهرماه در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بعد از شکست در جبهه‌های مختلف اکنون خلأ کشور را بعد اقتصادی می‌دانند، گفت: ایران ظرفیت‌های بسیار اقتصادی دارد و اگر از این ظرفیت‌ها بهره ببرد بنا بر گفته کارشناسان جهانی تا سال ‭۲۰۵۰‬ بعد از چین می‌تواند دومین اقتصاد بزرگ دنیا باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه مردم ایران داشته‌های بسیاری دارند که قطعاً با چند تحریم دشمنان هرگز از انقلابشان نمی‌گذرند، افزود: پاتک تحریم‌های دشمنان اقتصاد مقاومتی است که حتی برای اقتصاد دیگر کشورها هم راهگشا است.

وی کارآفرینی را یکی از عناصر اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: نیازمندان از دو جهت در مسئله کارآفرینی اهمیت دارند یکی مقوم اقتصاد ملی هستند و از طرف دیگر می‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند و سربار نظام نباشند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه یک‌سوم کل بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند زیرا کمیته امداد علاوه بر مددجویان باید حامی نیازمندان هم باشد، تصریح کرد: یک‌سوم اشتغال سال گذشته را نیز کمیته امداد محقق کرد و این در حالی است که فقط ۰.۵ درصد از کل منابع در اختیار این نهاد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه به صورت پایلوت در ۶ استان میان سپاه استان‌ها و کمیته امداد منعقد شده است، خاطرنشان کرد: طرح الگوی اشتغال محرومان در صورت موفقیت در این استان‌ها در همه استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

وی از ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی طی انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها در استان‌ها خبر داد و اظهار کرد: این طرح ابتدا در استان‌هایی برگزار می‌شود که سپاه استانی و کمیته امداد آن از نظر خدمات‌رسانی قوی باشند که در چهارمحال و بختیاری هر دو مجموعه فعال و کوشا بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد استان ها تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  از ابتدای سال گذشته تاکنون بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: اصولی‌ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و ... است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این موضوع در مدت سال 1402 تا پایان فروردین‌ماه امسال 3هزار و 521 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

نخعی از مشغول به کار شدن 233 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال گذشته تاکنون از طریق کاریابی‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد  امام‌خمینی(ره) با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت این نهاد و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات، و مجتمع های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام می‌کند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت 100 درصد حق  بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال تا سقف 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار پس از اطمینان از واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به‌کارگیری شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت هر کارگاه از اعتبارات قرض الحسنه بانکی است. 

وی افزود: گام نهادن و نیت خیر کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست که در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/252

دیگر خبرها

  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • مخبر: کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری