Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه برخی برای دامداری مجوز احداث چاه گرفته‌اند و با چند برابر سهمیه قانونی آب مصرفی خود کشاورزی می‌کنند، این استفاده باید متوقف شود و چاه‌های مربوطه پلمب شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرخزاد عصر امروز در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان که در سالن جلسات ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات جدید در حوزه احیای منابع زیرزمینی آب دشت قزوین، استفاده از چاه‌های دامداری برای کار کشاورزی است و چند برابر اضافه برداشت آبی که در این حوزه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: توجه به اینکه برخی برای دامداری مجوز احداث چاه گرفته‌اند و با چند برابر سهمیه قانونی آب مصرفی خود کشاورزی می‌کنند، این استفاده باید متوقف شود و چاه‌های مربوطه پلمب شوند.

فرخزاد با اشاره به تدوین برنامه سازگاری با کم‌آبی در استان ادامه داد: در این برنامه سازگاری فعالیت‌های موجود در بخش‌های شرب، کشاورزی، خدمات و صنعت را با کم‌آبی دشت قزوین مورد توجه قرار دادیم و قرار است در این برنامه 6 ساله به صرفه‌جویی بیش از 300 میلیون متر مکعب آب در سال برسیم.

اجرای الگوی کشت مؤثرترین راه برای احیای دشت قزوین است

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه بخش عمده آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: به همین خاطر استفاده از روش‌های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره‌ای جزو برنامه‌های اصلی کارگروه سازگاری با کم‌آبی است و باید برای توسعه این آبیاری‌های مدرن در استفاده برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشیم.

فرخزاد اجرای طرح الگوی کشت را مؤثرترین راهکار برای صرفه‌جویی در آب کشاورزی و احیای منابع زیرزمینی آب دشت قزوین دانست و ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی باید با استفاده از داده‌های گرفته‌شده از سامانه‌های اطلاعاتی مدیریت آب طرح الگوی کشت را به بهینه‌ترین شکل ممکن اجرا کند تا میزان مصرف آب استان در حوزه کشاورزی کاهش معناداری داشته باشد.

1825 میلیارد تومان بودجه برای آبرسانی به روستاهای قزوین اختصاص یافتمهلت بهره‌برداری از 25 میلیون مترمکعب آب شاهرود یک ‌سال تمدید شدتسنیم گزارش می دهد؛ برای مدیریت مصرف منابع آب استان قزوین چه کار کنیم؟

بیشترین تخلفات اضافه برداشت آب در بخش کشاورزی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه فقط 4 تا 5 درصد از آب استان در بخش صنعت مصرف می‌شود، گفت: کمترین تخلفات ما در زمینه برداشت اضافی و بیش از سهمیه تخصیص‌یافته در حوزه صنعت است و بیشترین تخلفات ما در این حوزه مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی حوزه کشاورزی است.

یدالله ملکی با ذکر اینکه متاسفانه سازمان جهاد کشاورزی تعداد زیادی مجوز برای احداث چاه به واحدهای دامداری داده است، افزود: متاسفانه با وجود اینکه برخی از این واحدهای دامی حتی ساخته نشده‌اند، با استفاده از همین مجوزها چند برابر سهمیه اقدام به برداشت آب برای انجام کشاورزی می‌کنند.

وی برخورد با این واحدهای دامداری سوری را در گرو ابطال مجوز احداث چاه آنها توسط سازمان جهاد کشاورزی دانست و ادامه داد: تا زمانی که سازمان جهاد کشاورزی مجوز آنها را باطل نکرده، نمی‌توانیم چاه‌های آنها را مسدود و پر کنیم؛ چرا که در این صورت مرتکب کار غیرقانونی شده‌ایم.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین سازمان جهاد کشاورزی چند برابر احداث چاه دشت قزوین کم آبی آب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران در نخسین روز کاری خود با حضور در گلزار شهدای ساری، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. آقای یونس نوری سپس با خانواده شهیدان سروی دیدار کرد.

استاندار مازندران در حاشیه این دیدار با اشاره به ظرفیت های ویژه مازندران در حوزه کشاورزی، گردشگری و دریایی در خصوص اجرای برنامه های کوتاه مدت گفت: مدیریت پسماند، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و توجه بیشتر به اقتصاد دریاپایه از مهمترین برنامه های کوتاه مدت در استان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم