Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@13:01:12 GMT

آذربایجان از آزادسازی بیش از ۲۰ منطقه خبر داد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۰۲۷۱

آذربایجان از آزادسازی بیش از ۲۰ منطقه خبر داد

رئیس جمهور آذربایجان مدعی شد که نیروهای این کشور در درگیری‌ها با نیروهای ارمنستان، ده‌ها منطقه را به تصرف خود درآورده‌اند.

به گزارش مشرق، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان از آزادسازی مناطق جدیدی در اطراف قره‌باغ کوهستانی طی درگیری با نیروهای ارمنستان خبر داد.

او طی توییت‌هایی نوشت که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در استان «جبرائیل»، روستاهای «بَلَند»، «پاپی»، «تولوس»، «حاجی‌لو» و «تینلی» را آزاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انگیزه تکفیری‌ها برای حضور در آذربایجان چیست؟ جنگ قره باغ؛ پیشروی آذربایجان و سفر وزیر خارجه ارمنستان به مسکو

او همچنین نوشت که در منطقه «فضولی» نیز روستاهای «گجه گوزلو»، «آشاغی سید احمدی» و «زرگر» را از نیروهای ارمنستان آزاد کرده‌اند.

رئیس جمهور آذربایجان در توییت دیگر نیز از تصرف روستاهای «تورآباد»، «ایچری موشلان»، «ملیک‌لی»، «جهان‌گیر بیلی» و «باهارلی» خبر داد و گفت که ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه «زنگیلان» که دیروز آزاد شده، قصبه «مینجیوان»، «خوراما» «خمارلو»، «ساریل» «بابایلی» «آغالی»، «حاجالی»، «قیراخ موشلان» و «اودگون» را آزاد کرده است.

هنوز مقامات ارمنستان و همچنین مقامات جمهوری خودخوانده قره باغ به این پیشروی‌های نیروهای جمهوری آذربایجان واکنشی نشان نداده‌اند.

رئیس جمهور آذربایجان دیروز نیز از پیشروی نیروهای این کشور در غرب قره‌باغ کوهستانی خبر داده و گفته بود نیروهای جمهوری آذربایجان بیش از پنج روستا را آزاد کرده‌اند.

پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ و سایر مناطق تحت اشغال ارمنستان در حالی صورت می‌گیرد که وزیران امروز خارجه هر دو کشور امروز بنا به درخواست همتای روس خود راهی مسکو شده‌اند.

وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان از زمان آغاز درگیری و تنش در منطقه قره باغ کوهستانی در ششم مهر، دو بار راهی مسکو شده و با وساطت روسیه بر سر توفق درگیری‌ها و آتش‌بس به توافق رسیدند ولی این توافق‌ها مانع از توقف درگیری‌ها نشده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ الهام علی اف روسیه جمهوری آذربایجان قره باغ رئیس جمهور آذربایجان جمهوری آذربایجان آزاد کرده قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی از استان‌های امن کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محمدصادق معتمدیان، ۲۹ فروردین در مراسم گرامیداشت روز ارتش افزود: افتخار ما این است که آذربایجان غربی از استان‌های امن کشور است و اگر توسعه در این استان با شتاب پیش می‌رود حاصل رشادت نیروی مسلح و امنیت پایدار حاکم در منطقه است.
او با بیان اینکه ارتش به عنوان پشتوانه‌ای قوی در اقتدار منطقه اثرگذار است، افزود: امروز پیام ارتش ایران، پیام صلح است و به کسانی که بدنبال ایجاد ناامنی هستند، هشدار می‌دهد.
استاندار با بیان اینکه گرامیداشت روز ارتش، نقطه عطفی برای ارتش جمهوری اسلامی است، گفت: ارتش جمهوری اسلامی همواره فعالیت گروهک‌های ضد انقلاب و نقشه‌های ضدانقلاب را در شمالغرب که بدنبال خرابکاری بودند، سرکوب و نقش برآب کرده است.
معتمدیان با اشاره به اینکه فداکاری‌های ارتش با عملیات‌های مختلف در کنار نیرو‌های مردمی و سپاه در دوران اوایل انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس در تاریخ کشور به ثبت رسیده است، افزود: همدلی و همکاری نیرو‌های مسلح در دوران جنگ تحمیلی در منطقه شمالغرب مثال‌زدنی است.
او تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه به حساب می‌آید و با انجام عملیات‌های غرورآفرینی با همکاری سپاه مانع از تحرکات رژیم صهیونیستی شده است.
استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: همواره ارتش نقش خدمت‌رسانی به مردم را در دوران کرونا، بلایای طبیعی با ارائه خدمات بهداشتی و احداث بیمارستان صحرایی نیز ایفا کرده است.

دیگر خبرها

  • میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه است
  • آذربایجان غربی از استان‌های امن کشور
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو