Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خاجه کوبا چهارشنبه در توییتی از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرد و این کشور را تهدید اصلی علیه ثبات منطقه و جهان بر شمرد.

به نوشته خبرگزاری «پرنسا لاتینا» «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در توییت خود آمریکا را  تجاو گر و تهدید علیه صلح و ثبات منطقه و جهان خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه کوبا در توییت خود نوشت، «دروغگویی» به یک اقدام معمول درسیاست خارجه آمریکا مبدل شده است. این تجاوزگری همچنان تهدید اصلی صلح و امنیت در منطقه است.

او در توئیتر نوشت: «دروغگویی رویه‌ای معمول در سیاست خارجی آمریکا است. ستیزه‌جویی آمریکا کماکان تهدید اصلی علیه صلح و امنیت منطقه است.»

«میگوئل دیاز کانل برمودز» رئیس‌جمهور کوبا نیز چندی قبل در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به شدت از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور کوبا با انتقاد از سیاست‌های دوگانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: «دولت دونالد ترامپ با هدف توطئه و براندازی، همکاری در حوزه دموکراسی و حقوق بشر را دستکاری می‌کند و این در حالی است که در قلمرو این کشور، عملاً تا حد کنترل نشده‌ای ابراز نفرت، نژادپرستی، بی‌رحمی پلیس و بی‌نظمی در نظام انتخاباتی و حق رأی شهروندان وجود دارد.»

آمریکا مدت‌هاست که کوبا را به بهانه‌های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا سیاست خارجی کوبا برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های فلسطینی از دروغ آمریکا در میزان کمک‌رسانی به غزه پرده برداشتند

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه می‌گوید که تعداد کل کامیون‌های کمک‌رسانی به نوار غزه به طور متوسط بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ کامیون در روز است.  این دفتر رسانه‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روایت رژیم صهیونیستی که توسط آمریکا نیز پذیرفته شده و اعلام می‌شود آن است که روزانه حدود ۳۰۰ کامیون کمک‌رسانی به نوار غزه وارد می‌شود، اما این یک دروغ کامل و جعل واقعیت است».

به گزارش الجزیره، این دفتر گفت که مناطق شمال غزه هنوز از بحران غذایی واقعی رنج می‌برند و تنها راه برای توقف قحطی در شمال غزه و رسیدگی به بحران غذایی در سراسر غزه، باز کردن همه گذرگاه‌ها است.

به گفته دفتر رسانه‌ها، از آغاز ماه آوریل، ورود بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کامیون به نوار غزه مسدود شده است.

در این بیانیه آمده است: «اشغالگران عمداً در مورد واقعیت بشردوستانه در نوار غزه دروغ می‌گویند و مدتی است که روایتی نادرست را مبنی بر بهبود مکانیسم کمک رسانی و افزایش تعداد کامیون‌های وارد شده به نوار غزه ترویج می‌کنند».

افزایش ورود کمک‌ها به غزه پیش‌تر توسط برنامه جهانی غذا نیز تکذیب شد؛ زیرا این نهاد پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تنها ۳۹۲ کامیون حامل مواد غذایی در ماه آوریل وارد نوار غزه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • رسانه‌های فلسطینی از دروغ آمریکا در میزان کمک‌رسانی به غزه پرده برداشتند
  • گزافه‌ گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران
  • گزافه‌گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران
  • ادعای بلینکن در مورد همکاری‌های نظامی چین و روسیه
  • واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان