Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمدرضا پورمحمدی در بازدید از نوار مرزی استان در محدوده شهرستان خداآفرین در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آمادگی کامل نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی استان  اظهار داشت: اوضاع مناقشه قره‌باغ به‌صورت شبانه‌روزی توسط نیروهای زحمتکش مرزبانی رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آمادگی نیروهای نظامی و مرزبانی، دلگرم کننده است، افزود: در مقایسه با روزهای گذشته، آرامش نسبی بین طرفین درگیر در قره‌باغ حاکم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورمحمدی  با ابراز امیدواری نسبت به پایان یافتن سریع مناقشه نظامی در قره‌باغ یادآور شد: ضمن احترام به تمامیت ارضی کشورها، مخالف هرگونه اشغالگری بوده و آمادگی خود را برای میانجیگری در راستای پایان مناقشه نظامی در قره‌باغ اعلام می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود، گفت‌وگو را تنها راهکار اصلی برای صلح در قره‌باغ دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، طرفدار صلح و آرامش بوده و برای تحقق این هدف از تمامی ظرفیت خود استفاده می‌کند.

پورمحمدی با اشاره به اصابت بیش از ۵۰ راکت و گلوله جنگی به خاک استان در طی چند روز اخیر تصریح کرد: تذکر و نارضایتی خود را به هر دو‌ طرف اعلام کرده و وزارت امور خارجه نیز تذکرات لازم را به هر دو‌ طرف داده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین در این سفر از سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی بازدید و بر تسریع در بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی تاکید کرد.

پورمحمدی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی این سد، ابراز امیدواری کرد به‌زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با شرکت در جلسه شورای تامین شهرستان خداآفرین، آخرین وضعیت امنیتی و انتظامی این شهرستان را بررسی کرد.

راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز استاندار را در سفر به شهرستان خداآفرین همراهی می‌کرد.
 

انتهای پیام/60002/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی جمهوری اسلامی ایران ایران صلح استاندار آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی ارمنستان جمهوری آذربایجان قره باغ خداآفرین جلفا شورای تامین قیزقلعه سی وزارت خارجه گلوله جنگی راکت قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دبیر علمی این همایش بین المللی امروز در حاشیه پانزدهمین پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین که با حضور طلاب ایرانی و خارجی و سخنرانی شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان برگزار شد گفت: این پیش نشست‌ها تا کنون در ۳۰ کشور جهان با همراهی جامعه المصطفی و علوم ارتباطات برگزار شده است.

آقای سید محمد طاهری با بیان اینکه این همایش با پوشش ۱۰ رشته علمی در شاخه‌های مختلف علوم انسانی با ۳۳ محور برگزار می‌شود افزود: محققان و پژوهشگران تا ۲۱ اردیبهشت فرصت دارند مقالات خود را به ۶ زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و اردو به دبیرخانه همایش آدرس Palestine.hamayesh.miu.ac.ir ارسال نمایند.

وی افزود: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی العالمیه برای برگزاری این همایش، مجوز استنادی و پایش علوم و فناوری جهان اسلام را دریافت نمود.

همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین ۱۰ خردادماه در قم برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • میانجیگری خود را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهیم
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • سه ماه حبس برای درمانگر غیر مجاز دام در شهرستان بروجرد
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین