Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی دولت روسیه، مراسم بهره برداری از  کشتی یخ شکن اتمی آرکتیکا روز چهارشنبه با حضور «میخاییل میشوستین» نخست وزیر روسیه در منطقه مورمانسک در شمال غرب روسیه برگزار و این کشتی یخ شکن به ناوگان اتمی روسیه پیوست.

میشوستین در این مراسم گفت: کشور ما (روسیه) پیشرو در تسخیر سرزمین های شمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما افتخار می کنیم تنها کشور جهان هستیم که ناوگان یخ شکن اتمی تاسیس کرده و امروز یک کشتی یخ شکن اتمی دیگر به آن می پیوندد.

وی افزود: کشتی آرکتیکا کشتی اصلی پنج کشتی یخ شکن اتمی خواهد بود که برای پیمودن مسیر دریایی شمالی ساخته شده است.

 کشتی یخ شکن آرکتیکا را کارخانه بالتییسکی به سفارش شرکت دولتی روس اتم ساخته است. طول این کشتی ۱۷۳.۳ متر، عرض آن ۳۴ متر، ارتفاع کشتی ۱۵.۲ متر، قدرت آن ۶۰ مگاوات و ظرفیت آن ۳۳ هزار و ۵۴۰ تن است و می تواند یخ ها تا قطر ۲.۹ را بشکند

 هفته گذشته پس از آزمایشات  وارد بندر مورمانسک، محل استقرار خود  شد. این شناور در اسکله های پایگاه ناوگان اتمی روسیه در این بندر پهلو گرفت.

طی سه هفته، این کشتی با انرژی هسته ای حدود ۴.۸ هزار مایل دریایی را طی کرد. «آرکتیکا» هنگام آزمایش سیستم ها و تجهیزات خود در شرایط یخبندان، به نقطه جغرافیایی قطب شمال رسید

 ۱۶ تیر ماه هم شرکت دولتی «روس اتم فلوت» دست اندرکار امور کشتی‌های اتمی روسیه زیرمجموعه شرکت روس اتم از آغاز ساخت قوی ترین کشتی یخ شکن اتمی جهان خبر داد.

روسیه از کشورهای همجوار قطبی است و گرم شدن هوای کره زمین، فرصتی برای استفاده از منابع طبیعی قطب شمال را فراهم کرده است و از این منظر مسیر کشتیرانی در اقیانوس منجمد شمالی اهمیت فراوان یافته و کشورهای دارای کشتی های یخ شکن امکان استفاده از این مسیر را دارند.

روسیه، آمریکا، کانادا، نروژ و دانمارک کشورهای همجوار قطب شمال، برای دستیابی به ذخایر قطبی و تسلط بر آب‌های پیرامون آن با یکدیگر رقابت می‌کنند که این مساله در یک دهه اخیر افزایش یافته است.

انتظار می‌رود با گرم شدن هوای کره زمین رقابت بین روسیه و کشورهای همجوار قطب شمال برای حضور هر چه بیشتر در این منطقه و آب‌های اقیانوس منجمد شمالی و سرزمین‌های واقع در این منطقه تشدید شود.

برچسب‌ها روسیه شرکت روس اتم اقیانوس منجمد شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه شرکت روس اتم اقیانوس منجمد شمالی روسیه شرکت روس اتم اقیانوس منجمد شمالی اخبار کنکور کشتی یخ شکن اتمی قطب شمال روس اتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حمایت وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه از ۳۱ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور پررنگ سینمای ایران در بخش‌های مختلف آن، در حال برگزاری است. این رویداد با مشارکت ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور جهان دارای بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی است.

در مراسم افتتاحیه این رویداد که جمعه ۳۱ فروردین برگزار شد، حضار به یاد قربانیان حادثه تروریستی اخیر در تالار شهر مسکو، یک دقیقه سکوت کردند و در ادامه الگا لوبیماوا وزیر فرهنگ روسیه پیام رییس‌جمهور این کشور را قرایئت کرد و گفت: ما مفتخریم که مهمانان ارجمندی از کشورهای مختلف جهان در این جشنواره شرکت دارند و برای ما بسیار مهم است که فیلمسازان بزرگ، اثر خود را به جشنواره ما سپرده‌اند.

برنامه‌های این جشنواره شامل بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات‌ست، گذشته‌نگر و فیلم‌های اعضای بریکس است.

آثار مختلفی از سینمای ایران در بخش‌های رقابتی، غیررقابتی، شات ست، مرور آثار گذشته‌نگر و فیلم‌های مربوط به کشورهای عضو بریکس حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان پس از ونیز محسوب می‌شود و اولین بار در سال ۱۹۳۵ برگزار شد. در این جشنواره طی سالیان متمادی آثار شاخص سینمایی از کشورهای مختلف شرکت داشته و فیلمسازان مختلف از سراسر جهان در بخش هیات داوران آن به قضاوت آثار پرداخته‌اند.

این رویداد که ریاست آن را نیکیتا میخالکوف کارگردان مشهور روس و رییس اتحادیه سینماگران این کشور بر عهده دارد، طی ۲۰ سال اخیر به ویژه، به یکی از رویدادهای مهم صنعت سینما برای سازماندهی اولین نمایش‌های جهانی معتبر تبدیل شده است.

کد خبر 6084608

دیگر خبرها

  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین بزودی + فیلم
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو با حضور فیلم‌های ایرانی
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • زلنسکی: از کمک‌ها برای پایان‌عادلانه جنگ استفاده می‌کنیم