Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی افشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "نازنین شعبانی" اهل ارومیه بود که بر اثر تومور، دچار مرگ مغزی شده بود و در نهایت پس از تایید مرگ مغزی، با رضایت خانواده، اعضای بدن وی اهدا شد.

وی اضافه کرد: عملیات اهدای عضو در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد که طی آن، ۲ کلیه این بیمار مرگ مغزی شده در ارومیه به ۲ جوان که در صف دریافت کلیه قرار داشتند، پیوند زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کبد این فرد نیز برای اهدا به بیمارستان تبریز و قلب او نیز برای پیوند به تهران ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده، کلیه ها، لوزالمعده، پانکراس و برخی بافت های بدن از جمله پوست، تاندون، غضروف، استخوان، مغز استخوان، دریچه قلب و قرنیه است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۵ هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها ۸۰۰ نفر در سال اهدای عضو می کنند.

سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور شرایط اهدای عضو می یابند که تنها یک سوم از این تعداد، عضو خود را اهدا می کنند.

این در حالی است که روزانه هفت تا ۱۰ نفر و سالانه حدود سه هزار نفر بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.

طی سال گذشته ۱۳ مورد و سال پیش از آن نیز ۱۳ مورد اهدای عضو در آذربایجان غربی صورت گرفته بود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اهدای عضو اخبار کنکور اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دختر 8 ساله در توکهور و هشتبندی میناب

 بخشدار توکهور  و هشتبندی گفت: دختر بچه ۸ساله‌ای به نام مهسا سهرابی در روستای کهورتاک از توابع بخش توکهور بر اثر سقوط در رودخانه جان خود را ازدست داد.

 نصرالله رئیسی افزود: این دختر بچه پس از بارندگی و جاری شدن سیلاب به همراه دوستانش برای دیدن سیل به کنار رودخانه می‌رود که ناگهان به خاطر بازیگوشی به داخل رودخانه سقوط می‌کند که متاسفانه دچار خفگی می‌شود و جان خود را ازدست می‌دهد.

2 جوان هم امروز بر اثر شنا در گودال آب ناشی از بارندگی ها جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • غرق شدن دختر 8 ساله در توکهور و هشتبندی میناب
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری