Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفته اگر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای یک دور دیگر انتخاب شود، واشنگتن خاورمیانه را به مدت ۱۰۰ سال بعد تغییر خواهد داد.

فریدمن گفت: «اگر ما بتوانیم چهار سال دیگر در قدرت باشیم آن کشورهایی که تنها راهبردشان این است که امیدوار باشند ما بر سر کار نباشیم چاره‌ای غیر از تعامل سازنده با ما نخواهند داشت و ما امیدواریم بتوانیم خاورمیانه را واقعاً برای ۱۰۰ سال [آینده] تغییر دهیم و به تمام فعالیت‌های خطرناک، مخرب و غیرانسانی‌ای که این‌همه یأس برای این همه مردم در این منطقه به بار آورده خاتمه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید؛ ظریف: منطقه باید میان صلح و بی ثباتی یکی را انتخاب کند

این مقام آمریکایی که با «اسرائیل‌هیوم» گفت‌وگو می‌کرد در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد ایران «روزی ۵ بار دعا می‌کند» دونالد ترامپ رئیس‌جمهور نشود.

فریدمن مدعی شد: «نگاه کنید ببیند راهبرد ایران چیست؟ پنج بار در روز دعا می‌کنند که ترامپ بازنده شود، چون می‌دانند که اگر ترامپ برنده شود هیچ راهی جز پایان به اقدامات مخربشان برای خروج از فشاری که ما به آنها تحمیل کرده‌ایم ندارند.»

او در ادامه گفت: «راهبرد فلسطین چیست؟ دیروز شنیدم نخست‌وزیر فلسطین می‌گفت مجبوریم دعا کنیم ترامپ ببازد. چون می‌دانند که دولت ترامپ فلسطینی‌ها را پاسخگو خواهد کرد.»

در حال تکمیل...

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز پنجشنبه گزارش داده مقام‌های اسرائیلی درباره شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل (۱۳ فروردین) به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق اشتباه محاسباتی کردند.

طبق این گزارش به نقل از چند مقام آمریکایی که در بحث‌های سطح بالا بعد از حمله ایران مشارکت داشتند و همچنین یک مقام ارشد اسرائیلی که با آن‌ها هم نظر بود، «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند ایران پاسخ شدید نخواهد داد».

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی از این که فقط چند دقیقه قبل از حمله دمشق مطلع شده بودند و اهمیت این حمله به آن‌ها منتقل نشده بود، عصبانی بودند.

دو مقام اسرائیلی به نیویورک تایمز گفتند برنامه‌های حمله دمشق دو ماه قبل از انجام آن آغاز شد و بعد کابینه جنگ اسرائیل آن را ۲۲ مارس (سوم فرودین) تایید کرد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده که در اسناد داخلی اسرائیل که پاسخ‌های بالقوه تهران در آن ذکر شده، در هیچ یک از موارد حمله در مقیاسی که ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک انجام داد، پیش‌بینی نشده بود.

بر اساس این گزارش، اطلاعات رژیم صهیونیستی در ابتدا انتظار داشت که ایران حداکثر ۱۰ موشک زمین به زمین به سمت فلسطین اشغالی شلیک کند. در این گزارش آمده است که هفته گذشته آن‌ها تخمین را به ۶۰ تا ۷۰ موشک زمین به زمین افزایش دادند که بعد مشخص شد آن هم اشتباه بوده است.

مقامات آمریکایی به نیویورک تایمز گفتند لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا سوم آوریل با یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل صحبت کرد. در این تماس، آستین شکایت کرده که حمله اسرائیل علیه ایران، نیروهای آمریکایی را در معرض خطر قرار داد وعدم هشدار قبلی به آن‌ها فرصتی برای آماده شدن نداد.

کد خبر 845388 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)