Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@01:34:55 GMT

فوت فردی که واکسن کرونای آکسفورد را تزریق کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۰۸۹۳

فوت فردی که واکسن کرونای آکسفورد را تزریق کرد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اسپوتنیک، آژانس پایش بهداشت برزیل روز چهارشنبه اعلام کرد که یک فرد 28 ساله که داوطلبانه در آزمایش بالینی واکسن کرونای آکسفورد شرکت کرده بود، درگذشته است.

این نهاد برزیلی هنوز درباره اینکه آیا به فرد مذکور واکسن اصلی تزریق شده است یا دارونما (پلاسیبو) اظهارنظر نکرده و گفته است که علت فوت وی همچنان در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش‌های بالینی واکسن مشترک دانشگاه آکسفورد و شرکت سوئدی آسترازنکا که به واکسن آکسفورد شهرت یافته، اواسط شهریورماه به دلیل بروز عوارض ناشناخته در یکی از افرادی که در آزمایش‌ها شرکت کرده بود، متوقف شد، اما پس از مدت کوتاهی دوباره از سر گرفته شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسن کرونای آکسفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است

دکتر منیره رحیم خانی دکترای علوم آزمایشگاهی، PhD میکروب شناسی بالینی و عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اهمیت نقش آزمایشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص و درمان بیماری‌ها هستند و اگر آزمایشگاهی وجود نداشته باشد، هیچ پزشکی نمی‌تواند به تشخیص قطعی درباره بیمار خود برسد.

وی افزود: با وجود آزمایشگاه‌ها، یک دکتر می‌تواند بیماری را تشخیص دهد؛ ساده‌ترین بیماری‌ها با علائم بالینی زیاد، با وجود آزمایشگاه‌ها تشخیص داده می‌شوند.

این دکتر بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است؛ من این روز را به تمام آزمایشگاهیان، سفیدپوشان و افرادی که در خط مقدم تشخیص بیماری هستند، تبریک می‌گویم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید درباره آزمایش بالینی ایمپلنت مغزی نورالینک
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد