Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@10:30:51 GMT

سؤال از وزیر ورزش برای پولی که از شستا به ویلموتس داد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۰۹۴۸

سؤال از وزیر ورزش برای پولی که از شستا به ویلموتس داد

نماینده مردم اصفهان در مجلس از سوال از وزیر ورزش و جوانان در خصوص چرایی عدم پرداخت کامل دو میلیون یورویی که برای ویلموتس از شستا که حق کارگران و بازنشستگان است گرفتند و تاکنون برنگردانده‌اند، خبر داد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا عباس مقتداییعنوان کرد: مجلس شورای اسلامی بر روی معیشت کارگران و بازنشستگان حساس است و این حساسیت را به طور ویژه بارها به دولت و وزرا منتقل کرده است و در حوزه تقنینی نیز به این مبحث نگاه ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی، خانواده بزرگی را تحت پوشش دارد و عملکرد و بازدهی آن بسیار برای مجلس مهم است، در همین خصوص ما نظارت ویژه‌ای بر اموال بازنشستگان که در اختیار شرکت‌هایی همچون شستا، صندوق بازنشستگی، صندوق فولاد و... داریم و با حساسیت باید فعالیت این مجموعه‌ها رصد شود.

وی مطرح کرد: شنیده‌ها و برخی گزارش‌ها حاکیست سال گذشته وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مبلغ دو میلیون یورو از شرکت شستا جهت پرداخت مطالبات سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی دریافت کرده‌اند و تاکنون آن را به طور کامل بازنگردانده‌اند.

مقتدایی افزود: انتشار این خبر به طور جدی باعث گلایه‌مندی بازنشستگان و کارگران شد و گفتند چرا از شرکت شستا که به جامعه کارگری و بازنشستگی تعلق دارد، این مبلغ پرداخت شده است و اظهار داشتند پرداخت مطالبات یک مربی فوتبال وظیفه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه است و چرا این پول از شستا دریافت یا به تعبیری قرض گرفته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این گلایه گ‌مندی بازنشستگان به مجلس شورای اسلامی رسید و نمایندگان از طریق تذکرات متعدد و سوال از وزیر کار این انتقاد جدی را مطرح کردند؛ حال هفت ماه از سال 1399 گذشته و وزارت ورزش و جوانان این پول قابل توجه ارزی را به طور کامل پرداخت نکرده است و تاکنون در این زمینه پاسخ روشنی نداده است، به نظر می‌ رسد آنطور که باید و شاید این وزارتخانه اراده محکمی در بازگرداندن دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان و کارگران را ندارد و به همین دلیل با طرح سوالی از وزیر ورزش و جوانان، ایشان را به مجلس فراخوانده‌ام و آقای سلطانی‌فر باید بیایند و پاسخ خود را برای تأخیر و عدم پرداخت کامل این رقم به نمایندگان بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر مردم و مخصوصا بازنشستگان نمی‌گذاریم حقی از آنان ضایع شود و با هیچ وزیری تعارف نداریم؛ دو میلیون یورو مبلغ اندکی نیست و این مبلغ در صورتی‌که در اختیار شستا بود، می‌توانست منافع خوبی برای بازنشستگان و کارگران عزیز ایجاد کند ولی وزارت ورزش و جوانان آن را تاکنون به طور کامل پرداخت نکرده و طبق اعلام مدیران شستا، این شرکت از فدراسیون فوتبال شکایتی را در دادگاه تنظیم کرده است.

مقتدایی افزود: آن موقع که وزارت ورزش و جوانان، این پول را به آسانی اخذ کرد و به تعبیری کار خود را راه انداخت، باید به فکر برگشت آن هم می‌بود و انشاالله در مجلس باید پاسخگوی عدم انجام تعهدات و بازگرداندن این مبلغ در موعد مقرر باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: همین تاخیر در پرداخت نیز اشکال دیگری دارد و آن این است که با افزایش و نوسانات قیمت ارز، هم اکنون وزارت ورزش و جوانان باید چندین برابر قبل این مبلغ را تهیه و پرداخت کند، درحالی‌که اگر در زمان مقرر این کار را انجام می‌داد، بار مالی کمتری بر روی دست وزارتخانه و فدراسیون می‌گذاشت.

وی در پایان اظهار کرد: این سوال با امضا و حمایت نمایندگان، به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شد و بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد و آقای وزیر باید به کمیسیون بیایند.

منبع: فارس

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال وزیر ورزش ویلموتس وزارت ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی دو میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس، درباره بازگشت گشت ارشاد و نقش دولت گفت: گشت ارشاد طرح دولت است. لایحه دولت برای عفاف و حجاب چندی پیش به مجلس آمد و در کمیسیون فرهنگی پیگیری شد. وزارت کشور موضوع گشت ارشاد را اداره می‌کند. من به عنوان نماینده مردم چندین بار وزیر کشور را مورد سؤال قرار دادم و به همین واسطه رد صلاحیت شدم. در خصوص حوادث ۱۴۰۱ و غلط بودن کارکرد وزارت کشور و نیرو انتظامی، وزیر کشور را استیضاح کردیم و در جلسه شورای نگهبان هم به من گفتند که شما به خاطر مواضعتان بابت گشت ارشاد و حوادث ۱۴۰۱ رد صلاحیت شدید.

بنابر گزارش انتخاب، وی در ادامه در رابطه با تاریخچه گشت ارشاد بیان کرد: گشت ارشاد در زمان دولت احمدی نژاد مطرح نشد، اتفاقاً احمدی نژاد مخالف گشت ارشاد بود. آقای مطهری در مجلس هشتم از احمدی نژاد سؤال کرد که چرا جلو کار گشت ارشاد را گرفته‌اید؟ اولین بار که از احمدی نژاد هم از سوی مجلس سؤال شد، مربوط به همین مسأله بود. آقای پزشکیان هم امضاکننده بودند. اساساً بقای احمدی مقدم در این بود که می‌گفت من می‌خواهم گشت ارشاد را ادامه دهم، اما احمدی نژاد نمی‌گذارد.

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست ائمه جمعه ایشان چنین مسأله را مطرح کردند. الان هم اداره کار توسط وزارت کشور انجام می‌شود. این شیوه هم جواب نمی‌دهد و تاکنون هم جواب نداده است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897569

دیگر خبرها

  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • وزیر ورزش به دیدار مایلی کهن رفت (+عکس)
  • عکس| وزیر ورزش در منزل محمد مایلی‌کهن
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • دیدار وزیر ورزش با پیشکسوت مغضوب قلعه‌نویی!
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟
  • واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال