Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@20:28:45 GMT

پیش بینی برداشت یک هزار و ۹۰۰ تن کنجد در لارستان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۱۰۴۵

پیش بینی برداشت یک هزار و ۹۰۰ تن کنجد در لارستان

سعیدی نژاد گفت: لارستان رتبه نخست سطح زیرکشت کنجد در فارس را به خود اختصاص داده است و برداشت یک هزار و ۹۰۰ تن کنجد در لارستان پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی سعیدی نژاد»، امروز (چهارشنبه 30 مهر) با اشاره به وضعیت کت کنجد در لارستان به خبرنگاران گفت: لارستان رتبه نخست سطح زیرکشت کنجد در فارس را به خود اختصاص داده است و برداشت یک هزار و ۹۰۰ تن کنجد در لارستان پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان افزود: برداشت دانه روغنی کنجد از 2 هزار هکتار مزارع لارستان از نیمه دوم مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: عمده کشت کنجد در این شهرستان به صورت کم خاک ورزی و بی خاک ورزی انجام می شود و دانه روغنی کنجد در تهیه ارده و شیرینی و تهیه روغن کنجد استفاده می‌شود و ۶ کارگاه صنایع تبدیلی کنجد برای تولید ارده و روغن کنجد در این شهرستان فعال است.

سعیدی نژاد تکید کرد: کنجد‌های برداشتی به سایر شهرستان‌های فارس و استان‌های تهران و یزد نیز ارسال می‌شود و کاهش کلسترول خون، حفاظت سلول‌های کبدی و پیشگیری از فشارخون بالا از مزایای مصرف کنجد است.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشت کنجد لارستان جهاد کشاورزی فارس شیراز کنجد در لارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • افزایش سرعت باد و رگبار باران در ارتفاعات هرمزگان، ۳ اردیبهشت
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • نگاهی به طبیعت لارستان و جلوه ای از گل‌های بهاری + فیلم و تصاویر