Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  رئیس سازمان الحشد الشعبی بر آمادگی این سازمان برای ارائه کمک در رابطه با  شناسایی عاملان حادثه الفرحاتیه تاکید کرد و قول داد که تمام اقدامات علیه کسی که محکومیتش در این پرونده ثابت شود، انجام خواهد شد.

«فالح الفیاض» امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق درباره جنایت کشتار چند غیرنظامی در منطقه «الفرحاتیه» در استان صلاح الدین عراق گفت:«مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، توجه قابل توجهی به این حادثه داشته است و  ما در همین رابطه با یک هیئت رسمی امنیتی به الفرحاتیه رفتیم تا پیگیر حادثه شویم و در این باره تحقیقاتی انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او بر آمادگی سازمان الحشد الشعبی برای ارائه کمک و پشتیبانی در این پرونده تاکید کرد و گفت: «همه اقدامات را علیه کسی که جرمش در این قضیه ثابت شود، اتخاذ خواهیم کرد.»

رئیس سازمان الحشد الشعبی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به اظهارات اخیر هوشیار زیباری یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق علیه الحشد الشعبی گفت: «مسئولین الحشد الشعبی روابط خوبی با مسعود بارزانی و رهبری حزب دموکرات کردستان دارند، زیرا ما در موضع دفاع و حفاظت از مقر حزب دموکرات بودیم.»

الفیاض با بیان اینکه فرهنگ سوزاندن و به آتش کشیدن در مقطع اخیر در عراق رایج شده است، گفت: «هر اعتراضی در عراق با سوزاندن و تخریب مقرها همراه شده است. این اقدامات محکوم است و یک عمل مجرمانه است که بر اساس قانون، عاملان آن مجازات می‌شوند.»

الفیاض در پایان سخنانش وجود هر گونه نامه‌ای از سوی «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در عراق به عبدالعزیز المحمداوی» (ابوفدک)، رئیس ستاد عملیات الحشد الشعبی را تکذیب کرد و گفت این یک دیدار روتین و عادی بود.

 زیباری از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق که زمانی وزیر خارجه و وزیر دارایی عراق بود، اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که حمله به پایگاه آمریکایی «الحریر» در اربیل به این دلیل صورت گرفت که گروه‌های مقاومت گمان می‌کنند منطقه کردستان به آمریکا نزدیک است.

وی در ادامه ادعاهای خود به الحشد الشعبی که یک نهاد رسمی دولت عراق به شمار می‌رود، توهین کرد و گفت که گروه‌های مقاومت بغداد و اربیل را هدف قرار می‌دهند، کاری که پیش‌تر تروریسم داعش انجام می‌داد.

این اظهارات عضو رهبری حزب دموکرات کردستان عراق با واکنش‌های گسترده همراه شد. صد‌ها نفر از هواداران الحشد الشعبی روز شنبه در واکنش به سخنان هوشیار زیباری در مقابل مقر حزب دموکرات در منطقه الکراده بغداد تجمع کرده و بخش از این ساختمان به شکلی مشکوک به آتش کشیده شد.

از سوی دیگر فرماندهی پلیس استان صلاح الدین در شمال عراق شنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از ربوده شدن ۱۲ غیر نظامی از اهالی منطقه «الفرحاتیه» واقع در شهرستان «بلد» در جنوب این استان، از سوی یک گروه مسلح ناشناس خبر داد.پس از آن اعلام شد که اجساد هشت نفر از این ربوده‌شدگان پیدا شده که همگی با شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت چهار نفر دیگر هنوز مشخص نیست. 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: فالح الفیاض رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق مسعود بارزانی حزب دموکرات کردستان عراق سازمان الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوغان در بدو ورود به کردستان عراق که پس از دیدار با مقامات ارشد عراقی در بغداد صورت گرفت، مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

اردوغان صبح امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در بغداد قرار گرفت.

سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ و پس از ۱۳ سال صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • پرچم کردستان عراق در خانه‌‌ای ویران شده در غزه خبرساز شد (فیلم)
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه