Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن از فشارهای اقتصادی تؤام با حملات نظامی ائتلاف سعودی به یمن انتقاد کرد و گفت که دولت نجات ملی این کشور تلاش دارد با این چالش به ویژه بخش مالی آن مقابله کند.

آزادی اسرای فلسطینی در اولویت قرار دارند

به گزارش شبکه المیادین لبنان، حوثی از اقدام ائتلاف سعودی در تبادل ناقض اسرا انتقاد کرد و گفت که دولت نجات ملی از تبادل اخیر اسرا رضایت ندارد؛ چرا که به گفته وی، دولت مذکور پیشنهاد تبادل جامع را داده بود ولی کشورهای متجاوز آن را رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از وجود اسرا سعودی و اتباع سایر کشورها در زندان‌های یمن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در تبادل اسرای آینده، «برادران فلسطینی» مشمول این تبادل بشوند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه گفت که دولت نجات ملی یمن ابتکاری را به طرف سعودی پیشنهاد داده مبنی بر اینکه این دولت حاضر است سعودی‌ها را در قبال آزادی فلسطینیان بازداشت‌شده در عربستان سعودی آزاد کند. او گفت که برای این منظور حتی لیست‌هایی تهیه شده است.

او با بیان اینکه عربستان سعودی اعتنایی به بازداشتی‌های سعودی ندارد، اظهار داشت که رئیس جمهور آمریکا به دلیل کارزار انتخاباتی خواستار تسریع در تبادل اسرا بین یمن و آمریکا شد.

محمد علی الحوثی گفت که در بحث تبادل اسرا دیداری بین آمریکا و انصارالله یمن صورت نگرفته و این تبادل از طریق واسطه‌هایی در مسقط عمان و استکهلم سوئد صورت گرفته است.

او به توافق دو سال پیش استکهلم اشاره کرد و گفت که در حاشیه نشست‌های این توافق هیأت یمنی با آمریکایی‌ها دیدارهایی داشته و آن‌ها طی این دیدار از وجود «مزدورانی» در بین هیأت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن سخن می‌گفتند.

نیروهای درگیر در یمن دو سال پیش با نظارت سازمان ملل متحد بر سر آتش‌بس در استان الحدیده یا معروف به توافق استکهلم به توافق رسیدند.

ائتلاف سعودی باید در مورد ورود و خروج‌ها به یمن پاسخگو باشد

عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن اعلام آمادگی دولت نجات ملی برای تبادل جدید اسرا، در باره اینکه سفیر جدید ایران در صنعاء چگونه به رغم محاصره یمن وارد این شهر شده، گفت که این مسئله‌ای است که ائتلاف سعودی باید به آن پاسخ دهد.

او گفت: «آمریکایی‌ها مخالف بازگشایی سفارت‌ها در صنعاء هستند و دست به محاصره سیاسی آن زده‌اند و  سفیر ایران نیز خوش آمده است».

گفتنی است یمن بیش از پنج سال از زمین، دریا و آسمان در محاصره بوده و بدون اجازه ائتلاف سعودی کسی نمی‌تواند وارد این کشور شود. کما اینکه هفته پیش با وساطت سازمان ملل، ائتلاف سعودی اجازه داد هواپیمای عمانی، یمنی‌هایی را که امکان بازگشت به کشورشان را نداشتند، به صنعاء منتقل کند. در ازای ۲۸۰ یمنی، دو آمریکایی نیز آزاد شدند.

یمنی‌ها عادی‌سازی را بر نمی‌تابند

محمد علی الحوثی در ادامه به موضوع داغ این روزها که عادی‌سازی روابط بین برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت برای این عادی‌سازی، بدون آنکه ما به ازایی داشته باشد عجله وجود دارد و «خالد الیمانی»، وزیر خارجه برکنارشده دولت مستعفی هزینه این شتاب را پرداخت.

خالد الیمانی سال گذشته در نشست ضد ایرانی ورشو که به درخواست آمریکایی‌ها در لهستان برگزار شد، در کنار «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حضور داشت. او در این نشست اظهاراتی به زبان آورد که منجر به خشم یمنی‌ها و در نهایت برکناری او شد.

هدف اسرائیل از عادی‌سازی‌ها، ایران است

عضو شورای عالی سیاسی یمن در چرایی شتاب برخی از حکام عرب برای عادی‌سازی با تل آویو گفت که رژیم صهیونیستی از طریق این عادی‌سازی‌ها به دنبال جاسوسی از ایران و ایجاد جای پا در تنگه هرمز است.

او گفت که یمنی‌ها در هر رویا‌رویی آینده با رژیم اسرائیل از فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها با هرچه که در توان دارند، حمایت خواهند کرد.

حوثی در پایان هدف از حمله و لشکرکشی چند ساله به یمن را اشغالگری و چپاول منابع این کشور دانست و گفت که توسعه توانمندی‌های نظامی ارتش و گسترش مؤسسات دولیت در دستور کار دورت نجات ملی یمن است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر تمیم بن حمد آل ثانی انتهای پیام بین الملل عضو شورای عالی سیاسی یمن دولت نجات ملی ائتلاف سعودی عادی سازی یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی

کمیسیون امور زندانیان سازمان آزادیبخش فلسطین به مناسبت روز اسیران فلسطینی اعلام کرد بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی به دلایل سیاسی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که ۸۰ نفر آنان زن و بیش از ۲۰۰ نفر هم کودک هستند.

به گزارش میدل ایست مانیتور، این آمار شامل بازداشت شدگان نوار غزه نمی‌شود، زیرا بسیاری از آنان در معرض بازداشت مخفی و ناپدید شدن اجباری هستند.

در این بیانیه آمده است که تعداد بازداشت شدگانی که بدون هیچ اتهامی در زندان هستند، تا ابتدای ماه آوریل امسال به بیش از ۳ هزار و ۶۶۰ نفر رسیده که شامل ۲۲ زن و بیش از ۴۰ کودک می‌شود. به گفته همین منبع، تعداد خبرنگاران بازداشت شده نیز به ۵۶ نفر رسیده است، از جمله ۴۵ تن که پس از ۷ اکتبر بازداشت شده و همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

این بیانیه در ادامه اشاره می‌کند که اسرائیل همچنین صد‌ها زندانی بیمار و مجروح را در زندان نگه داشته و تعداد آنها پس از ۷ اکتبر به طور مداوم در حال افزایش است. 

از سوی دیگر، صد‌ها زندانی فلسطینی بیش از ۲۱ سال است که در زندان هستند. گفته می‌شود اکثر آنها در حال گذراندن حبس ابد هستند.

مقامات صهیونیست همچنین اجساد ۲۷ زندانی را در اختیار دارند و از تحویل آنها به خانواده هایشان خودداری می‌کنند. قدیمی‌ترین آنها اسیری به نام «انیس دولت» است که در سال ۱۹۸۰ در زندان عسقلان درگذشت.

روز هفدهم آوریل از سال ۱۹۷۴ به نام روز اسرای فلسطینی نام گذاری شده است. در این روز تلاش می‌شود تاکید بیشتری بر آزادی اسرا و حمایت از حقوق آنان صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد
  • بزرگداشت روز اسرای فلسطینی در کرانه باختری
  • افزایش ۱۳۰ درصدی اسرای فلسطینی از زمان عملیات طوفان الاقصی
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان