Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی سیاسی یمن ورود سفیر ایران به یمن را علی‌رغم محاصره همه‌جانبه این کشور چالشی برای ریاض توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش شبکه المیادین لبنان، محمد علی الحوثی، ضمن انتقاد از فشار‌های اقتصادی تؤام با حملات نظامی ائتلاف سعودی به یمن، اظهار کرد: دولت نجات ملی این کشور در تلاش است تا با این چالش به ویژه بخش مالی آن به مقابله برخیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه اظهارات خود از اقدام ائتلاف سعودی در تبادل ناقض اسرا نیز انتقاد کرد و گفت: دولت نجات ملی از تبادل اخیر اسرا رضایت ندارد.

وی افزود: چرا که دولت مذکور پیشنهاد تبادل جامع را داده بود، اما کشور‌های متجاوز آن را رد کردند.

الحوثی با اشاره به وجود اسرا سعودی و اتباع سایر کشور‌ها در زندان‌های یمن اظهار کرد: امیدوارم در تبادل اسرای آینده، «برادران فلسطینی» مشمول این تبادل بشوند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه با بیان اینکه، دولت نجات ملی یمن ابتکاری را به طرف سعودی پیشنهاد داده مبنی بر اینکه این دولت حاضر است سعودی‌ها را در قبال آزادی فلسطینیان بازداشت‌شده در عربستان سعودی آزاد کند، گفت:حتی لیست‌هایی برای این منظور تهیه و تدوین شده است.

وی به بی اعتنایی عربستان سعودی به بازداشتی‌های سعودی ندارد، نیز اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا به دلیل کارزار انتخاباتی خواستار تسریع در تبادل اسرا بین یمن و آمریکا شد.

الحوثی با بیان اینکه در بحث تبادل اسرا دیداری بین آمریکا و انصارالله یمن صورت نگرفته و این تبادل از طریق واسطه‌هایی در مسقط عمان و استکهلم سوئد صورت گرفته است، به توافق دو سال پیش استکهلم اشاره کرد و گفت: در حاشیه نشست‌های این توافق هیأت یمنی با آمریکایی‌ها دیدار‌هایی داشته و آن‌ها طی این دیدار از وجود «مزدورانی» در بین هیأت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن سخن می‌گفتند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه از اعلام آمادگی دولت نجات ملی برای تبادل جدید اسرا، خبر داد و گفت: در باره اینکه سفیر جدید ایران در صنعاء چگونه به رغم محاصره یمن وارد این شهر شده، این در حقیقت مسئله‌ای است که ائتلاف سعودی باید به آن پاسخ دهد.

وی افزود: آمریکایی‌ها مخالف بازگشایی سفارت‌ها در صنعاء هستند و دست به محاصره سیاسی آن زده‌اند و سفیر ایران نیز خوش آمده است.

الحوثی به موضوع عادی‌سازی روابط بین برخی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی نیز اشاره‌ای داشت و گفت: برای این عادی‌سازی، بدون آنکه ما به ازایی داشته باشد عجله وجود دارد و «خالد الیمانی»، وزیر خارجه برکنارشده دولت مستعفی هزینه این شتاب را پرداخت.

عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به شتاب زدگی برخی از حکام عرب برای عادی‌سازی با تل آویو نیز اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از طریق این عادی‌سازی‌ها به دنبال جاسوسی از ایران و ایجاد جای پا در تنگه هرمز است.

وی با بیان این موضوع که یمنی‌ها در هر رویا‌رویی آینده با رژیم اسرائیل از فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها با هرچه که در توان دارند، حمایت خواهند کرد، هدف از حمله و لشکرکشی چند ساله به یمن را اشغالگری و چپاول منابع این کشور دانست و خاطرنشان کرد: توسعه توانمندی‌های نظامی ارتش و گسترش مؤسسات دولیت در دستور کار دورت نجات ملی یمن قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخبار منشتر شده پیرامون تحولات یمن را اینجا بخوانید

انتهای پیام/

برچسب ها: الحوثی یمن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: الحوثی یمن عضو شورای عالی سیاسی یمن دولت نجات ملی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، پس از گذشت 9 سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست. 

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟