Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاپ فرانسیس در جریان مصاحبه‌ای در یک فیلم مستند، شراکت زندگی قانونی همجنسگرایان را تأیید کرد.

به گزارش یورونیوز؛ این مستند که «فرانچسکو» نام دارد و بخش‌هایی از آن روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) در جشنواره رم نمایش داده شد، درباره زندگی فرانسیس و به ویژه برخی مباحث مورد علاقه او از جمله محیط زیست، فقر، مهاجرت، نابرابری نژادی و درآمدی و سایر تبعیض‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپ فرانسیس در این فیلم درباره همجنسگرایان می‌گوید: «افراد همجنسگرا هم حق دارند در یک خانواده باشند. آن‌ها هم فرزندان خدا هستند.»

وی در مصاحبه‌ای که در این فیلم نشان داده می‌شود، حتی پیشنهاد می‌کند که برای شراکت زندگی همجنسگرایان قانون وضع شود و می‌گوید: «آنچه ما باید داشته باشیم یک قانون مدنی برای شریک‌های زندگی همجنسگراست. به این ترتیب آن‌ها تحت پوشش قانون قرار می‌گیرند.»

فرانسیس یک بار دیگر در گذشته زمانی که اسقف اعظم بوینس‌آیرس در آرژانتین بود، زندگی مشترک قانونی برای زوج‌های همجنسگرا را به عنوان جایگزین ازدواج رسمی و مذهبی همجنسگرایان تأیید کرده بود. اما او در جایگاه پاپ، هرگز به صورت آشکار از تأیید شریک‌های زندگی همجنسگرا حمایت نکرده بود. با این حال او نه در دوران رهبری واتیکان و نه پیش از آن هرگز ازدواج همجنسگرایان را به عنوان امر مورد تأیید کلیسا مطرح نکرده و بنابراین تأیید ازدواج همجنسگرایان در مذهب کاتولیک همچنان منتفی است.

کشیش جیمز مارتین، یکی از روحانیان معروف مسیحی در آمریکا که همواره در پی ساختن پلی میان همجمسگرایان و کلیسا بوده است، اظهارات پاپ را «یک گام بزرگ رو به جلو در حمایت کلیسا از دگرباشان جنسی» خواند. او با انتشار بیانیه‌ای گفت: «صحیت‌های مثبت پاپ در مورد شراکت‌های مدنی همجنسگرایان، حامل پیامی محکم به کسانی است که در کلیسا با چنین قوانینی مخالفت می‌کنند.»

کارگردان مستند «فرانچسکو» اوگنی آفینیوسکی است و یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم او خوان کارلوس کروز شیلیایی است که سال‌ها پیش قربانی سوءاستفاده جنسی روحانیون کلیسا شده بود و پاپ در جریان سفرش به شیلی در سال ۲۰۱۸ ابتدا داستان او را باور نکرده بود. کروز که خود همجنسگراست، گفت که در جریان اولین ملاقاتش با پاپ در ماه مه ۲۰۱۸، فرانسیس به او اطمینان داد که خداوند خود، کروز را همجنسگرا کرده است. کروز داستان خود را در قسمت‌های مختلف در سراسر فیلم «فرانچسکو» روایت می‌کند و سیر تحول فرانسیس در درک سوءاستفاده جنسی را نیز شرح می‌دهد و به این ترتیب نظرات پاپ در مورد همجنسگرایان مستند می‌شود.

آفییوسکی که یک یهودی روسی‌تبار است و در لس‌آنجلس زندگی می‌کند شرح گفته است که برای ساخت این فیلم دردسر‌های زیادی کشیده و به جا‌های زیادی در جهان سفر کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار پرسپولیس پاپ همجنسگرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام مدرک‌های مالی خود را بارگذاری کرد تا تاییدیه لازم را دریافت کند.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسیدگی به مدرک‌های ارسالی با بررسی تمام پرونده‌های جاری و پیشین باشگاه در سطح طلبکاران داخلی و خارجی آنها را تأیید و نتیجه بررسی‌های خود را به AFC ارسال کرد.

همچنین خود اظهاری اعضای فصل جاری تیم مبنی بر دریافت مطالبات خود تا تاریخ دهم دی ماه ۱۴۰۲ نیز مورد تأیید کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار گرفت و به AFC ارسال شد.

از این رو پرسپولیس هیچ پرونده جاری مالی ندارد و آنها تنها باید موارد مرتبط با واگذاری مالکیت به بخش خصوصی را تا عصر فردا بارگذاری کنند که مورد بررسی سه روزه کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار بگیرد و نظر نهایی در این باره اعمال شود.

شایان ذکر است دوشنبه گذشته بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس بالاخره در تالار فرابورس به فروش رفت تا کنسرسیوم بانکی به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه انتخاب شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • آخرین مهلت حضور در لیگ‌های والیبال زنان اعلام شد
  • روایت زندگی نخستین فرمانده یزدی/ پنجم اردیبهشت ماه، روز مفتضحانه‌ترین باخت نظامی ایالات متحده در تاریخ کشور ایران
  • رادیو، صدای آرامش و گام های آهسته تر زندگی
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال