Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهریآنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تصویب اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این زمینه در نشست دوشنبه آینده پارلمان بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بابایی با اعلام خبر، تصویب طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی گفت: براساس این مصوبه،  ماده واحده مبالغ مندرج در بند (و) تبصره (۲) و جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۹کل کشور در راستای اجرای احکام این قانون به شرح زیر اصلاح می شود ، براین اساس اولا،  دولت مکلف است به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخورداری از ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ بصورت ماهانه ، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (موضوع ردیف(۳۱) جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول و مبلغ ششصد هزار ریال برای هر یک از افراد سابر دهک ها اقدام نماید.

وی تاکید در خصوص هدف تخصیص این اعتبار گفت، این اعتبار صرفا برای تامین کالای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است امکان تخفیف در خرید این کالاها را برای مشمولان فراهم کند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس در خصوص منابع مورد نیاز این مصوبه تصریح کرد، منابع مورد نیاز برای اجرای این بند به میزان سیصد هزار میلیارد (۳۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰)ریال به شرح زیر تأمین می شود:

۱-  مبلغ یکصدو پنجاه هزار میلیارد( ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰) ریال از محل تغییر در ارقام مبلغ پانصد هزار میلیارد (۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال مندرج در بند(و) تبصره (۲)

۲_مبلغ یکصدو پنجاه هزار میلیارد(۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال از محل تغییر حداکثر تا بیست درصد ارقام هر یک از مصارف جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با سثتنایی ردیفهای(۱)_ (۲) _(۳)- (۶)،(۷)(۹)_(۱۰)- (۱۱) - (۳۳)- (۲۴) (۲۵)، (۲۶)- (۲۷) - (۲۸) (۲۹) - (۳۰) و (۳۱)

وی در مورد مبلغ سیصد وپنجاه هزار میلیارد ریال باقیمانده نیز گفت: مبلغ سیصد و پنجاه هزار میلیارد (۳۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال باقی مانده موضوع بند(و) تبصره(۲) به شرح زیر هزینه می شود.

۱_ مبلغ یکصد و هفتاد هزار میلیارد
(۱۷۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال برای اجرای همان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

۲_  مبلغ یکصد و هشتاد هزار میلیارد ( ۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

حاجی بابایی به فروش اموال نیز اشاره کرد و گفت: قسمتی از این اعتبار نیز با فروش اموال موضوع بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مازاد بر پانصد هزار میلیارد(۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا سقف پانصد هزار میلیارد (۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال دیگر به شرح زیر هزینه می شود.

وی اولین مجوز برای فروش اموال را ، مبلغ دویست هزار میلیارد (۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال برای پرداخت مطالبات صندوق تامین اجتماعی از دولت برشمرد.

رییس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس به بخش همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ولشکری وفولاد به مبلغ یکصدهزار میلیارد ریال نیز، بعنوان دومین مجوز برای فروش اموال، اشاره کرد وگفت: مبلغ یکصد هزار میلیارد (۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال برای اجرای باقیمانده مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد و کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این اصلاحیه مد نظر است.

وی گفت: همچنین در اصلاحیه قانون بودجه ۱۳۹۹، مبلغ دویست هزار میلیارد (۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال برای تکمیل طرحهای تملک دارائی های سرمایه ای نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

حاجی بابایی تصریح کرد: آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر مبلغ یارانه سرانه، مصادیق کالاهای اساسی به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی ، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی حداکثر ظرف دو هفته پس از ابلاغ این قانون تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان تاکید کرد: دستگاههای اجرایی ذیربط مکلفند گزارش عملکرد این قانون را هر دو ماه یکبار به کمیسیونهای برنامه و بودجه و محاسبات عمران و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند. 

کد خبر 559156 برچسب‌ها يارانه معيشتي یارانه مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: يارانه معيشتي یارانه مجلس شورای اسلامی همسان سازی حقوق بازنشستگان قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کمیسیون برنامه ۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ برنامه و بودجه پرداخت یارانه کالاهای اساسی هزار میلیارد ۱۳۹۹ کل کشور حاجی بابایی فروش اموال برای اجرای شرح زیر مبلغ یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک سپه در سال 1402 در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ 289 هزار و 11 میلیارد و 887 میلیون ریال در قالب 201 هزار و 762 فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران، قانون جهش تولید مسکن، حوادث قهری و غیره پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بانک سپه در سال ۱۴۰۲ در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ ۲۸۹ هزار و ۱۱ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال در قالب ۲۰۱ هزار و ۷۶۲ فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران، قانون جهش تولید مسکن، حوادث قهری و غیره پرداخت کرده است.

این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات به آحاد ملت است، در سال ۱۴۰۲ به ۶۶ هزار و ۴۶۱ پرونده به مبلغ ۱۳۷ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد پرداخت کرده است.

این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده ۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای ۴۴ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده اختصاص داده است.

بانک سپه همچنین مبلغ ۶۴ هزار و ۴۷۹ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال جمعاً بابت ۵۰ هزار و ۹۱۸ فقره تسهیلات اشتغا‌لزائی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، استانداری‌ها، اشتغال زندانیان و بنیاد برکت مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

ین بانک همچنین به تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ ۳ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

بانک سپه در مدت مذکور مبلغ ۳۹ هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۵ هزار و ۱۵۰ فقره پرونده تسهیلاتی در راستای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲