Web Analytics Made Easy - Statcounter

رو به دوربین با همان لحن آشنای همیشگی حرف می‌زند. با همان لحنی که در قاب تلویزیون و از پشت شیشه ویترین مغازه، عروسک حواس‌پرت و خرابکار را به تلویزیون کشاند تا همکار آقای مجری شود.

همان عروسک «قرمز کلاه» دوست داشتنی که حالا یار «آیِ مُرجی» شده و تصور ایرج طهماسب بدون او محال است. آقای مجری محبوب نسل دیروز و امروز، در پیام ویدئویی بچه‌ها یا دوربین را به نزدیک‌تر دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دعوت، دعوت به یک تجربه تازه است. او از بچه‌ها می‌خواهد اولین نقش‌آفرینی را امتحان کنند. فیلم‌های کودک و نوجوان را به خاطر بیاورند، با کمک دوستان یا پدر و مادرها صحنه‌ای که دوست دارند را بازی کنند، فیلم بگیرند و آن را برای داوری ارسال کنند. توضیحات او دعوت به چالشی است که سی و ‌سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با عنوان #من_نقش_اول به راه انداخته است. برای این منظور سکانس منتخبی از فیلم‌های کودک و نوجوان روی پلتفرم‌ها و صفحات مجازی قرار گرفته‌ و کودکان و نوجوانان می‌توانند این سکانس‌ها یا سکانس‌های منتخب خودشان از فیلم‌های کودک و نوجوان چهار دهه اخیر سینمای ایران را بازی کنند و در صفحه‌های مجازی والدین با همین هشتگ به اشتراک بگذارند. قرار است این ویدئوها در ابتدا توسط کودکان و نوجوانان داوری ‌شود و پس از آن افراد برگزیده توسط هیأت داوری جشنواره که شامل فیلمسازان کودک و نوجوان است انتخاب شوند. پیشنهاد امروز ما دعوت به این چالش یا داوری آن است. اگر علاقه‌مند به بازیگری هستید آن را امتحان کنید و فیلم‌تان را به شماره 09125013762 یا اینستاگرام جشنواره (icffchallenge) ارسال کنید. اگر نه تجربه بچه‌ها را ببینید و آنهایی که بیشتر می‌پسندید را تشویق کنید و رأی بدهید.
 خالق «قصه‌های مجید» از کودکان می‌خواهد نظر بدهند
چهره‌اش چندان آشنا نیست. ماسک را که برمی‌دارد بزرگترها می‌شناسندش. برای آنهایی که اهل کتاب و کلمه‌اند، نیاز به شناسایی ندارد. برای فیلم بین‌ها و دوستداران سریال‌های تلویزیونی اما با شرحی که از کارهایش ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود: «من نویسنده‌ام، بیش از 50 سال قلم زدم و نوشتم. نوشته‌هایم در کتاب درسی شما هم هست. برخی اوقات که من را معرفی می‌کنند، می‌گویند نویسنده سینمایی.» برای آدرس دقیق‌تر از «چکمه» و «قصه‌های مجید» و «تیک تاک» نام می‌برد. هوشنگ مرادی کرمانی با تواضع، کوتاه خودش را معرفی می‌کند و می‌گوید علاقمند به بازیگری و کارگردانی بوده اما حالا نویسنده‌ای شده که حدود 30 اثر از کارهایش تبدیل به فیلم و سریال شده است: «من در شهری بزرگ شدم که خیلی سینما نبود بنابراین از راه خواندن نقدهایی که در مجلات بود، عاشق سینما شدم» در نهایت از تأثیر سینما بر ادبیاتش هم می‌گوید تا برسد به چالش دوم این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان یعنی #به_نظر_من. چالشی که با هدف تقویت و توجه نسل کودک به ادبیات طراحی شده است و قرار است به بچه‌ها کمک کند تا تمرین کنند و نظرات‌شان را راجع به فیلم‌ها بگویند. بچه‌های 5 تا 15 تا ساله می‌توانند در قالب متن یا ویدئو نظرات‌شان را راجع به فیلم‌های جشنواره که به صورت آنلاین در پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و تیوا نمایش داده می‌شود را بیان کنند. این نظرات هم در ابتدا توسط کودکان و نوجوانان داوری می‌شود و در نهایت سه اثر برگزیده توسط نویسندگان و منتقدان سینمایی انتخاب و علاوه بر کسب جایزه در فصلنامه آینده فارابی چاپ می‌شوند.
 دعوت مریم سعادت به «کنسرت حشرات»
اما حالا که با اینستاگرام این دوره از جشنواره آشنا شدید علاوه بر تماشای ماحصل این دو چالش یا داوری آنها یک پیشنهاد جذاب هم داریم؛ «کنسرت حشرات». کنسرتی که مریم سعادت با همکاری صداپیشه‌ها تدارک دیده و چند موش عروسکی قرار است با موسیقی اقوام مختلف ایرانی لحظات شادی را بسازند. امیرحسین انصافی شاعر و نوازنده ضرب و خواننده کاراکتر موش، مانی شرفی نوازنده تار و خواننده موش پدر، محمد بحرانی و امیرسلطان احمدی دیگر خواننده‌های این نمایش موزیکال هستند. این پیشنهاد قطعاً برای بزرگترها جذاب‌تر است. دیدن این کلیپ ویدئو در پلتفرم‌ها در صداوسیما، آن هم با ساز و موسیقی ممکن نیست، برای تماشای آن ساعت 22 امشب سری به اینستاگرام سی‌ و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان (icffchallenge) و صفحه جشنواره در سایت آپارات بزنید.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کودک و نوجوان فیلم ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«افسانه کوه ننوک» در راه کوزوو است

فیلم کوتاه «افسانه کوه ننوک» به کارگردانی محمدرضا مرادی همزمان با آغاز پخش بین‌المللی خود، در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی کوزوو رقابت می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم کوتاه «افسانه کوه ننوک» به کارگردانی محمدرضا مرادی، نویسندگی محمدرضا مرادی و گلسا غفاری و تهیه کنندگی آتنا نعمتیان و محمدرضا مرادی، در اولین حضور بین‌المللی خود به دوازدهمین دوره جشنواره فیلم Ferfilm festival ۱۲th Edition کوزوو راه پیدا کرد.

این جشنواره در سال ۲۰۱۲ توسط گروهی از هنرمندان به عنوان ابتکاری برای ترویج فرهنگ‌ها و ارزش‌های جهانی از طریق فیلم به عنوان روشی چند بعدی و جذاب تأسیس شد.

لازم به ذکر است، کوزوو با در نظر گرفتن ظرفیت‌های گردشگری علاوه بر این رویداد‌های سینمایی، بازدید‌ها و رویداد‌های دیگری را ترتیب می‌دهد تا تنوع فرهنگی در این کشور تازه شکل گرفته را نشان دهد.

دوازدهمین دوره این جشنواره در تاریخ  ۱۳ تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

فیلم‌نامه «افسانه کوه ننوک» براساس افسانه ژاپنی (اوباسوته –رهاسازی یک پیرزن)، نگارش شده است و در خلاصه داستان آن آمده است: «شهاب سنگی بزرگ به دریای هرمز برخورد می‌کند و به همین دلیل، ماهی‌های آن منطقه تغییر ژنتیک پیدا می‌کنند و دیگر قابل خوردن نیستند و از طرف دولت گروهی مامور می‌شوند که دریا را ببندد. اهالی از فرط گرسنگی مجبور می‌شوند که به صورت پنهانی از دریا ماهی صید کنند. ناآگاه از اینکه خوردن این ماهی‌ها ممکن است چه بلایی سرشان بیاورد.»

میلاد اشکالی، تیما تقی‌زاده و زینب گلزاری، بازیگرانی هستند که در این فیلم کوتاه فانتزی و علمی‌و‌تخیلی ساخته شده است، به عنوان بازیگران اصلی نقش آفرینی کرده‌اند.

عوامل فیلم کوتاه «افسانه کوه ننوک» تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران عبارتند از:

تهیه کنندگان: آتنا نعمتیان و محمدرضا مرادی، مجری طرح: گلسا غفاری، کارگردان: محمدرضا مرادی، نویسندگان: محمدرضا مرادی و گلسا غفاری، دستیاران کارگردان؛ ندا منفرد و حسن کوه‌پیکر، مدیر فیلمبرداری: مهدی رضایی، دستیاران تصویر و نور: عباس شیرمحمدی، حمیدرضا حسن‌پور، جلال حسنی، مهدی افشاری و حسین دباغ طهماسبی، مدیر صدابرداری: امیر نخجوان، دستیار صدا: سید زاهد رئیسی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا مرادی، طراحی صدا و موسیقی: احسان افشاریان، خواننده: مسعود شریف، نوازندگان: آرین بهاری و سینا براهویی، تدوین: محمدرضا مرادی، جلوه‌های ویژه: اردشیر عزیزی، اصلاح رنگ‌ونور: مهران دوستی، طراحی و اجرای گریم: آتنا نعمتیان، مشاور رسانه‌ای: محمد کفیلی، طراح لوگو و پوستر: حامد کاظمی و مدیرتولید: آتنا نعمتیان.

محمدرضا مرادی کارگردان فیلم کوتاه «افسانه کوه ننوک» در گذشته نیز با دو فیلم کوتاه «دوآل‌پا» و «رنگارنگ»، با سه فیلم کوتاه اخیر خود به ترتیب در دوره‌های سی‌وهشتم، سی‌ونهم و چهلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت.

دیگر خبرها

  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • «افسانه کوه ننوک» به کوزوو می‌رود
  • «افسانه کوه ننوک» در راه کوزوو است
  • تصویری از نوجوان کرمانی که امروز به شهادت رسید
  • شهادت نوجوان کرمانی در بیمارستان | آخرین مجروح حمله تروریستی کرمان به شهادت رسید