Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@05:49:47 GMT

سفر یک هیئت رسمی رژیم صهیونیستی به سودان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۱۸۷۵

سفر یک هیئت رسمی رژیم صهیونیستی به سودان

منابع اسرائیلی از سفر یک هیئت رسمی رژیم صهیونیستی به سودان در روز چهارشنبه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو اسرائیل، یک هیئت رسمی رژیم صهیونیستی دیروز، چهارشنبه برای اعلام توافق عادی سازی روابط با سودان، به خارطوم سفر کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، سفر هیئت اسرائیلی به خارطوم به منظور زمینه‌ سازی و فراهم کردن مقدمات مربوط به اعلام عادی سازی روابط بین دو طرف صورت گرفته است.

این سفر در حالی صورت می‎گیرد که روز چهارشنبه مردم سودان در با آمدن به خیابان‌ها در خارطوم، مخالفت خود را توافق احتمالی عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

معترضان سودانی در جریان این تظاهرات که چند کشته و زخمی هم برجای گذاشته است، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

اگرچه سودانی‌ها بر لزوم حذف نام کشورشان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و در نتیجه بهبود شرایط اقتصادی تاکید دارند، اما با درخواست آمریکا از مسئولان سودانی برای قبول عادی سازی روابط خارطوم با تل آویو موافق نیستند.

 انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل کشور سودان اسرائیل کشور سودان عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی برای مصادره حدود ۸۰۰ هکتار از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عربستان این اقدام را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه و گسترش آشکار شهرک‌سازی‌ خودسرانه توسط رژیم اشغالگر» ارزیابی کرد.

طبق گزارش شبکه العربیه، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: تداوم نقض قواعد حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل بدون بازدارندگی، اعتبار نظام بین‌المللی و شانس صلح عادلانه و پایدار مبتنی بر راه‌حل «۲ دولتی» را تضعیف می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه خواستار توقف فوری تجاوزات سیستماتیک شهرک‌نشینان صهیونیست و بازگرداندن اراضی مصادره شده فلسطینی‌ها توسط جامعه بین المللی شد.

رژیم صهیونیستی جمعه از مصادره هشت هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) زمین در غور اردن خبر داد. اقدامی که فعالان ضد شهرک‌سازی آن را بزرگترین اقدام در اراضی اشغالی فلسطین در دهه‌های اخیر توصیف کردند.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و یکی از مدافعان و حامیان برجسته شهرک‌سازی در این باره گفت: «این گام بزرگ و مهم دیگری برای شهرک‌سازی در غور اردن ، کرانه باختری و قدس است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
  • نتانیاهو: هدفم از لغو سفر هیئتی به واشنگتن ارسال پیام به حماس بود
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • کلمبیا، رژیم صهیونیستی را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد