Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 بابک دین پرست قائم مقام رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید گفت:  مرکز فوریت‌های رسیدگی و حل مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

دین پرست در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران در ساری، افزود: در شرایط فعلی اکثر استان های کشور برای راه اندازی این مرکز شبانه روزی اعلام آمادگی کرده اند و بزودی پس از مازندران در همه استان ها این مرکز فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: باید در این مرکز نمایندگان تمامی دستگاه های عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صورت شبانه روزی حضور داشته یابند و پاسخگوی مشکلات بخش تولید و سرمایه گذاران باشند و کارکرد این مرکز نیز به طور دایمی ارزیابی خواهد شد.

وی افزود : در سطح کشور حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد شناسایی شده است که باید پرونده آنها یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود و واحدهایی که امکان برگشت ندارند برای آنها نیز تصمیم گیری شود.

قائم مقام رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: در سال جاری برای احیای ۲ هزار واحد صنعتی در کشور برنامه ریزی شد که تاکنون تعدادی از این واحد ها احیاء و بقیه نیز تا پایان سال جاری برنامه احیاء در آنها اجرا خواهد شد.

دین پرست افزود : تمام برنامه ریزی ما باید شناسایی واحدهای صنعتی یی باشد که قابلیت برگشت به تولید را دارند و واحدهایی که به هر دلیلی نمی توانند در بازار فعلی ادامه حیات بدهند ، نباید تسهیلاتی در اختیارشان قرار گیرد.

قائم مقام رییس ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید همچنین در این نشست با گلایه از اجرایی نشدن دستور رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری برای صدور مجوز واردات چوب به صنایع سلولزی گفت: دستور رییس جمهوری و معاون اول ایشان برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم اجراست و هیچ دستگاهی نباید از این دستورات تخطی کند.

دین پرست افزود : سازمان محیط زیست و سازمان حفظ نباتات کشور باید دستورات رییس جمهوری را مبنی بر صدور مجوز برای واردات چوب با پوست با رعایت تمام نکات زیست محیطی و ایمنی صادر کنند تا مشکل این واحدها نیز کاهش یابد.
وی ادامه داد: ما امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و باید تمام دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی از جمله بانک ها برای کمک به حل مشکلات کنونی کشور پای کار بیایند.

وی اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی از هیچ دستگاهی از جمله بانک ها اعم از دولتی و خصوصی پذیرفتنی نیست که شانه خالی کنند، چرا که همه ما باید با هماهنگی در این نبرد اقتصادی همانند هشت سال دفاع مقدس کمک کنیم.
وی یادآور شد : بانک های خصوصی نیز در جنگ اقتصادی باید پای کار بیایند و چنانچه هر بانکی در این زمینه کم کاری داشته باشد، تذکر و در صورت ادامه اسامی آنها در اختیار رییس جمهوری قرار می گیرد.

معاون وزیر کشور اظهار داشت : اگر ما در هشت سال دفاع مقدس توانستیم به پیروزی برسیم ، نتیجه همکاری تمام نیروهای نظامی ما، بسیج مردمی  و سایر نیروهای پشتیبانی بود و باید این همگامی و همراهی در جنگ اقتصادی نیز ادامه یابد تا بتوانیم از این نبرد نیز پیروز بیرون بیاییم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی واردات جنگ اقتصادی واردات اقتصاد مقاومتی جنگ اقتصادی تسهیل و رفع موانع تولید جنگ اقتصادی رییس جمهوری دین پرست بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جهش تولید با مشارکت مردم» منشور عملی ملت ایران است

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها – عادله جوادزاده؛ در دهه اخیر که مساله اقتصاد در کشور نمود و جلوه‌ای روشن و جدی به خود گرفته است مقام معظم رهبری نیز در رأس تصمیم گیری کشور شعارهای سال را عمدتاً با محتوای تولید و اقتصاد برگزیدند تا به دست اندرکاران، متولیان اقتصادی، مردم و همه اقشار کشور متذکر مساله اقتصاد، رونق تولید و شکوفایی تولید داخلی و ملی امری مهم و ضرورتی حیاتی است.

در این بین در هر نوروزی که شعار سال بر محور و مبنای اقتصادی و تولیدی مطرح شده مردم اصلی ترین پایه‌های تحقق آن بودند و مقام معظم رهبری در همه سنوات توجهی ویژه به اقشار مختلف مردم و نقش آنان در نجات کشور از بحران‌های اقتصادی داشتند.

مردم همواره در تصمیم گیری های کلان کشوری نقش عمده و برجسته ای داشته‌اند و انصافاً هر کجا رهبر انقلاب یک اشاره کرده‌اند مردم با سر دویده و نشان دادند پایبندی به نظام و اصول انقلاب اسلامی برای هر ایرانی از اوجب واجبات است.

مردم پایه‌های اصلی تحکیم نظام و تقویت اقتصاد هستند

استاندار اردبیل گفت: مردم پایه‌های اصلی تحکیم و تثبیت نظام و عنصر اصلی تقویت اقتصاد کشور هستند.

سیدحامد عاملی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک فرارسیدن سال نو و تقارن آن با بهار قرآن اظهار کرد: خداوند بیداری را در دل‌ها و جان‌های مردم با دمیدن روح تازه در طبیعت جلوه گر کرده و امسال تقارن مبارک بهار طبیعت و بهار قرآن فرصتی مغتنم برای شکرگزاری از نعمت‌های بی پایان الهی است.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب پیام نوروزی «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال خاطرنشان کرد: هوشمندی مقام معظم رهبری در انتخاب شعارهایی با محوریت اقتصادی بیانگر اهمیت مساله اقتصاد و رونق بخشی به آن در کشور است.

استاندار اردبیل مردمی سازی دولت و سپردن امور کشور به مردم را یادآور شد و بیان کرد: مشارکت مردم در امور مختلف اقتصادی، تولیدی، ایجاد اشتغال و … بسیار مهم است و مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید مستمر دارند.

عاملی شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» را شعاری پرمحتوا در راستای رونق تولید بومی و ملی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان توصیف کرد و گفت: این شعار کامل حجت را برای همه مسئولان و کارگزاران نظام در امر تولید تمام کرده و ضروری است تا با وارد کردن مردم در امور اقتصادی کشور به رونق اشتغال و اقتصاد در منطقه کمک کنیم.

وی استان اردبیل را دارای ظرفیت بالا و ممتاز برای سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: مردم با مشارکت در اقتصاد در کنار جهش تولید به تقویت تولید ملی نیز کمک کرده و در توسعه اشتغال نیز سهم عمده‌ای خواهند داشت.

تسهیل قوانین مشارکت مردم را در حوزه سرمایه گذاری تقویت می‌کند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: تسهیل در قوانین و بروکراسی اداری مشارکت مردم را در حوزه سرمایه گذاری و به تبع آن جهش تولید به همراه دارد.

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک سال جدید و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: در این فراخوان عمومی باید شرایطی مناسب فراهم کنیم تا مردم با رغبت و انگیزه بیشتر و اطمینان از سود قانونی در حوزه سرمایه گذاری بتوانند ورود پیدا کرده و در رشد و تقویت تولید مؤثر عمل کنند.

وی اولین عنصر در تحقق این شعار را تسهیل گری در فرآیند صدور مجوزها و ایجاد اشتغال با تحقق تولید سودمند و مفید به فایده برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم مشارکت مردم را در این حوزه ارتقا دهیم که آنها در این حوزه سرمایه گذاری اعتماد بیشتری را کسب کرده و امیدوار به بهبود فرآیندها و همچنین از بین رفتن موانع پیش رو باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: مقام معظم رهبری سال هاست که محور شعار سال را موضوع تولید و اقتصاد قرار داده و همواره بر این اصل تاکید دارند که تنها راه نجات این کشور در ابعاد اقتصادی توجه و تمرکز در حوزه تولید و افزایش روزافزون بهره وری در این بخش است تا ما بتوانیم اهداف اقتصادی به ویژه بهبود شاخص‌های تولید ناخالص و ارزش افزوده بالاتر را در نظام اقتصادی شاهد باشیم.

شایقی بیان کرد: در استان اردبیل نیز فرصت‌های خوبی برای جذب مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی و جهش تولید وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق از همین ابتدای سال می‌توان موفق بوده و به اهداف کمی و کیفی مورد نظر دست یافت.

مردم رکن استوار جهش تولید در کشور

قطعاً «جهش تولید» یکی از نیازهای اساسی کشور است و هر کسی که دغدغه ایران را داشته باشد می‌داند باید برای تحقق این هدف تلاش کرد.

با نگاهی دقیق به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» می‌توان راه‌هایی که برای تحقق این شعار به ذهن می‌رسد را بررسی کرد و قطعاً در تمام این موارد رد پای مردم در تحقق شعار سال استوارتر و محکم‌تر خود را نمایان می‌کند.

مقام معظم رهبری با انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» عملاً پای مردم را به معنای واقعی به عرصه تولید و اقتصاد گشودند.

گرچه بیش از ۲۵ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای اقتصادی برای آغاز سال نو برمی گزینند اما امسال نقش مردم در این مسیر پررنگ‌تر از گذشته دیده شده است و «جهش تولید» به «مشارکت مردم» گره خورده است.

موضوعی که گرچه با استناد به تجارت تلخ گذشته در خصوص سو استفاده از وام‌ها و ارزهای دولتی بیم از فساد آن می‌رود؛ اما رهبر انقلاب با تاکید بر لزوم باز شدن پای مردم به عرصه تولید برای تحقق «جهش تولید»، راه حل مقابله با چنین سو استفاده‌هایی را این‌طور بیان کردند که «مسئولان امر چشمشان را باز کنند».

واحدهای تولیدی مستعد در اردبیل شناسایی شوند

کارآفرین نمونه اردبیلی به خبرنگار مهر، گفت: باید در راستای تحقق شعار سال واحدهای تولیدی مستعد تولید مستمر در اردبیل شناسایی شده و برای آنها مشوق‌های تولیدی در نظر گرفته شود.

قدرت حاج نوری که خود صاحب زنجیره تولید محصولات پروتئینی در اردبیل است، خاطرنشان کرد: امسال تکلیف تولید برای همه تولیدکنندگان و کارآفرینان در کشور مشخص شد و باید همه واحدهای تولیدی با تکیه بر نیروهای مردمی و استعدادهای انسانی عزم خود را برای افزایش تولید و رونق اقتصادی جزم کنند.

وی رونق اقتصاد را شاه کلید حل مسائل در کشور اعلام کرد و افزود: در صورت بهبود سیمای اقتصادی در کشور می‌توان به اشتغال پایدار نیز امیدوار بوده و برای لشکر بیکاران در استان اردبیل موقعیت کار فراهم کرد.

جهش تولید با چهره مردمی

توجه به این اصل مهم که مردم همواره در نزد مسئولان کشور جایگاهی والا و بالا داشته‌اند نشان می‌دهد که جلوه مردمی جهش تولید می‌تواند پررنگ‌تر بوده و این شعار را به سرمنزل مقصود برساند.

در این بین همواره رهبر انقلاب نقش دولت و ملت را در تحقق شعار سال‌ها در کنار یکدیگر تصویر کرده‌اند، به طوری که طبق این دیدگاه مادامی که مردم در حد دایره اختیارات خود برای تحقق شعار سال تلاش کنند و متقابلاً دولت نیز اقدامات لازم داخلی و بین المللی را در این راستا انجام دهد، امکان رسیدن به کمال اهداف تعیین شده وجود دارد.

با این وجود در برخی سال‌ها مشخصاً «ملت» یا «مردم» در عنوان سال جای گرفتند و شعار سال خیلی صریح با عنوان «مردم» بسته شده است. کما اینکه شعار سال ۸۸ «حرکت مردم و مسئولین به سوی اصلاح الگوی مصرف»، شعار سال ۹۴ «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» و شعار سال جاری «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد و این نشان می‌دهد بیش از همیشه برای تحقق این شعار بر روی نقش مردم حساب باز شده است و این بار مردم نیز باید بیش از همیشه پا به پای مسئولان برای تحقق این شعار قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، ملت ایران در ۴۵ سال اخیر اثبات کرده‌اند تنها اشاره‌ای از سوی حضرت آقا لازم است تا با سر و پای به سوی مقصد و مقصود حرکت کنند و امسال نیز در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در صورت مهیا شدن تمام ابزارهای عملی و حمایت دولت مردم می‌توانند بهترین نقش‌ها را رقم زده و جلوه‌ای ماندگار از تولید و پویایی اقتصاد را به نمایش درآورند.

کد خبر 6062843

دیگر خبرها

  • منظومه اقتصادی رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌ها
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • «جهش تولید با مشارکت مردم» منشور عملی ملت ایران است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • تولید، کلیدواژه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است
  • رییسی: تسهیل، تسریع و تکریم مردم، وظیفه همه مدیران کشور است
  • مخبر: یکی از راهبردهای دولت، مردمی کردن اقتصاد است
  • رئیس‌جمهور: یکی از زمینه‌های قرب الی‌الله خدمت به مردم است/ حرکت جهادی با نگاه به حل مساله، باید در اولویت همه دستگاه‌ها باشد/ سیاست داخلی و سیاست خارجی دوبال برای کمک به جهش تولید هستند