Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان رضایی بازیکن سابق پرسپولیس ، که سابقه بازی در لیگ ایتالیا را داشته است ، در گفتگو با سایت مطرح توتو مرکاتو ایتالیا درباره شهرآورد ایران گفت : بدون شک شهرآورد استقلال و پرسپولیس ، محبوب ترین دربی در جهان است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

رحمان رضایی بازیکن سابق فوتبال ایران و باشگاه های پرسپولیس و پاس که در تیم‌های ایتالیایی بازی کرده است، این روزها سرمربی تیم لیگ برتر ذوب آهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی در گفتگویی با نشریه «توتومرکاتو» ایتالیا از روزهای حضورش در این کشور و اهدافش صحبت کرده است که مشروح این گفتگو در ادامه می‌آید.

* رحمان رضایی! امروز چه کار می‌کنید؟

– من در یک تیم لیگ برتری ایران یعنی ذوب آهن مربیگری می‌کنم. بعد از پایان کارم در ایتالیا در سال ۲۰۰۸، به ایران بازگشتم و در پرسپولیس بازی کردم. سپس به قطر رفتم و دوباره به ایران آمدم و به کارم پایان دادم. پنج سال به عنوان دستیار مربی در یک تیم ایرانی کار مربیگری را شروع کردم و سپس این شانس را داشتم که در لیگ دسته دوم سرمربی باشم. اکنون هم برای مسابقات لیگ برتر آماده می‌شوم.

* احساستان در این نقش جدید چیست؟

احساس خیلی خوبی دارم. در ضمن من برای خودم هدف گذاشته‌ام که در لیگ خوب کار کنم. دوست دارم در ایران تجربه کسب کنم و بعد از ۲ یا ۳ سال برای مربیگری به ایتالیا برگردم. کار در سری C ایتالیا هم خیلی خوب است اما بدیهی است که به آنچه که در این سال‌ها انجام می‌دهم بستگی دارد.

* سطح فوتبال در ایران چگونه است؟

– سطح فوتبال ایران بد نیست. به عنوان مثال، پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و این نشان می‌دهد حرکت فوتبال ایران رو به جلو و در حال پیشرفت است.

* شما با علی سامره به پروجا رسیدید.

– سامره دو ماه زودتر از من کارش را شروع کرد اما برخلاف من او زودتر کارش را در ایتالیا تمام کرد.

* از تجربه فوتبال در ایتالیا چه خاطراتی دارید؟

– تجربه عالی. من از خودم به عنوان بازیکن و همچنین خارج از زمین راضی بودم. اغلب هم به ایتالیا بر می‌گردم چون در شهر ترویسو خانه داریم.

* شما در پروجا، مسینا و لیورنو بازی کردید … چرا ترویسو؟

– پدر همسرم ابتدا در پروجا بود، سپس به ترویسو رفت و ما اغلب به آنها سر می زنیم. من پاسپورت ایتالیایی دارم. فرزندانم در پیزا و ترویسو متولد شدند. ترویسو شهر زیبایی است که ما خیلی آن را دوست داریم. اکنون احساس می‌کنم مثل یک شهروند ترویسو هستم.

* چرا هرگز برای ترویسو بازی نکردید؟

آنها در سری A تیم نداشتند. به جز یک دوره کوتاه در سری B، همیشه سعی می‌کردم در سری A بمانم.

* وضعیت ایران بعد از شیوع ویروس Covid-۱۹ چگونه است؟

– فاجعه است و اوضاع دوباره بدتر شده است. بیمارستان‌های پر از بیمار شده است. چند روز است که مردم خانه خود را ترک نکرده‌اند. ما به وضعیت ماه‌های فوریه-مارس بازگشتیم. در تیم، هر هفته آزمایشات را انجام می‌دهیم و مراقب هستیم. همه چیز تحت کنترل است و خوشبختانه تاکنون در بین بازیکنان هیچکس مبتلا نشده است.

* چطور شما به فوتبال ایتالیا رسیدید؟

– من زمان بلاژوویچ به تیم ملی دعوت شدم و به عنوان مدافع بازی می‌کردم در حالی که قبل از آن مهاجم بودم. در بازی ایران و عربستان بود که نمایندگان باشگاه پروجا در ورزشگاه بودند و می‌خواستند بازیکن ببینند. در نهایت آنها مرا انتخاب کردند.

* در کدام یک از تیم‌هایی که در آن بازی کردید، احساس بهتری داشتید؟

– در تیم مسینا که من گل صعود به سری A را به ثمر رساندم. مردم از ما قدردانی کردند و احساس محبت بیشتری نسبت به پروجا و لیورنو داشتم.

* تجربه ایتالیایی چقدر در حرفه شما به عنوان مربی وجود دارد؟

– از فوتبال ایتالیا الهام گرفته‌ام. سعی می‌کنم آنچه که آموخته‌ام را استفاده کنم. من سبک آنچلوتی را دوست دارم همچنین کونته، کاپلو و آلگری. سیستم مورد علاقه ام ۱-۳-۲-۴ است و به جای آن ۲-۴-۴ یا ۱-۴-۱-۴

* آیا هنوز سری A را دنبال می‌کنید؟

– فوتبال ایتالیا بسیار محبوب است و هیجان و زیبایی بیشتری دارد.

* آیا درست است که دیدار استقلال و پرسپولیس یکی از داغ‌ترین دربی‌های جهان است؟

بدون شک استقلال – پرسپولیس محبوبترین دربی جهان است. در تهران ۱۵ میلیون نفر زندگی می‌کنند. شهر به دو بخش از این تیم‌ها تبدیل شده است. در تمام ایران ۳۰ میلیون نفر طرفدار پرسپولیس و ۲۵ میلیون نفر طرفدار استقلال هستند. استادیوم همیشه ۱۰۰ هزار تماشاگر دارد. این یک دربی است که تمام سال طول می‌کشد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ برتر علی سامره استقلال اخبار پرسپولیس استقلال رحمان رضایی علی سامره لیگ برتر محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال رئال مادرید بارسلونا لیگ برتر استقلال تهران پرسپولیس تهران تیم ملی لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس یوونتوس تراکتورسازی لیونل مسی تیم ملی ایران تیم ملی فوتبال ایران کارلوس کی روش سپاهان جام جهانی منچستریونایتد لیورپول فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه

از زمان آغاز جنگ غزه کشور‌های غربی و در راس آنها آمریکا تسلیحات لازم برای کشتار فلسطینیان را در اختیار اسراییل قرار داده است. با این وجود، برخی کشور‌ها همانند کانادا با تصویب طرحی، فروش تسلیحات آتی به این رژیم را متوقف کرده اند. این در حالی است که هنوز هم شواهد از ارسال تسلیحات غربی به تل آویو برای نسل کشی فلسطینیان حکایت دارد. 

به گزارش الجزیره، سباسشن لکورنو، وزیر دفاع فرانسه امروز (سه شنبه) ادعای مطرح شده از سوی خبرنگاران تحقیقی مبنی بر ارسال تسلیحات فرانسوی به اسراییل در بحبوحه نسل کشی فلسطینیان در غزه را تکذیب کرد. 

خبرنگاران تحقیقی اعلام کرده اند شرکت تسلیحاتی یورولینکز (Eurolinks) مستقر در شهر مارسی، قطعات مربوط به اسلحه ام ۲۷ و فشنگ‌های جنگی به اسراییل فروخته است. 

در این گزارش عنوان شده است که این تسلیحات می‌تواند از سوی ارتش اسراییل علیه غیرنظامیان در غزه استفاده شود. 

خبرنگاران اقدام به انتشار تصاویر مربوط به این موضوع کرده اند، اما وزارت دفاع فرانسه در نهایت تمامی ادعا‌های مطرح شده را تکذیب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فوق ستاره پرسپولیسی به تیم ملی باز می‌گردد؟
  • از شایعه تا واقعیت بمب خبری فوتبال ایران
  • محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال در اینستاگرام /رتبه پرسپولیس و استقلال
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • پس از پرسپولیس، حالا استقلال/ سفر ساره و دخترش به پاریس!
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!
  • فوتبالیست دورگه ایرانی - دانمارکی که در ایتالیا عاشق «تراکتور» است
  • اسرار زندگی خاص‌ترین فوتبالیست ایرانی ساکن ایتالیا؛ دیوید قره‌باغی کیست؟