Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی نه تنها در کشورمان بلکه در دیگر کشورها ۵۰ درصد موارد ابتلاء پیشرفت داشته این به دلیل جهش ویروس است که ۱۰ برابر قدرت انتقال آن شدت پیدا کرده و انتظار می‌رود شرایط سخت‌تری را شاهد باشیم.

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عده زیادی قصد دارند در تعطیلات پیش رو به مسافرت بروند، اگر این افراد به فکر خود نیستند، باید به سلامتی دیگران فکر کنند، با این کار عده‌ای ناخواسته درگیر این بیماری می‌شوند و حق‌الناس را زیر پا می‌گذارند، با توجه به روزهای سختی که در پیش داریم از سفرهای غیرضروری جدا خودداری شود، این در حالی است که بیشتر سفرها جنبه تفریحی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای مسافرت رفتن همیشه فرصت هست اما با تهدید سلامتی خود و جامعه دیگر به گذشته بازنمی‌گردیم، متأسفانه از همین امروز شاهد مسافرت‌ها بوده‌ایم و بنده از تمام کسانی که صحبت‌های مرا می‌خوانند تقاضا دارم مدتی مسافرت‌ها را به تعویق بیاندازند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در توضیح صحبت قبلی خود در خصوص ضرب عدد ۲.۵ در تعداد فوتی‌های هر روز، تصریح کرد: این یک حساب آماری است، بر اساس دستور سازمان بهداشت جهانی موردی مثبت حساب می‌شود که تست PCR آن مثبت باشد، اعتماد پذیری تست ۵۰ درصد است، بنابراین نصف بیماران با اینکه به کرونا مبتلا بوده‌اند، تست آنها منفی اعلام شده است، با این تفاسیر آمار دو برابر می‌شود، این در حالی است که عده‌ای به بیمارستان نمی‌رسند و فوت می‌کنند یا دکتر معالج برای آنان تست PCR تجویز نمی‌کند همچنین مشاهده شده که خود بیمار تمایلی به مراجعه به مراکز درمانی ندارد که با این موارد باید تعداد را ضربدر ۲.۵ کرد. البته این از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت نیز اعلام شده و این جای جبهه‌گیری و تعجب ندارد.

جهش ویروس قدرت انتقال را تا ۱۰ برابر افزایش داده است

وی در خصوص تعطیلی همگانی کشور افزود: به زعم بنده باید زمینه اجرای پیشنهادها را نیز در نظر بگیریم، به جای تعطیلی کشور باید در ۴۵ شهر که با کرونا درگیر هستند محدودیت سفر اعمال می‌شد، برای تعطیلات پیش رو نیز هنوز خبری مبنی بر اعمال محدودیت‌ها اعلام نشده و شاید روز جمعه محدودیت‌هایی اعلام شود که عملاً بی‌فایده است، در واقع سفرها از دیروز و امروز شروع شده، بنابراین با این شرایط مدیریت مبارزه با کرونا از کنترل مدیران کشور خارج شده و مشخص نیست می‌خواهیم به کجا برسیم!

مردانی افزود: همان طور که وزیر بهداشت اعلام کرد، متأسفانه همکاری بین دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد و باید در این خصوص سخت گیری‌ها بیشتر شود، قطعاً با تعامل بین دستگاه‌ها می‌توانیم از شر این بیماری خلاص شویم.

وی با اشاره به قدغن کردن برگزاری مراسم‌های شادی تصریح کرد: ما به شادی نیاز داریم اما یکی از راه‌ها این است که حداکثر بیش از ده نفر در مهمانی‌ها جمع نشوند چرا که تعداد بیشتر باعث ابتلای ۱۰۰ درصدی افراد می‌شود، در شرایط فعلی بهترین راه این است که از دنیای مجازی استفاده کنیم، مراسم‌ها هم می‌شود برای مدتی در پیام‌رسان‌های اجتماعی برگزار شود تا مشکلاتی برای افراد پیش نیاید و این دوران را پشت سر بگذرانیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به فصل پاییز و احتمال سخت‌تر شدن شرایط اپیدمی گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی نه تنها در کشورمان بلکه در دیگر کشورها ۵۰ درصد موارد ابتلاء پیشرفت پیدا کرده است، این به دلیل جهش ویروس است که ۱۰ برابر قدرت انتقال آن شدت پیدا کرده و انتظار می‌رود شرایط سخت‌تری را شاهد باشیم، متأسفانه حضور این اپیدمی در مردم عادی شده و آنها مثل گذشته دستورات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

از دست دادن حس بویایی و چشایی مهمترین تفاوت آنفلوانزا و کروناست

وی در خصوص راهکارهای افزایش ایمنی افراد برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا افزود: خواب و استراحت کافی و جلوگیری از استرس بهترین راهکار برای افزایش ایمنی بدن است، همچنین استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و شستشوی مرتب دست‌ها برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری هنوز توصیه می‌شود.

مردانی در خصوص بیماری آنفلوانزا و میزان شیوع آن افزود: روزهای اخیر موارد انگشت شمار آنفلوانزای نوع B مشاهده شده اما خوشبختانه مشکلی وجود ندارد و باید با رعایت پروتکل‌ها نسبت به حفظ سلامتی خود تلاش کنیم. آنفلوانزا، ویروسی تب دار است که با ظهور ناگهانی تب و درد بدن مشخص می‌شود در صورتی که کرونا نشانه‌های تدریجی دارد و علائم تب از ۳۹ درجه به بالا بروز پیدا می‌کند، یکی از علائم شایع کرونا که در ۲۵ درصد موارد دیده می‌شود از دست رفتن حس بویایی و چشایی است که در آنفلوانزا دیده نمی‌شود و در آخر دوران نقاهت بیماری آنفلوانزا تا یک هفته بیشتر طول نمی‌کشد اما در کرونا ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

وی در پایان اظهار کرد: از مردم تقاضا دارم در راستای جلوگیری از شیوع بیش از حد بیماری نهایت همکاری را با ما داشته باشند، تا جایی که امکان دارد فعالیت‌ها را دور کاری انجام دهند و مشاغلی که نیاز به حضور فیزیکی افراد دارد، با رعایت پروتکل‌ها انجام گیرد، تا بتوانیم از شرایط سخت فعلی بگذریم.

کد خبر 451180

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عضو کمیته علمی ستاد کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال محدودیت ها محدودیت های کرونایی رعایت دستورات بهداشتی رعایت پروتکل های بهداشتی مردم منع مسافرت کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ کرونا در ایران وضعیت قرمز کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قدرت انتقال ۱۰ برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در روزهای پیش رو شمال نروید

به گزارش همشهری آنلاین رییس پلیس راه استان البرز از ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران خبر داد.
این ممنوعیت تردد با هدف کاهش بار ترافیکی و بازگشت سفر به سمت کرج و تهران اعمال شده است.
تردد انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران و کرج با اعلام مأموران پلیس راه در محل از ساعاتی دیگر به طور کامل یک طرفه می‌شود.

کد خبر 841058 برچسب‌ها آزاد راه تهران - شمال خبر مهم

دیگر خبرها

  • راز کثیف نادیده؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • در روزهای پیش رو شمال نروید
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • کثیرالسفر چگونه باید روزه بگیرد؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!