Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمیدرضا شاوران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته و تغییر روش‌های آموزشی از حضوری به مجازی از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ کیفیت آموزش مجازی دانشگاه‌های اصفهان توسط هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان مورد ارزیابی قرار گرفت و نتیجه آن به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان اصفهان پس از دریافت رمز ورود به سامانه‌های آموزش الکترونیکی دانشگاه‌های مختلف و حضور در کلاس‌های مجازی بصورت تصادفی، آنها را مورد ارزیابی و کنترل قرار داد، اظهار داشت: آموزش مجازی دانشگاه‌ها از نظر زیرساخت‌ها مانند میزان پهنای باند، سرور و کیفیت سامانه‌های آموزشی، فرایندهای آموزشی و اجرای کلاس مجازی از انتخاب واحد درسی تا قبل از برگزاری امتحانات پایان ترم، درصد تشکیل کلاس‌های غیر حضوری، میزان مشارکت استادان و دانشجویان در بسترهای آموزش مجازی و نحوه برگزاری امتحانات مورد ارزیابی قرار گرفت.

شاوران با اشاره به اینکه بررسی این شاخص‌ها نشان داد که سطح آموزش مجازی در دانشگاه‌های استان اصفهان، رضایت‌بخش است، تصریح کرد: با وجودیکه شیوع بیماری کرونا و لغو شدن ناگهانی کلاس‌های حضوری، دانشگاه‌ها را در ابتدا غافلگیر کرد اما آنها توانستند با استفاده از زیرساخت‌های موجود و اقدام‌های سریع، روش آموزش مجازی را در سطح قابل قبول اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های بزرگتر و واحدهایی که دارای وضعیت مالی بهتری بودند در این زمینه موفق‌تر عمل کردند، اضافه کرد: برخی از دانشگاه‌های کوچکتر نیز تلاش کردند تا با انعقاد قرارداد با موسسه‌های دیگر و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های دیگر آموزش مجازی را ارائه کنند.

شاوران با تاکید بر اینکه هیات نظارت بر فعالیت‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان اصفهان در دوران کرونا به فعالیت خود ادامه داد، گفت: در نیمسال نخست سال تحصیلی جاری (۱۴۰۰ - ۱۳۹۹) نیز این نظارت‌ها بر فرایند آموزشی دانشگاه‌ها و کیفیت کلاس‌های مجازی ادامه دارد.

وی افزود: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه دانشجویی در استان اصفهان بدلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا و آموزش مجازی برای فارغ التحصیلی خود دچار مشکل شده باشد به دست ما نرسیده است.

دبیر هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی اصفهان با بیان اینکه جلسه دفاع از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی نیز در چند ماه اخیر در دانشگاه‌های استان بیشتر بصورت مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: وزارت علوم به دانشجویانی که تا پایان شهریور امسال برای دفاع از پایان نامه خود مهلت داشتند فرصت یک ماهه تا پایان مهر داد.

شاوران تاکید کرد: اگر دانشجویی از دانشگاه‌های استان در فرایندهای آموزشی با مشکل یا کمبودی مواجه است می‌تواند آن را به دفتر هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی اصفهان که در دانشگاه اصفهان مستقر است گزارش دهد تا پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه پایان زمان شیوع کرونا با توجه به شرایط موجود قابل پیش‌بینی نیست و دانشگاه‌ها همچنان باید روش آموزش مجازی را در پیش بگیرند، گفت: توصیه می‌شود که دانشگاه‌ها برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی به برنامه‌ریزی، تقویت زیرساخت‌ها و آموزش اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی است که حدود ۱۰ درصد از نخبگان ایران را در خود دارد و به‌عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی و علمی و فناوری کشور از جایگاه مهمی در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های دانشگاهی ایران به دنیا و دیگر دانشگاه ها برخوردار است.

برچسب‌ها دانشگاه اصفهان اختصاصی ایرنا اصفهان آموزش مجازی پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان اختصاصی ایرنا اصفهان آموزش مجازی دانشگاه اصفهان اختصاصی ایرنا اصفهان آموزش مجازی اخبار کنکور نظارت و ارزیابی آموزش عالی دانشگاه های استان آموزش عالی استان اصفهان آموزش مجازی دانشگاه ها هیات نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران

سعیدی مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان با اتکا بر جوانان نخبه توانسته  یک شبیه ساز آموزش پزشکی ویژه دانشجویان قبل از ورود به آموزش بالین در بیمارستان ها را  طراحی کند.

وی افزود: شبیه ساز طراحی شده دارای این قابلیت است که دانشجوی پزشکی به صورت مجازی بیمار را ویزیت و از او شرح حالش را دریافت کند. 

مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان  بیان کرد: دانشجویان رشته پزشکی با استفاده از این شبیه ساز می توانند معاینه عمومی و تخصصی را بر روی بیمار انجام دهند و با دیدن نتایج آزمایش و تصویر تشخیص نهایی را بدهند.

وی  تاکید کرد: یکی دیگر از قابلیت های این شبیه ساز این است که تصمیم های نادرست و پرخطر را اعلام می کند و در پایان امتیاز به دانشجو می دهد. قیمت تمام شده بسیار کم تر از خرید یک اپلیکیشن خارجی است.

مدیر توسعه این شرکت دانش بنیان  ادامه داد: این شبیه ساز مکمل برنامه های آموزشی دانشگاه است و این مدل با این تکنولوژی مشابه خارجی ندارد و دانش آن کالا بومی است.

وی گفت: این شبیه ساز با قطع اینترنت بین المللی قابلیت خودش را از دست نخواهد داد و قادر خواهد بود تا با اینترنت ملی به کار خود ادامه بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بازنگری شاخص های ارزیابی روسای دانشگاه ها متناسب با محورهای دولت
  • رضایت شهروندان و مسافران نوروزی از ناژوان اصفهان
  • ۹۹ درصد مسافران نوروزی از سفر به اصفهان راضی هستند/ رکوردزنی باغ گل‌ها در آمار بازدیدها
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • تشدید نظارت بر داروخانه‌های ایلام در ایام نوروز