Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در خوی بیش از 38 هزار هکتار اراضی زیر کشت دانه های آجیلی کدو و آفتابگردان رفته است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 15 هزار هکتار زیر کشت تخمه آفتابگردان و 13 هزار هکتار زیر کشت تخمه کدوی آجیلی رفته است که پیش بینی می شود امسال نزدیک به 38 هزار تن تخمه آجیلی برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد دکشاورزی خوی افزود: ارقام دانه های آفتابگردان کشت شده در استان به ویژه شهرستان خوی قلمی، دورسفید، شمشیری و پسته ای و اقلام کدو مشهدی، گوشتی، همدانی و قلمی و سایر ارقام محلی است.

امینی ادامه داد: همزمان با برداشت محصول، بازار دانه های روغنی آجیلی آفتابگردان در خوی داغ و چرخ کارگاه های فرآوری هم شتاب می گیرد.

وی یادآور شد: بازار تخمه های آجیلی با ۳۰۰ غرفه و ۱۰۰ واحد فرآوری و با اشتغالزایی به ۳ هزار نفر به صورت مستقیم در شهرستان خوی فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی اظهار داشت: هر سال در هنگام برداشت، قیمت محصول و بازگشت سرمایه تنها دغدغه کشاورزان و خانواده های آنان است.

امینی با بیان اینکه کشاورزان این بخش نیز همانند کشاورزان سایر محصولات کشاورزی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند، افزود: از جمله مشکلات کشاورزان استان برای کشت تخمه آفتابگردان و کدو آجیلی، نبود ارقام اصلاح شده و کشت ارقام بومی و محلی، نبود برنامه برای صادرات مازاد بر نیاز محصولات، نبود کارگاه و کارخانجات نوین بسته‌بندی و مقاومت کم به افات و امراض است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال بازار کشاورزان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام میثم فیاضی درنشست خبری گفت:از این تعداد برنامه ۱۴۱عنوان درسپاه شهدا و۲۷۶۰عنوان هم دربسیج استان اجرا می‌شود. 
وی تبیین و ترویج اندیشه شهید مطهری، تجلیل از مربیان وهادیان سیاسی، تجلیل از خانواده شهدا وایثارگر، برگزاری مسابقه نقاشی وخطاطی وبرگزاری نشست‌های بصیرتی فرماندهان باتوجه فرمان جهاد تبیین ازمهمترین برنامه‌های اجرایی دراین هفته خواهد بود.
وی ترویج ونشراندیشه‌های شهید مطهری رامحوربرنامه‌های عقیدتی سپاه عنوان کردوافزود:شهید مطهری یک عالم أهل تفکر، اندیشه ومنطبق بانیاز‌های جامعه بود. 
۸تا۱۳اردیبهشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌ها
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • ۳هزار ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت