Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@17:44:23 GMT

اوبراین،چین راتهدیدی برای آمریکادانست

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۲۸۸۴

مشاور امنیت ملی آمریکا، چین را به تلاش برای سرقت تحقیقات مربوط به واکسن کووید-۱۹ از غرب متهم کرد و آن را یک "رقیب" بدخواه دانست که به دنبال انحصاری کردن همه صنایع مهم در قرن ۲۱ است. ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چین را رقیب اصلی آمریکا می‌داند و حزب کمونیست این کشور را به منفعت بردن از تجارت و عدم صداقت درباره شیوع ویروس کرونا که آن را "طاعون چینی" نامیده، متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک مصاحبه ۲۰ دقیقه‌ای که بیشتر علیه چین بود، به مقام‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا و انگلیس گفت که پکن یک قدرت یغماگر است که مردم خودش را سرکوب می‌کند و به دنبال اعمال زور علیه همسایگان خود و قدرت‌های غربی است.

وی در جریان نشست آینده آتلانتیک که از طریق ویدئوکنفرانس صورت گرفت، گفت: حزب حاکم کمونیست چین به دنبال تسلط بر تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها و به دنبال انحصاری کردن تمامی صنایعی است که برای قرن ۲۱ لازم و ضروری هستند. اخیرا نیز این کشور از جاسوسی سایبری برای هدف قرار دادن تحقیقات کمپانی‌هایی استفاده کرده که بر روی واکسن کووید-۱۹ و راه‌های درمان آن در اروپا، انگلیس و آمریکا کار می‌کنند و در عین حال می‌گوید که به دنبال یک همکاری بین‌المللی در این زمینه است.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین ادعا کرد، غرب برای چندین دهه به چین امتیازاتی داده که شامل عضویت در سازمان تجارت جهانی می‌شود چون بر این باور بوده که این کشور از نظر اقتصادی و سیاسی برای تمامی کشورها باز است و موانع خودش را علیه کمپانی‌های خارجی بر می‌دارد. اما متاسفانه، این وعده‌هایی بوده که تا به امروز عملی نشده‌اند. بجای آن، رهبران حزب حاکم چین رویکرد مستبدانه و طرفدار سیاست موازنه اقتصادی خود را تشدید کرده‌اند.

این مقام دولت واشنگتن در ادامه گفت، پاسخ چین به شیوع ویروس کرونا باعث شد تا هرگونه شک و تردید طولانی در مورد اهداف آن از بین برود. چین سازمان‌های بین‌المللی را انتخاب و آنها را مجبور کرده تا تجهیزات ارتباطی خودش را در تاسیساتشان مستقر کنند.

وی ادامه داد، پروژه چینی کمربند و جاده به کشورهای فقیر وام‌هایی ناپایدار برای ایجاد زیرساخت‌هایی با کمک کارخانه‌ها و نیروی کار چینی پیشنهاد کرده است. وابستگی این کشورها به وام‌های چین، حق حاکمیت آنها را ازبین می‌برد و آنها انتخاب دیگری جز رای دادن به نفع چین در سازمان ملل و سایر مسائل ندارند. منبع: ایسنا برچسب ها: اوبراین ، چین ، تهدید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اوبراین چین تهدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاق صبح امروز در اصفهان گفت: بحث ریز پرنده‌ها همیشه در آسمان ما وجود داشته است.

به گزارش جماران، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه امروز در اصفهان گفت: ریزپرنده‌ها همیشه در بعضی مناطق وجود داشته است؛ از جمله در نوار مرزی ما که در سال‌های گذشته شاهد اتفاقاتی در این راستا بودیم. طبیعتا رژیم صهیونیستی به دنبال جاسوسی در منطقه خاورمیانه و آسیا بوده است. کشور‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. این ریزپرنده‌ها همیشه بوده اند و به پرواز درآوردن آن‌ها برای کار‌های اطلاعاتی و جاسوسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر عملیاتی از سوی آن‌ها صورت بگیرد، مردم مشاهده می‌کنند در حالیکه امروز اتفاقی نیافتاد و صبح امروز نیز پرواز‌های کشور به حالت عادی برگشته است. اما این نشانه‌ای از تهدید در آسمان کشور است که اسرائیل در صدد آن است با اجماع سازی بین‌المللی علیه ما انجام دهد. بعید می‌دانم زین پس اسراییل بخواهد کار عملیاتی انجام دهد.

حیدری در خصوص تهدید‌های اسرائیل و در پی آن که با مخالفت‌های آمریکا رو به رو است، گفت: سیاست آمریکا یکی به نعل و یکی به میخ است. آمریکا می‌گوید نه، اما اسرائیل جنگ روانی انجام می‌دهد. یک سیاست تقسیم شده بین اسرائیل و آمریکا است که با هم انجام می‌دهند. نباید تفکیکی بین سیاست‌های پنهانی این دو قائل شویم. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل کاری انجام دهد موفق نخواهد شد و از عواقب پاسخ این می‌ترسند. اگر کاری نکرد هم می‌گوید آمریکا پادرمیانی کرده است. در کل این دو با هم هماهنگ هستند.

نماینده مردم سرپل ذهاب تاکید کرد: ایران در صورت هرگونه اقدامی که از سوی اسرائیل شکل بگیرد پاسخ خواهد داد. ایران از یکسری تجهیزات ابتدایی استفاده کرد و از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در این عملیات استفاده نشد؛ لذا عملیات ایران بیشتر در پاسخ به تحرکات گذشته بود که در همان سطح پاسخ داده شد، اما اگر اقدامی انجام دهد پاسخ ایران بسیار کوبنده‌تر خواهد بود و دیگر لازم نخواهد بود که اسرائیل به دروغ و فرافکنی بپردازد و مناقشه کند که موشک‌ها اصابت کرد یا نکرد! این را آن‌ها می‌دانند که چقدر و تا چه اندازه به اهدافشان خورده است. اصلا بنا نبود عملیات جمهوری اسلامی آسیبی به مردم برساند، بلکه قرار بود به یکسری پایگاه‌ها و تاسیساتی که از قبل شناسایی شدند آسیب برسانند که این اقدام نیز صورت گرفت.

حیدری اضافه کرد: بحث ریز پرنده‌ها همیشه در آسمان ما وجود داشته است. اگر هدف، جزو مراکز عملیاتی بوده باشد باید مشخص شود که آیا خسارتی وارد شده است یا نه که تا این لحظه هیچ اتفاقی صورت نگرفته است. ولی ممکن است ریزپرنده‌های شناسایی بوده باشند که توسط اسرائیل و آمریکا پرواز داده می‌شوند. البته ما نیز همین قدرت را داریم که اگر لازم باشد انجام می‌دهیم.

وی در پایان افزود: آن‌ها هر گونه اقدامی کنند بلافاصله پاسخ خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • نگرانی آمریکا از حمله ویرانگر هکرهای چینی
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟
  • مدیر اف‌بی‌آی: هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • بلینکن به زودی به پکن می‌رود
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است