Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@19:07:31 GMT

تصویری از ظریف هنگام تظاهرات علیه شاه در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۲۹۰۵

تصویری از ظریف هنگام تظاهرات علیه شاه در آمریکا

تصویری از ظریف هنگام تظاهرات علیه شاه در آمریکا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اسپانیایی‌ها علیه گردشگری انبوه

ساکنان مجمع‌الجزایر قناری اسپانیا به‌دنبال افزایش چشمگیر حجم گردشگران این منطقه و تأثیر مخرب آن بر جوامع محلی دست به اعتراض زدند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جنبش‌های اعتراضی نسبت به گردشگری بیش از حد، پیش از این‌که همه‌گیری کووید -۱۹ صنعت سفر جهانی را در سال ۲۰۲۰ به زانو در آورد، در اسپانیا به‌ویژه در بارسلونا فعال شد، اما پس از برداشته شدن محدودیت‌های سفر، گردشگری این نواحی شاهد افزایش بود و اسپانیا با رکورد ۸۵.۱ میلیون بازدیدکننده در سال گذشته مواجه شد.

مجمع‌الجزایر قناری اسپانیا در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۴ میلیون گردشگر خارجی داشت که بر اساس داده‌های رسمی، ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد. این جزایر به‌واسطه مناظر آتشفشانی و نور خورشید در طول سال خود که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند شناخته شده‌اند و از هر ۱۰ نفر ساکن آن چهار نفر در بخش گردشگری مشغول هستند. این بخش ۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جزایر را تشکیل می‌دهد.

مقامات مجمع‌الجزایر قناری نگران تأثیر این حجم گردشگری بر مردم محلی هستند که به افزایش اعتراضات ضدگردشگری انبوه در ماه‌های اخیر در سراسر اسپانیا، دومین کشور پربازدید جهان، منجر شده است، اما بخش پرسودی محسوب می‌شود که ۱۲.۸ درصد از اقتصاد اسپانیا را تشکیل می‌دهد.

اعتراض ساکنان قناری به گردشگری انبوه

در آغاز هفته نیز ده‌ها هزار تظاهرکننده به خیابان‌های جزایر قناری اسپانیا رفتند تا خواستار تغییر در مدل گردشگری انبوهی شوند که مجمع‌الجزایر اقیانوس اطلس را فراگرفته است. تعداد این افراد به بیش از ۵۷ هزار نفر می‌رسد و با پرچم‌هایی حاوی مضامین «جزایر قناری برای فروش نیستند!» «تعلیق گردشگری» و «به خانه من احترام بگذار» روانه خیابان‌های شهرهای اصلی در سراسر هفت جزیره مجمع الجزایر شده‌اند.

راهپیمایی‌های کوچک‌تری نیز در دیگر نقاط این جزایر و سایر شهرهای اسپانیا برگزار شد که همه آن‌ها پیش از اوج فصل تعطیلات تابستانی توسط سازمان‌های زیست‌محیطی و گروه‌های اجتماعی سازماندهی شده بود که معتقدند ازدحام بیش از حد گردشگران باعث تداوم یک مدل اقتصادی می‌شود که به ساکنان محلی و محیط‌زیست آسیب می‌رساند.

خواسته‌های معترضان اسپانیایی

معترضان خاطرنشان کردند تظاهرات آن‌ها پیامی علیه گردشگران نیست، بلکه اعتراضی به مدل گردشگری است که در راستای منفعت سرزمین آن‌ها نیست و باید تغییر کند. آن‌ها خواستار محدود کردن تعداد بازدیدکنندگان و وضع مالیات زیست‌محیطی برای حفاظت از محیط زیست، توقف گردشگری انبوه و سرکوب فروش املاک به غیر از ساکنان هستند، چراکه این مدل مخرب گردشگری منابع محل زندگی آن‌ها را تحلیل می‌برد و اقتصاد منطقه را متزلزل‌تر می‌کند.

کد خبر 746585

دیگر خبرها

  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • تظاهرات اسپانیایی‌ها علیه گردشگری انبوه
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات