Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رشد ۴ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

بیشتر بخوانید

برداشت برگ سبز چای تا پایان مهر ادامه دارد

او افزود: تاکنون ۴۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی پس از تامین اعتبار به حسابشان واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جهان ساز، ۴۶ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۵۶ درصد درجه ۲ است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک تا ۲ درصد میزان برگ سبز درجه یک رشد داشته است.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه حداقل ۳۰ درصد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود، گفت: تاکنون ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال شده و پیش بینی می‌شود که آمار نهایی برداشت به ۱۳۲ هزار تن برسد.

جهان ساز از ثبات قیمت چای نسبت به ۲ ماه گذشته در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو چای خشک با نرخ ۴۰ تا ۶۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، هر چند ممکن است چای با کیفیت‌تر با نرخ‌های بالاتری هم عرضه شود.

او از بهبود وضعیت فروش چای در فصل زمستان خبر داد و گفت: چای مشمول قیمت گذاری نیست و مسئولان ذی ربط باید بر اختلاف عمده فروشی و خرده فروشی نظارت کنند.

رئیس سازمان چای در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات چای گفت: بنابر آمار از ابتدای سال، ۳ هزار و ۳۰۰ تن چای صادر شده است، اما به طور کلی عمده چای تولیدی در کشور مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت چای برداشت چای خرید تضمینی قیمت چای برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زاراعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.
استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی