Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، علیرضا میریوسفی  سخنگوی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک امروز پنجشنبه اول آبان  اتهامات روز گذشته (سه‌شنبه) «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را «مضحک» خواند.

«کریس ری» مدیر «اف بی آی» و راتکلیف در یک کنفرانس خبری مدعی شدند که ایران و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) آمریکا، اطلاعات رأی‌دهندگان آمریکایی را به دست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میریوسفی در پاسخ به این اتهامات واهی مقام‌های آمریکایی در پیامی که در صفحه توییتر خود منشتر کرد، گفت: «برخلاف آمریکا، ایران در انتخابات کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند. جهان شاهد تلاش‌های عمومی ناامیدانه خود آمریکا برای زیرسؤال بردن نتایج انتخاباتشان در بالاترین سطح می‌باشند».

وی سپس با رد اتهام‌های واشنگتن به ایران ادامه داد: «این اتهامات چزی جز سناریوی دیگری برای تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان (آمریکایی) نیست و مضحک است. ایران هیچ علاقه‌ای به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد. آمریکا باید به اتهام‌زنی شرورانه و خطرناک خود به ایران پایان دهد».

راتکلیف روز گذشته همچنین مدعی شد ایران برای رأی‌دهندگان آمریکایی با هدف ارعابگری، ایمیل‌های جعلی ارسال کرده است  تا ضمن دامن زدن به ناآرامی‌های اجتماعی به ترامپ نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ضربه بزند.

رئیس‌جمهور آمریکا بارها در ماه‌های گذشته سعی کرده انتخاباتی را زیر سوال ببرد که خودش یکی از نامزدهای آن است.

یکی از ادعاهایی که از سوی او مطرح می‌شود این است که نتیجه انتخابات شاید نه تا هفته‌ها و ماه‌ها بلکه تا سالها و حتی هرگز(!) به دلیل برگزاری بخش عمده آن به روش‌های مجازی (غالباً پستی) و احتمال تقلب، مشخص نشود.

وقتی واکنش‌ها به عدم تعهد در تحویل مسالمت‌آمیز قدرت، ترامپ را تحت فشار قرار داد، او مسئله را به شکلی دیگر تغییر داد و با بیان تنها یک فرض درباره نتیجه انتخابات وجود دارد و آن هم برنده شدن خودش است گفت که نتیجه را قبول خواهد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد که تنها در صورتی بازنده انتخابات خواهد بود که در آن تقلب شود.

او در اولین و تا اینجا تنها مناظره با رقیب دموکراتش که بامداد ۹ مهر به وقت تهران برگزار شد، در پاسخ به سئوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا در صورت باخت، نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت باز هم فرضیه تقلب را مطرح کرد و گفت: «اگر انتخابات منصفانه باشد، من ۱۰۰ درصد همکاری خواهم کرد. ولی اگر ببینم که ده‌ها هزار رأی دستکاری می‌شوند نمی‌توانم این را بپذیرم.»

کد خبر 559319 برچسب‌ها ایران و آمریکا سازمان ملل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر دوبوویک، رییس مرکز مطالعات بین‌الملل در دانشگاه ملی اودسا با اشاره به عهدشکنی آمریکا در دفاع از اوکراین، گفت که اوکراینی‌ها رفته‌رفته از کمک واشنگتن مایوس شده‌اند.

دوبوویک می‌گوید که اقدام بی‌درنگ آمریکا و متحدانش در ناتو برای دفاع از تل‌آویو برابر حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران، در مقایسه با بی‌میلی آشکار آنها در تقویت سامانه‌های پدافندی اوکراین در بحبوبه جنگ با روسیه، تفاوت فاحشی دارد.

وی با اشاره به اینکه اوکراینی‌ها رفته‌رفته شروع به ابراز نارضایتی از آمریکا کرده‌اند، گفت: آمریکا در دو سال نخست جنگ با روسیه، نقشی اساسی ایفا کرد اما حالا این نقش به شدت کمرنگ شده است. غرب به‌جای آنکه در ایجاد شبکه پدافند هوایی مشابه آنچه اسراییل در اختیار دارد، به اوکراین کمک کند، تجهیزات جسته و گریخته برای کی‌یف تامین می‌کند.

دووویک مشخصا به کمک آمریکا و متحدانش در ناتو به رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی تهران علیه تل‌آویو اشاره دارد. جمهوری اسلامی شامگاه شنبه در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق حملات ترکیبی موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهداف معینی در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۱ و ۱۳۶ و موشک‌های هایپرسونیک فتاح و سجیل و خرمشهر را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین نیز در واکنش به این تحولات، در شبکه «ایکس» نوشت که «اسراییل عضو ناتو نیست و قدرت‌های غربی از لحاظ قانونی ملزم به دفاع از آن نیستند.»

وی نوشت: اگر اوکراین حمایت کامل شرکایش را داشت، حریم هوایی اروپا هم می‌توانست مدت‌ها پیش همان سطح از مصونیت را داشته باشد.

پیش‌تر جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به مشارکت آمریکا در محافظت از تل‌آویو برابر حملات گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی، در واکنش به این پرسش که آیا آمریکا در جنگ اوکراین نیز اقدام مشابهی اتخاذ خواهد کرد یا خیر، مدعی شد: می‌دانستم که این سوال مطرح می‌شود اما درباره دو جنگ متفاوت، دو حریم هوایی و دورنمای تهدید متفاوت حرف می‌زنیم.

کد خبر 6079904

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • اشتباه مجدد رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران واکنش شدیدتری به همراه خواهد داشت
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند
  • واکنش سید محمد خاتمی به عملیات سپاه علیه اسراییل
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • سفارت هلند فعالیت خود در تهران را از سر گرفت
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل