Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:23:25 GMT

اقامه نمازجمعه در ۲۸ شهر و روستاهای یزد لغو شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۳۰۹۴

اقامه نمازجمعه در ۲۸ شهر و روستاهای یزد لغو شد

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری نمازگزاران جمعه با مسوولان نقش مهمی در پیشگیری از ویروس کرونا دارد.

وی با قدردانی از همراهی مردم در رعایت نکات بهداشتی ادامه داد: برگزاری نماز عبادی، سیاسی جمعه در هفته‌های آینده بر اساس شرایط بهداشتی با هماهنگی نهادهای ذی ربط به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره اینکه همه باید برای پیشگیری کرونا همکاری کنند یادآور شد: توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بسیار ضروری است.

پیرو درخواست ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا برای حفظ سلامتی مردم، تعطیلی محل‌های اقامه نمازجمعه از نهم اسفند سال گذشته در استان یزد آغاز شده است.

نمازجمعه طبق روال عادی در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شود.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) گفته بود که با فوت ۳۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به  بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است ستان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار یا زرد کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۳۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۶۱۶ بیمار جدید در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۴۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۴۳۸ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۸۶۱ نفر تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۹۹ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور نیز م شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

لاری در مورد یزد گفته بود که از خیز شدید اسفند ۹۸ و عبور از خیز ضعیف تر از مرداد امسال، از اواسط شهریور نمودار موارد بستری و ابتلا در استان مجددا افزایشی شد و با شیب تندی در حال امتداد است. هم اکنون تمام شهرهای استان  در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان ۶۳ درصد ، استفاده از ماسک توسط مردم ۶۰ درصد و میزان رعایت پروتکل ها در وسایل نقلیه عمومی ۵۴ درصد است.

وی افزود: در هفته چهارم مهر بروز موارد بستری با افزایش نسبی به ۲۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است که با اختلاف قابل توجهی بالاتر از متوسط کشوری است.بروز مرگ و میر کرونا نیز ۲۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است که نزدیک به میزان متوسط کشوری است.

لاری گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو از مردم می خواهیم از هر گونه اقدام به سفر به طور جد خودداری کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد ستاد اقامه نماز کشور بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد ستاد اقامه نماز کشور بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد ستاد اقامه نماز کشور بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فیضی صبح سه شنبه در دیدار با امام جمعه مشگین شهر اظهار کرد: معضل کشتار غیر مجاز دام در برخی از محورهای مواصلاتی و روستاهای گردشگری منطقه و تعدد پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی در این زمینه جدی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده دامپزشکی در این راستا ملموس است از امام جمعه مشگین شهر خواست؛ با استفاده از تریبون نمازجمعه در راستای آگاهی دهی به شهروندان و توصیه به مردم در راستای عدم خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز دام، دامپزشکی را یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگسازی نیازمند عزم و اراده جدی، خیزش عمومی و همکاری تمامی دستگاه های مرتبط حوزه سلامت است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه ها همکاری نکنند کار به جایی نخواهد رسید و راه به جایی نخواهیم برد.

فیضی با تقدیر از امام جمعه و مسئولان ارشد شهرستان در حمایت های بی دریغ از دامپزشکی گفت: در این مسئولیت سنگین همواره خود را نیازمند راهنمایی و دعای خیر شما می دانیم.

در این دیدار امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز با اشاره به اینکه دامپزشکی جایگاه ویژه ای در حوزه سلامت عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: دامپزشکی را به عنوان یک مجموعه تلاشگر در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه می شناسیم

حجت الاسلام رضا باوقار افزود: با توجه به ظرفیت دامپروری مشگین شهر اقدامات دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی جامعه اعتماد عمومی را افزایش و احساس امنیت در مردم را بالا برده است.

وی با تاکید بر درک کامل از جایگاه حساس و خطیر مسئولیت به عنوان یک امانت الهی گفت: سفارش می کنم به صورت هدفمند به دنبال ارتقای بیش از پیش سطح خدمات رسانی به مردم باشید و این ویژگی در مدیران دامپزشکی وجود دارد.

کد خبر 6086172

دیگر خبرها

  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • شهر مشراگه خوزستان پزشک عمومی ندارد
  • حمایت ویژه دولت از روستاهای موفق در موضوع زکات