Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ورزش و جوانان شهرستان بافت گفت: آقای پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان همواره با دقت ویژه‌ای مسائل ورزش شهرستان‌ها را دنبال می کنند و با درک صحیح‌تری در راستای حل آن‌ها گام برمی‌دارند، که امیدوارم در ادامه نیز موفق باشند.

دکتر پوریا جلالی را می‌توان جزء مدیران ورزشی جوانی دانست که با تلاش‌های مداوم و هدفمند توانسته ورزش بافت را متحول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری‌های او در حوزه جوانان نیز موثر بوده و در این بخش هم، اقدامات قابل‌قبولی انجام داده است. به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش با این مدیر جوان و با انگیزه به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌آید:

 

**قبل از هرچیز بگوئید چه برنامه‌هایی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در شهرستان بافت، تدارک دیده‌اید؟

هفته تربیت بدنی و ورزش هر ساله از ۲۶ مهرماه تا ۲ آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

متأسفانه شرایط پیش آمده از بیماری کرونا به خصوص موج سوم این بیماری که دقیقاً همزمان با هفته تربیت بدنی روی داده است، تأثیر بسیار زیادی بر روی برنامه‌های پیش بینی شده ورزش شهرستان داشت. با وجود این موضوع، ما و هیأت‌های ورزشی شهرستان با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برنامه های خود را در حد توان اجرا کردیم.

بیش از ۳۰ برنامه در محور های مختلف برگزار گردید که اهم این موارد را خدمت شما عرض می کنم.

در حوزه ورزش قهرمانی ، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف مانند فوتبال و فوتسال در رده های مختلف سنی و همچنین لیگ فوتبال زمین خاکی در روستای آهوئیه، مسابقات والیبال و سایر رشته هایی که با وجود شرایط خاص بیماری توان اجرا داشتند.

در حوزه ورزش همگانی، برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی ویژه بانوان، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در مجموعه ورزشی شهید شهابی، جشنواره فرهنگی و ورزشی ویژه زندانیان با همکاری اداره زندان‌های شهرستان، ورزش صبحگاهی ویژه بانوان کارمند ادارات با همکاری اداره بهزیستی و کوهپیمایی عمومی از برنامه های شاخص این حوزه می باشند.

در حوزه فرهنگی ، برگزاری نمایشگاه عکس شهدای ورزشکار در محل اداره ورزش و جوانان، تجلیل از پیشکسوتان ورزش، تجدید میثاق جامعه ورزش با مقام شامخ شهدا و در حوزه جوانان نیز برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج و برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت سلامت جوانان با حضور فرماندار محترم شهرستان می باشد.

 

** شهرستان بافت، را از لحاظ استعدادهای ورزشی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شهرستان بافت با ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا به عنوان بام کویر ایران شناخته می شود و وجود طوایف و تیره‌های عشایری که به توان بالای جسمانی و روحیه رشادت زبانزد هستند و این روحیه را در جنگ تحمیلی نیز با آمار بسیار بالای شهدایی که تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند ثابت نمودند، پتانسیل بسیار بالایی در ورزش های هوازی و قدرتی دارند. در دو و میدانی آقای پیمان نصیری که دارنده مقام طلای پاراالمپیک و ۳۷ مدال جهانی و آسیایی نمونه بارز این مدعا می‌باشند. داریوش حریر هم به عنوان قهرمان بین المللی پیشکسوتان دو و میدانی نیز از دیگر نام‌آوران بافت بزرگ است. جوانان و نوجوانان بسیار توانمندی در این رشته و سایر رشته ها همچون کشتی( محمد صادق سلطانی نژاد، نائب قهرمان جام بین المللی یادگار امام در رده سنی نوجوانان) والیبال( هادی برشان عضو تیم ملی دانشجویان قهرمان یونیورسیاد چین و عضو تیم شهرداری قزوین در لیگ برتر والیبال) پرورش اندام( محمد نصیری و رضا سلطانی قهرمان سابق جهان و محمد قاسمی قهرمان سابق آسیا) ووشو( امین معصوم پورو مرتضی معصوم پور قهرمان بین المللی ووشو) کاراته(به عنوان یکی از قدیمی ترین مهدهای کاراته استان و زادگاه مرحوم هاشم وزیری بنیانگذار کاراته استان) ورزش های رزمی(سعید حمزه نژاد قهرمان بین المللی سبک ووینام) و صدها مقام آور و چهره بین‌المللی و ملی حکایت از استعدادهای شگرف این منطقه در ورزش دارد.

 

**تاثیر کرونا بر ورزش را چگونه آنالیز می‌کنید؟

متأسفانه کرونا بر تمامی ابعاد زندگی تأثیر منفی گذاشته و ورزش نیز از این مقوله مستثنا نیست. تعطیلی باشگاه ها و استخرهای ورزشی، ضرر های روحی، جسمی و مالی سرمایه گذاران، مدیران باشگاه‌ها، مربیان و ورزشکاران و ناتمام ماندن مسابقات ورزشی، روند رو به رشد ورزش را تحت تأثیر قرار داده است. در این مدت توانستیم حدود ۴۰ فعال حوزه ورزش را جهت استفاده از تسهیلات ناشی از کرونا به بانک های مختلف معرفی کنیم اما به نظر جبران این مشکلات ابعاد بسیار گسترده تری دارد که امیدوارم با از بین رفتن این بیماری در آینده نزدیک مورد واکاوی و ترمیم قرار گیرد.

 

**چند هیئت ورزشی را در شهرستان بافت، فعال کرده‌اید و از عملکرد کدام هیئت رضایت بیشتری دارید؟

یکی از اهداف ما از روز اول شروع کار در اداره ورزش و جوانان شهرستان بافت ، ساماندهی هیأت های ورزشی بود. در ادوار گذشته ، استفاده از چهره های سیاسی، دولتی و اقتصادی برای در دست گرفتن سکان هدایت هیأت های ورزشی بسیار مرسوم بود. گاهاً عدم داشتن انگیزه لازم و وقت کافی موجب ضربه خوردن ورزشکارن می شد. ما شرط اول برای انتخاب رؤسای هیأت های ورزشی را داشتن انگیزه و علاقه گذاشتیم و اولویت انتخاب را با پیشکسوتان رشته های ورزشی که البته پتانسیل‌های لازم دیگر از قبیل وجهه عمومی، توانایی حمایت مالی و معنوی از ورزشکاران و البته داشتن برنامه بود را مد نظر قرار دادیم. تعداد ۳۰ هیأت ورزشی در شهرستان فعال می‌باشند که بعضی از آن ها عملکرد مناسب و متأسفانه تعداد محدودی نیز کم کار و منفعل می باشند.

 

**آیا بنگاه‌های اقتصادی به کمک ورزش بافت آمده‌اند و از همکاری آنان با ورزش رضایت دارید؟

خوشبختانه از دو سال قبل با افتتاح کارخانه احیاء استیل فولاد و چندین بنگاه اقتصادی دیگر و همچنین ورود شرکت ماهان برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری منطقه خبر، شهرستان بافت قدم های مثبتی در جهت توسعه سرمایه گذاری و صنعت برداشته است. بحث مسئولیت اجتماعی این بنگاه ها و حمایت مالی از ورزش از سال گذشته مورد توجه ویژه قرار گرفته است و اقدامات اولیه نیز انجام شده است. به عنوان مثال گروه کوهنوردی و تیم والیبال احیاء استیل فولاد در سال گذشته تشکیل شده است و با توجه به اینکه دکتر زمانیان مدیر عامل شرکت احیاء استیل فولاد که از ورزشکاران و پیشکسوتان رشته بسکتبال هستند امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای بسیار خوبی از سرمایه گذاری این شرکت و سایر بنگاه های اقتصادی در ورزش به مردم شهرستان بدهیم.

 

**از فعالیت‌های‌تان در حوزه جوانان بگوئید…

در حوزه جوانان خوشبختانه از ۳ سال گذشته شاهد اخذ اعتبارنامه ۸ سمن جوانان در حوزه های مختلف اجتماعی از جمله حفظ محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری، ازدواج، حفاظت منابع آب، توسعه ورزش همگانی و… بوده‌ایم و به عنوان یکی از شهرستان های پیشرو در این حوزه قدم برداشتیم. یکی از پرجمعیت ترین سمن‌های جوانان در منطقه با عنوان سمن پاسبانان طبیعت اقطاع با بیش از ۶۰۰ عضو می باشد که دبیر آن به عنوان سخنگوی مجمع جوانان استان فعال می باشد. در بحث برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان نیز توانسته ایم در این مدت ۳ سال مصوبات خیلی خوبی را داشته باشیم که به اجرا در آمده‌اند.

 

**شهرستان بافت، روستاهای زیادی دارد. ز اقدامات انجام شده در حوزه ورزش روستایی بگوئید.

در حوزه ورزش روستایی تا ۳ سال گذشته تنها ۲ سالن ورزشی در شهر بزنجان و منطقه گوغر وجود داشت که به هیچ عنوان جوابگوی نیاز جوانان مناطق روستایی نبود. در سال ۹۷ سالن ورزشی روستای خبر را با کمک اهالی خود روستا تجهیز کردیم و در سال ۹۸ نیز چمن مصنوعی این روستا با حضور استاندار محترم افتتاح شد. ۲ چمن مصنوعی را هم در روستا های کهک اسفیج و کیسکان تا یک ماه آینده افتتاح خواهیم کرد و روستاهای کشکوئیه، اسلام آباد دشتاب، طرنگ، دیخوئیه و آهوئیه و همچنین شهر بزنجان نیز تا پایان سال دارای چمن مصنوعی مینی فوتبال خواهند شد. افتتاح این زمین ها، ۱۲۰۰۰ متر مربع به سرانه ورزشی شهرستان می افزاید. جا دارد همینجا از پیگیری های جناب آقای محمدی نماینده محترم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی و حمایت های جناب آقای پاریزی مدیرکل محترم  و مهندس شهابی نژاد سرپرست محترم فرمانداری، بخشداران و دهیاران این روستاها کمال تشکر را داشته باشم.

 

**حضور شما در راس ورزش بافت، کمک شایانی به جان گرفتن فعالیت‌های ورزشی متفاوت نموده و به قول بعضی از ورزشکاران آن خطه، خونی تازه در رگ‌های ورزش شهرستان بافت تزریق شده، در این خصوص توضیح دهید…

البته این نظر لطف شما و ورزشکاران عزیز و نجیب شهرستان است اگر حمایت و محبت پیشکسوتان، هیئت های ورزشی، مجموعه ادارات و در رأس آن فرماندار محترم، مجموعه همکارانم در اداره شهرستان و همچنین اداره کل ورزش و جوانان نبود قطعاً موفقیتی حاصل نمی شد. رمز موفقیت در اداره ورزش و جوانان، تعامل و صمیمیت با قشر ورزشکار و جوان است و باعث افتخار من است که با اکثر قریب به اتفاق این عزیزان در شهرستان رابطه‌ای بسیار دوستانه دارم و با این روحیه برنامه‌های خود را در چارچوب قانون پیش می‌بریم. استفاده از راهنمایی و مشاوره پیشکسوتان و دلسوزان ورزش هم در پیشبرد این اهداف قطعاً مورد نیاز است.

 

**برای ارتقاء ورزش بافت، چه برنامه‌هایی دارید؟

توجه داشته باشید شهرستان‌هایی که توانسته‌اند در ورزش پیشرفت کنند و هم اینک تیم‌های مختلفی را در رشته‌های مختلف در مسابقات کشوری و بین المللی داشته باشند، همگی با استفاده از پتانسیل‌های صنعتی و معدنی منظم خود به این مهم دست پیدا کرده‌اند. امروزه برای پیشرفت ورزش به سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی و صنعتی نیاز است و امیدوارم بتوانیم در شهرستان بافت نیز شاهد حضور این بخش‌ها در ورزش باشیم. افزایش سرانه ورزشی شهرستان که اکنون به ازای هر نفر ۵۰ سانتی متر است. افزایش تعداد باشگاه های خصوصی و ورزشکاران ساماندهی شده ، توسعه کیفی و کمی سمن های جوانان از دیگر برنامه های است که دنبال خواهیم کرد.

 

** استادیوم شهید شهابی را پس از مدت‌ها احیا کردید و چراغ فوتبال را هم در بافت روشن کردید، در این خصوص هم توضیح دهید…

به حمدالله بعد از قریب به ۱۳ سال باردیگر فوتبال در شهرستان زنده شد. به نظر بنده  رشته پرطرفدار فوتبال ویترین ورزش هر شهرستان است و برای بافت با این قدمت قابل قبول نبود که از داشتن یک زمین چمن فوتبال محروم باشند. با تلاش فراوان و همکاری هیئت فوتبال و البته اداره کل ورزش و جوانان موفق شدیم چمن و فوتبال را احیا کنیم و لیگ فوتبال شهرستان را دوباره استارت بخورد.پروژه احداث برج های نور هم به پایان رسید و انشاالله در صورت تخصیص بودجه، ساخت ساختمان VIP ، تکمیل پیست دو و میدانی را هم در برنامه خواهیم داشت. اما این زمین فوتبال به تنهایی جوابگوی خیل عظیم مشتاقان نیست و امیدواریم در آینده تعداد این زمین های فوتبال افزایش یابد.

 

**مدیرکل فعلی ورزش و جوانان استان، سال‌ها مدیر اداره ورزش و جوانان یکی از شهرستان‌های کرمان بوده و بارها از توجه به ورزش و جوانان شهرستان‌ها گفته است. مایلم نظر شما را به عنوان مدیر ورزش و جوانان شهرستان بافت در خصوص رسیدگی و توجه آقای پاریزی، مدیرکل به شهرستان‌ها بدانم…

من هم به مانند سایر همکارانم در مجموعه اداره کل ورزش و جوانان از انتخاب یکی از بهترین همکاران‌مان به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان بسیار خرسند شدیم. بدون شک ایشان نسبت به افرادی که از بیرون مجموعه و بصورت موقت سکان مدیرکلی را به دست می گرفتند اشراف کامل‌تری به مسائل و مشکلات دارندو همچنین دلسوزی بیشتر. توجه ویژه جناب پاریزی به مسائل زیرساختی مانند اتمام پروژه های عمرانی، مستند سازی املاک متعلق به ورزش و جوانان ، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی که نمود این تلاش ها را در تعداد تیم های لیگ برتری استان در رشته های مختلف می بینید نشان از موفقیت های ایشان دارد.

آقای پاریزی همواره با دقت ویژه‌ای مسائل ورزش شهرستان‌ها را دنبال می کنند و با درک صحیح‌تری در راستای حل آن‌ها گام برمی‌دارند، که امیدوارم در ادامه نیز موفق باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلالی پوریا جلالی ورزش و جوانان بافت ورزش و جوانان شهرستان سرانه ورزشی شهرستان اداره ورزش و جوانان هفته تربیت بدنی حوزه جوانان هیأت های ورزشی ورزش شهرستان جوانان استان شهرستان بافت سرمایه گذاری حوزه ورزش شهرستان ها بین المللی ورزش بافت سال گذشته ورزش هم رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی در بلاتکلیفی

به گزارش جام جم آنلاین، پس از دوران طولانی حضور دو دهه‌ای محمد علیپور در این فدراسیون، سرانجام قانون منع بکارگیری بازنشستگان، شرایط را در این فدراسیون دستخوش تغییر کرد و با آغاز نامنویسی برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون انجمن‌های ورزشی رسما وارد پروسه انتخابات شد. همچنین از سوی وزارت ورزش و جوانان نصرالله پریچهره یکی از کارمندان باسابقه وزارت ورزش به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.

مهمترین الزام در برگزاری انتخابات، برگزاری انتخابات کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون بود که پس از پیگیری‌های بسیار در سکوت خبری برگزار شد تا تمامی الزامات لازم برای برگزاری انتخابات فدراسیون مهیا باشد.

 در واقع وزارت ورزش و جوانان تا به حال به خاطر مشخص نبودن نتیجه این انتخابات برای اعلام زمان مجمع انتخاباتی فدراسیون دست نگاه داشته بود و حالا به نظر می‌رسد باید هر چه سریعتر زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون را مشخص کند تا این فدراسیون از وضعیت بلاتکلیفی خارج شود. البته برخی گمانه زنی‌ها حکایت از ابطال ثبت نام‌ها با توجه به گذشته ۶ ماه از زمان آن دارد که اگر این موضوع صحت داشته باشد، بلاتکلیفی برای مشخص شدن سرنوشت این فدراسیون دوچندان خواهد شد. 
این در حالیست که وزارت ورزش و جوانان بار‌ها و بار‌ها تاکید کرده که انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در اولین فرصت برگزار شود و فدراسیون‌ها از شرایط بلاتکلیفی خارج شوند.

دیگر خبرها

  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال
  • با همکاری دستگاه‌های اجرایی به دنبال توسعه ورزش استان هستیم
  • انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی در بلاتکلیفی