Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان غذا و دارو در یک رشته توییت به تشریح شرایط تامین انسولین در کشور، تامین ارز آن، انواع مورد استفاده در ایران و... پرداخت.

خبرگزاری میزان - کیانوش جهانپور در این رشته توییت آورده است: «همه انواع انسولین اعم از انسولین انسانی و انسولین آنالوگ به طور موثری قندخون را کاهش می‌دهند، اما از لحاظ سهولت مصرف و پذیرش بیمار استفاده از انسولین‌های آنالوگ برتری نسبی دارد و روند مصرف آن‌ها در همه دنیا با درجات مختلف رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسولین آنالوگ که در افواه عامه بیشتر از آن به انسولین قلمی یاد می‌شود انواع مختلفی در برند‌های مختلف در دنیا دارد. سرعت اثر هریک از این انسولین‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و البته بیشتر افراد دیابتی برای کنترل بهتر قندخون حتی مجبور به استفاده بیش از یک نوع انسولین آنالوگ هستند.»

وی در ادامه تاکید کرده است: «پس انسولین‌ها به دو دسته انسانی و آنالوگ تقسیم‌بندی می‌شوند و از لحاظ تاثیر آن در بدن شامل ۵ دسته خیلی سریع‌الاثر، سریع‌الاثر، کوتاه اثر، متوسط الاثر و طولانی اثر هستند و البته هرکدام از این‌ها و نیز انواع مخلوط توسط شرکت‌های مختلف با نام‌های تجاری متفاوت در دنیا تولید و مصرف می‌شوند.»

بیشتر بخوانید:  جزئیات توزیع و قیمت محموله‌ جدید واکسن آنفولانزا

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین می‌نویسد: «اغلب انسولین‌های آنالوگ در بازار از یک وسیله به منظور تزریق آسان‌تر انسولین استفاده می‌کنند بنام قلم یا pen و انسولین‌های انسانی در بازار ایران اغلب بشکل ویال تولید می‌شوند، قلم انسولین صرفا وسیله تزریق انسولین است و دلیلی برای برتری مطلق انسولین موجود در آن نیست. شرکت‌های متعدد انسولین‌سازی از جمله نوونوردیسک، سانوفی، گان اند لی و الی لیلی و... با نام‌های لانتوس، نوورپید، لومیر، ساندوز، گلارژین، لیسپرو و آسپارت، هومالوگ و... از جمله انسولین‌هایی هستند که به صورت برند قلم انسولین یا نسخه‌های بیوسیمیلار در دنیا توزیع می‌شوند.»

وی در ادامه نوشته است: «انسولین آنالوگ یا قلمی یکی از ارزبرترین دارو‌ها در ایران است، اطلاعات بدست آمده از کشور‌های مختلف هم حاکیست معدودی از شرکت‌ها در ادامه شرایط شبه انحصاری سال‌های گذشته با سواستفاده از شرایط تحریم، سعی دارند انسولین‌های برند خود را با قیمت قبلی به بازار ایران عرضه کنند. حجم بالای مصرف، تعدد و تکثر برند‌ها و نسخه‌های بیوسیمیلار انسولین آنالوگ در بازار جهانی و البته آغاز تولید برخی از این موارد در ایران، اقتضا می‌کند قیمت عرضه شده این محصولات در بازار دارویی ایران کاهش یابد و البته انحصار بازار به نفع مصرف کننده شکسته شده و قیمت‌ها متعادل و منطقی شود.»

جهانپور در این رشته توییت تاکید کرده است: «تخصیص ارز دولتی به واردات انسولین علی‌الظاهر قیمت ریالی آن را در مقایسه با کشور‌های همجوار ارزان‌تر نشان می‌دهد، اما تحقیقا قیمت برخی برند‌ها با قیمت ارزی فعلی قابل قبول نیست. جالب آنکه خرید فوریتی این موارد حتی با واسطه از قیمت عرضه برخی شرکت‌ها برای ملت ایران ارزان‌تر است. سیاسیت تولید داخلی انسولین آنالوگ و نسخه‌های بیوسیمیلار در داخل کشور و اگرچه سیاست محوریست، اما تا زمان کفایت تولید داخل، قیمت منطقی و معروف و به روز هرکدام از این محصولات، غیرقابل گذشت است و البته در این مسیر، هیاهو و جنجال ویزیتور‌ها و برخی علم فروشان را باید به جان خرید.»

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان غذا و دارو انسولین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو انسولین انسولین آنالوگ انسولین ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، گفت: نظارت مستمر با تمام توان بر بازار ادامه دارد وجود کالاهای اساسی در بازار بررسی و با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود و تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، ناصر فخرموحدی در بازدید از واحدهای صنفی شهرستان فاروج و شیروان با اشاره به روند نظارت‌ها بر بازار، اظهار داشت: نظارت‌های مستمر بر اصناف با هدف تامین کالاهای اساسی مردم و رفع مشکلات مربوط به تامین کالاها و همچنین مقابله با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی با تمام توان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند، افزود: تمام بازدیدها به صورت سرزده و به‌ منظور نظارت و کنترل عرضه کالا در زمینه کمی و کیفی صورت می‌پذیرد و در صورت مشاهده با هر گونه تخلف در حوزه کم فروشی، گرانفروشی و همچنین مشکلات در حوزه بهداشت با اصناف متخلف برخورد قضایی انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان با اشاره به این موضوع که مانور نظارتی کشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی‌های دقیق از بازار در روزهای آینده انجام می‌گیرد، بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به رعایت قانون و حقوق شهروندان هستند که ما نیز از طریق دستگاه‌های نظارتی پیوسته فعالیت این اصناف را رصد می‌کنیم.

فخرموحدی که به‌ همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی، هیئتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان حوزه بهداشت، سلامت و فرمانداران شهرستان‌های فاروج و شیروان از اصناف شهرستان‌های شیروان و فاروج بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است