Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@05:15:14 GMT

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۳۶۰۰

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی شب گذشته در مراسم شب خاطره جهادی که به مناسبت تقدیر از گروه های جهادی و فعال در خدمات اجتماعی در ماه های محرم و صفر برگزار شد، با بیان اینکه جهاد یکی از درهای بهشت است که مختص اولیا الهی است، گفت: جهاد نباید محدود به یکسری کارهای خاص شود بلکه باید گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید نسبت به دردهای مردم در جامعه و سایر کمبودها واکنش نشان داد و در شرایط ناگوار همراه مردم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه برخی هیئت ها در حوادثی مانند سیل آق‌قلا، زلزله تبریز و چند مورد دیگر حضور موثر و پررنگی داشتند، افزود: در اوایل شیوع ویروس کرونا در جامعه، برخی هیئت ها خانه‌نشین شده بودند، اما پس از مدتی اقدام به فعالیت کرده و با تغییر نگاه و دیدگاه وارد کارزار شده و حتی بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی را برای مستضعفان در استان تهیه کردند.

وی بیان کرد: زمانی که ویروس کرونا جامعه را تهدید می‌کرد و در برخی از کشورها حتی ماسک کمیاب شده بود، در کشور ما توسط نیروهای جهادی و داوطلب اتفاقات خوبی از جمله تهیه و تولید ماسک انجام شد. حتی در مرحله ای از تولید توانستیم ماسک را به دیگر کشورها صادر کنیم.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب در زمان شیوع ویروس کرونا، تغسیل اموات کرونایی توسط جهادگران و روحانیون بود، خوشبختانه با همکاری جهادی این افراد اموات با غسل میت دفن شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: از کارهای انجام شده در محرم و صفر سال جاری می‌توان به توزیع غذای گرم در حاشیه شهر مشهد، عزاداری و مداحی توسط مداحان در اطراف مشهد و جنبش هر خانه شهید یک حسینیه اشاره کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه این محرم و صفر ماندگار شد، گفت: علی‌رغم همه سختی‌ها و محدودیت ها استقبال مردم از هیئت های مختلف چند برابر شده بود.

همچنین خواهر شهید حسین محرابی در این مراسم گفت: امروزه نیاز هست تا همانگونه که شهدا برای احیا اسلام در جامعه و دفاع از مردم قدم برداشتند، ما خواهران شهدا نیز راه آنها را ادامه دهیم. لذا باید زینبی زندگی کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم.

وی همچنین افزود: برای نجات مردم و کمک به جوانان و محرومان حتی اگر شبها نخوابیم و بیدار بمانیم باز هم جای کار وجود دارد، لذا برای کار جهادی و خالصانه نیاز به شهید زنده داریم، افرادی که بتوانند برای خدمت به مردم فعالیت کرده و راه شهدا را ادامه دهند.

در پایان مراسم از امامان جماعت محله، گروه های تبلیغی جهادی، موسسات قرآنی و فرهنگی جهادی، جهادگران سلامت و هیئت های جهادی و همچنین تعدادی از بانوان جهادگر تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 5053989

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی گروههای جهادی ماه محرم ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه نیروی انتظامی هفته ناجا مشهد هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند

  محمدرضا ریگی مدیرعامل مؤسسه دارالاکرام شهرستان خاش  بیان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن امکانات آموزشی و مساعد نبودن وضعیت اقتصادی خانواده قادر به ادامهٔ تحصیل نیستند که مؤسسه با شناسایی و جذب آنها و بورسیه شدن سعی دارد هیچ دانش‌آموز مستعد و پرتلاشی که به دلایل مالی از ادامه تحصیل بازمانده در سطح شهرستان از آموزش محروم نماند.

وی افزود: به مناسبت ماه مبارک رمضان و کم‌کردن آلام نیازمندان و خانواده‌های کم‌بضاعت مؤسسه اقدام به اهدای ۱۲۶ سبد معیشتی به دانش‌آموزان کرده است تا گوشه‌ای هرچند اندک از مشکلات این خانواده‌ها رفع گردد.
ریگی ادامه داد: بسته‌های معیشتی شامل کالاهای اولیه موردنیاز خانواده‌ها و خشکبار بوده که تهیه آنها از پیش از نوروز آغاز و در ماه مبارک رمضان بین خانواده‌ها توزیع شد.

مدیر عامل دارالاکرام اظهار کرد: دارالاکرام خاش حامی دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل و فاقد سرپرست مؤثر علاوه بر واریز بورسیهٔ تحصیلی با ارائهٔ خدمات پنج‌گانه در حوزه‌های سلامت، معیشت، کارآفرینی، روان‌شناسی، فرهنگ و هنر و ورزش همراه و یاری‌دهنده دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها است.

ریگی با اشاره به اهمیت آموزش و تحصیل گفت: مؤسسه‌ها و خیریه‌ها با کمک و تحت پوشش قراردادن دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل و نیازمند می‌توانند آینده‌ای روشن را برای این دانش‌آموزان ترسیم کنند که این اقدام به‌جز پاداش و اجر دنیوی اندوختهٔ خوبی برای آخرت خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توزیع گوشت گرم به شکرانه پیروزی علیه اسرائیل در بین نیازمندان قم
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند
  • توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۴۶ میلیارد ریال در مازندران
  • اعلام حمایت هیئات مذهبی مازندران از حمله موشکی سپاه
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در هرمزگان
  • بیش از ۶۱ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد
  • مشارکت ۳۱۳ میلیارد تومانی خیران هرمزگان در پویش اطعام مهدوی
  • توزیع بیش از ۷ هزار بسته معیشتی و ۳ هزار وعده غذایی گرم توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر
  • دلبستگی به قرآن سبب سرافکندگی دشمنان شده است
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان لرستان