Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حمید لطف اللهیان با بیان اینکه پل قدس، بزرگترین پروژه عمران شهری است و در سطح استان یکی از پل‌های بزرگ در دست اجرا است، افزود: به همین دلیل همراهی منابع مالی و فنی در این پروژه یک ضرورت غیرقابل انکار است.

وی گفت: زمان‌های مختلفی از ۱۰ تا ۱۳ سال برای عمر این پروژه عنوان می‌شود اما قرارداد اجرا پایان سال ۹۴ منعقد و عملیات آن ابتدای سال ۹۵ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اردبیل بیان کرد: هیچ ابهامی در روند اجرای این پروژه وجود ندارد و در جلسات متعدد با شورا اطلاع‌ رسانی ‌های کامل انجام شده است و مکاتبات موجود هم حاکی از اطلاعات انعکاس یافته است و ما حاضر به ارسال اقدامات در قالب نامه به شورای شهر هستیم.

فاز اصلی پروژه پل قدس در سال ۹۹ به اتمام می رسد

لطف اللهیان با تاکید به اینکه در سال ۹۹ فاز اصلی این پروژه به اتمام خواهد رسید و پروژه تحویل شهروندان می ‌شود، ادامه داد: در حاضر حاضر پروژه ناظر مقیم از سوی شهرداری دارد و در چند جبهه اقدامات وسیع عمرانی از جمله خاکبرداری، بتن ریزی، آرماتور بندی و قالب‌ بندی در حال اجرا است.

وی افزود: حتی عملیات شبانه عمرانی نیز طی روزهای اخیر داشتیم و تلاش بر این است که اجرای عملیات مطابق برنامه زمان ‌بندی پیش برود.

لطف اللهیان در خصوص یکی از انتقادهای شورا مبنی بر ضرورت انسداد خیابان امام (ره) و تسریع روند اجرای پروژه نیز گفت: به دلیل هزینه ‌های اجتماعی نمی ‌توانستیم خیابان اصلی شهر را مسدود کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از این چند روز مسدودی در مسیرها مشکلات متعددی را به دنبال داشت، ادامه داد: با بررسی ابعاد مختلف اجرای این طرح، تصمیم بر این شد بدون مسدود کردن خیابان اصلی پروژه ادامه یابد.

هیچ بدهی به پیمانکاران محلی نداریم

 شهردار اردبیل تصریح کرد: پرداخت حقوق کارگران به صورت کامل انجام شده و هیچ بدهی به پیمانکاران محلی گزارش نشده است.

لطف‌اللهیان متذکر شد: در محل پروژه نیز از نیروهای کارگری بومی استفاده شده و به جز چند نفر از مهندسان غیر بومی مابقی نیروها بومی هستند.

وی همچنین در خصوص انتخاب مدیر پروژه نیز گفت: مطابق ضوابط اگر فردی از مجموعه شهرداری انتخاب شود همان ناظر پروژه است اما شورای ‌شهر می‌ خواهد  فردی خارج از شهرداری در محل پروژه مستقر باشد که باید روند قانونی آن طی شود.

تعدادی با حاشیه‌ سازی به دنبال توقف پروژه هستند

شهردار اردبیل با اشاره به انتقادهای وارده به این پروژه مبنی بر اینکه نماد معماری شهر اردبیل عنوان شده است، اضافه کرد: این ادعاها شیطنت است و این پروژه به حدی پروژه بزرگی است که یک کارگاه بزرگ عمرانی محسوب می ‌شود و سایر دستگاه ‌ها هم باید از ظرفیت آموزشی آن استفاده کنند.

وی افزود: یک تعداد با حاشیه‌ سازی به دنبال توقف پروژه هستند اما آرزویشان محقق نخواهد شد و اینکه با رفع برخی مشکلات مالی موضوع ابهام در پروژه و صورت ‌جلسه ‌های آن مطرح می ‌شود قابل قبول نیست.

شهردار اردبیل در خصوص المان میدان وحدت نیز اضافه کرد: این پروژه نیز با گلایه شهروندان همراه بوده اما طی ماه ‌های اخیر سرعت اجرای آن افزایش یافته است.

46

کد خبر 1446293

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل شهردار اردبیل لطف اللهیان پروژه نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل گفت: ۹۲۷ سازه آبخیزداری در مناطق مختلف استان اجرایی و عملیاتی شده است. - اخبار استانها -

محمود قلیزاده در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری تسنیم در اردبیل اظهار کرد: با عملیاتی شدن این سازه‌های ارزشمند بالغ بر 23 میلیون مترمکعب آب در پشت این بندها و سازه های آبخیزداری جمع آوری و به شکل درست هدایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال جاری شدن سیل سال گذشته در انگوت، گرمی، اصلاندوز و بیله سوار عملیات احداث سازه های آبخیزداری به ویژه در سرشاخه‌های روان‌آب‌ها شروع شده تا برنامه کنترل و ذخیره اجرایی را شاهد باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: با اجرای این طرح ها منابع آب مورد نیاز در پشت این بندها و سدهای کوچک محلی جمع شده و در فصل زراعی تحویل باغداران و زارعان می شود.

قلیزاده افزود: در 65 حوزه استان مطالعه و عملیات تفصیلی و اجرایی طرح های آبخیزداری جزو برنامه های اصلی بوده تا ما بتوانیم در 478 هزار هکتار ثمرات و نتایج این طرح ها را مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای سازه‌های آبخیزداری در حقیقت یک تیر و چند نشان است تا ما در فصول مختلف سال بتوانیم روان آب ها را مدیریت کرده و در شهرها و روستاهای مختلف هدایت و توزیع منابع آب را انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی از محل مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی 350 میلیارد تومان منابع برای این پروژه ها پیش بینی شده و این مبلغ تا یک هزار میلیارد تومان نیز قابل افزایش است.

قلیزاده ادامه داد: با مهار آب ها و اجرای طرح های آبخیزداری نه تنها جلوی خسارت در فصول جاری شدن سیل گرفته می شود بلکه رفاه و آسایش و افزایش تولید نصیب روستائیان شده و آنها می توانند به راحتی از تولید بالاتر و کیفی تر استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در مشگین شهر به ویژه منطقه ارشق با توجه به کم بارشی و شرایط خشکسالی اجرای طرح های آبخیزداری نتایج سودمندی را به همراه دارد و اسباب رضایتمندی روستائیان و کشاورزان شده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد
  • شافعی: ترفند استقلالی ها به حاشیه بردن سرخپوشان است/ پروژه واگذاری سرخابی ها شکست می خورد
  • سازه اصلی پل انجیرلو به اتمام رسیده است
  • دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • اعدام سوداگر مرگ در اردبیل
  • سوداگر مرگ در اردبیل اعدام شد
  • بیش از ۱۸ هزار کنتور آب در استان بوشهر تعویض شد