Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوزمراسم بهره برداری از طرح‌های مسکن ملی و مسکن مهر تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور و به صورت تصویری آغاز می‌شود.

در این مراسم علاوه بر تعیین تکلیف نهایی ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی در قالب واگذاری گروهی زمین و یا معرفی افراد به طرح‌های آغاز شده و در حال ساخت، بیش از ۴۰ هزار مسکن مهر هم به بهره برداری خواهد رسید و به متقاضیان تحویل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم امروز نزدیک به ۱۲ هزار مسکن ملی در ۸ استان افتتاح خواهد شد و ۱۳۵ هزار قطعه زمین به گروه‌های ساخت واگذار می‌شود که از این تعداد ۹۵ هزار قطعه، ظرف یک‌سال گذشته واگذار شده و در این مراسم ۴۰ هزار واحد دیگر واگذار می‌شود. در این بخش، هر پلاک به گروه‌های سه نفر به بالا واگذار خواهد شد تا نسبت‌به احداث واحد مسکن ملی، اقدام کنند.

در ادامه ۲۵۳ هزار نفر به ۲۵۳ هزار واحد مسکن ملی در حال احداث معرفی می‌شوند.

حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی هم در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ واحد در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین بخشی از این مراسم به آغاز عملیات اجرایی حدود ۶۹ هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها با دیگر وزارتخانه‌ها اختصاص دارد که از این تعداد، ۳۰ هزار واحد مسکن ملی فرهنگیان، ۳۷ هزار واحد مسکن ملی نیروهای مسلح، ۲ هزار واحد مسکن ملی کارگران است.

ارزش طرح اقدام ملی حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به قیمت اراضی و حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1078017 برچسب‌ها مسکن مهر حسن روحانی دولت دوازدهم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مسکن مهر حسن روحانی دولت دوازدهم هزار واحد مسکن ملی بهره برداری مسکن ملی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

 بر اساس اعلام شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال، عوارض خودروی سواری ۳۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین عوارض تردد مینی بوس ۵۲۰ هزار ریال، کامیونت ۷۳۵ هزار ریال، اتوبوس ۶۰۵ هزار ریال و کامیون ۲ محور ۸۱۵ هزار ریال ابلاغ شد و برای تردد کامیون سه محور نیز عوارضی معادل یک میلیون و ۶۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

عوارض جدید خودروی تریلی یک میلیون و ۲۷۰ هزار و نفت کش نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می‌باشد.

تاکنون نرخ عوارض خودرو‌های سواری درآزادراه خرم آباد – پل زال ۲۶۵ هزار ریال، وانت ۵۰۰ هزار ریال، مینی بوس ۴۰۰ هزار ریال، کامیونت ۵۶۵ هزار ریال، اتوبوس۴۶۵ هزار ریال، کامیون ۲ محور۶۲۵ هزار ریال، کامیون سه محور ۸۱۵ هزار ریال، تریلی ۹۷۵ هزار ریال و تانکر یک میلیون ریال بود.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت در زمان بهره برداری، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می‌شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودرو‌ها برگشت داده شده و در اظهار نظر‌هایی عوارض دریافتی از خودرو‌ها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • برخورد جدی با تعاونی های متخلف مسکن در مهاباد
  • مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد
  • معاون استاندار هرمزگان: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل مردم شده است