Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی با موفقیت از ارومیه به تهران انجام شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی شادنوش با بیان این مطلب، گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی یک دختر بچه ۱۰ ساله اهل ارومیه که براثر ابتلا به تومور مغزی دچار مرگ مغزی شده بود با موفقیت صورت گرفت.

وی افزود: در این انتقال با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز جهت پیوند به بیمارستان شهید رجایی تهران انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شادنوش گفت: در این پیوند به صورت همزمان نمونه گیری از تومور مغزی فرد اهداکننده نیز انجام شده و مشخص شد مشکلی در انجام پیوند وجود ندارد.  

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزات بهداشت افزود: با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری و مقابله با کرونا قلب این دختر بچه ۱۰ ساله از ارومیه به تهران منتقل شد و در بیمارستان شهید رجایی به یک دختر ۷ساله با موفقیت پیوند زده شود.

به گزارش وبدا، وی افزود: کبد این قهرمان کوچک در تبریز و دو کلیه در ارومیه به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پيوند عضو وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه گفت: این مرحله از رهاسازی در مرحله نخست از سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می شود.

مجید رستگاری افزود: در مرحله نخست ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در مرحله دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

رستگاری اظهار کرد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته