Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری از اتمام جنگل‌کاری پروژه سراب قنبر کرمانشاه خبر داد و گفت: زون‌های پروژه جهت سرمایه‌گذاری آماده شده و همه چیز مهیای ورود سرمایه‌گذاران است.

فرامرز رحمتی زاده امروز (اول آبان) در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه پارک جنگلی سراب قنبر کرمانشاه با اشاره به شروع این پروژه از سال ۱۳۹۵ گفت: پروژه در مساحتی به وسعت ۱۶۴ هکتار اجرایی شده و تاکنون ۴۰ هکتار از آن جنگل کاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق طرح اولیه قرار بود پروژه فقط یک پارک جنگلی باشد، اما با توجه به نیاز مردم محدوده جنوب شهر، برنامه ریزی شد تا مجتمع های تفریحی و گردشگری هم در محدوده این پارک جنگلی تاسیس شود.

رحمتی زاده تصریح کرد: با انجام ۴۰ هکتار جنگل کاری عملا کار جنگل کاری پروژه به پایان رسیده و زون های فرهنگی، تفریحی، گردشگری و ... هم در محدوده پارک تعریف شده است.

وی افزود: حدود ۲۱ هزار اصله درخت در قالب ۱۲ گونه گیاهی در محدوده پارک جنگلی سراب قنبر کاشت شده و تلاش بر این بوده از گونه هایی استفاده شود که پارک جنگلی در تمام فصول سال زیبایی و سرسبزی خود را داشته باشد.

وی افزود: پروژه هم اکنون آماده سرمایه گذاری است و خوشبختانه تاکنون سرمایه گذاران بسیاری اعلام آمادگی کرده اند که در حال بررسی درخواست آنها هستیم.

رحمتی زاده در تشریح زیرساخت‌های این پارک گفت: حدود ۵.۵ کیلومتر مسیر دسترسی برای این پارک تعریف شده که دو کیلومتر آن تاکنون آسفالت شده و به محض تخصیص اعتبار باقی مانده مسیر هم آسفالت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مشکل تامین آب داریم و درختان محدوده جنگل نیز همگی با تانکر آبیاری می‌شوند و انتظار داریم شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب با همکاری استانداری اقدامی برای رفع این مشکل انجام دهند.

وی افزود: همچنین از شرکت توزیع برق درخواست داریم در زمینه تامین روشنایی مسیر پروژه، شهرداری را یاری کند.

رحمتی زاده خاطرنشان کرد: پارک جنگلی سراب قنبر پروژه ای شهری و متعلق به تمام مردم شهر است و انتظار داریم سایر دستگاه ها نیز در اجرای این پروژه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه کرمانشاه پارک جنگلی پارک جنگلی رحمتی زاده جنگل کاری سراب قنبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه