Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@07:05:01 GMT

چرا ماسک زدن باعث کاهش انتقال ویروس کرونا می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۳۹۷۲

چرا ماسک زدن باعث کاهش انتقال ویروس کرونا می‌شود؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد استفاده از ماسک حجم ابرهای ویروس کرونا را که به دلیل سرفه کردن به وجود می‌آید، کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که ویروس کرونا بیش از ۳۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است، محققان بیش از پیش بر موضوع جا به جا شدن قطرات تنفسی حاوی کرونا ویروس و آلوده شدن هوا پس از سرفه کردن افراد آلوده به این ویروس تمرکز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران در مطالعات قبلی خود ویژگی‌های هوای دهان افراد مانند حجم، دما، توزیع قطرات و رطوبت را بررسی کردند.

آن‌ها به منظور بررسی تأثیر استفاده از ماسک بر کاهش حجم ابرهای حاوی ذرات ویروس کرونا که از سرفه کردن ناشی می‌شود، مطالعه جدیدی انجام دادند. محققان عواملی مانند رطوبت و دما را که ممکن است بر میزان پخش شدن قطرات حاوی ویروس کرونا تأثیر بگذارد، در نظر گرفتند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که پنج تا هشت ثانیه اول پس از سرفه کردن، مدت زمان مهمی برای متوقف کردن ورود قطرات حاوی ویروس به هوا و پخش شدن آن است. پس از این زمان ابر ذرات کرونا متلاشی می‌شود و احتمال انتقال ویروس به دیگران افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر این محققان متوجه شدند که استفاده از ماسک حجم ابرهای منتشر شده ناشی از سرفه کردن را هفت برابر کاهش می‌دهد، در حالی که ماسک N۹۵ قادر است حجم ذکر شده را تا ۲۳ برابر کاهش دهد.

به گفته محققان استفاده از ماسک، دستمال و یا سرفه کردن در آرنج خود باعث می‌شود فاصله ابرهای ناشی از سرفه کردن افراد کاهش پیدا کند، در نتیجه میزان شیوع قطرات تنفسی حاوی ویروس کرونا کم می‌شود و افراد کمتری به این ویروس آلوده می‌شوند. بنابراین لازم است افراد در دوران همه گیری ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Physics of Fluids منتشر شده است.

کد خبر 451130

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا کرونا در جهان شیوع کرونا علائم کرونا کرونا ماسک n95 سرفه ماسک کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استفاده از ماسک سرفه کردن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش هلث دی نیوز، تیمی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون توضیح دادند که همه چیز به خاطر توانایی فعالیت بدنی برای کاهش سطح استرس در مغز است.

با تقویت این یافته، مطالعه نشان داد که ورزش بیشترین فواید قلبی را برای افراد دارای سابقه افسردگی به ارمغان می‌آورد.

دکتر «احمد توکل»، سرپرست این مطالعه متخصص قلب در مرکز تحقیقات تصویربرداری قلب و عروق بیمارستان عمومی ماساچوست، خاطرنشان کرد: «فعالیت بدنی در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به افسردگی تقریباً دو برابر مؤثرتر بود.»

در این تحقیق، تیم توکل میانگین داده‌های ۱۰ ساله بیش از ۵۰۰۰۰ نفر را بررسی کردند. تمامی شرکت کنندگان سوابق فعالیت بدنی خود را گزارش کرده بودند.

زیرمجموعه‌ای از ۷۷۴ نفر هم تحت اسکن مغز و آزمایش‌های دیگر برای اندازه‌گیری فعالیت مغز مرتبط با استرس قرار گرفتند.

محققان گزارش دادند که در طول یک دهه پیگیری، تقریباً ۱۳ درصد از شرکت کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند.

با این حال، افرادی که توصیه‌های استاندارد برای فعالیت بدنی را رعایت کردند، ۲۳ درصد کمتر احتمال داشت چنین تشخیصی دریافت کنند.

گروه تحقیق دریافتند که این افراد همچنین نسبت به افرادی که کمتر ورزش می‌کردند، فعالیت مغزی مرتبط با استرس در آن‌ها به طور قابل توجهی کمتر بود.

تیم بوستون توضیح داد که این ناحیه به عنوان کنترلی بر مراکز استرس مغز شناخته شده است.

به گفته محققان، به طور کلی، به نظر می‌رسد که کاهش سطح استرس نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارد. این واقعیت که به نظر می‌رسید ورزش به ویژه به افرادی که سابقه افسردگی دارند کمک می‌کند، این تصور را تقویت کرد.

توکل گفت: «اثرات ورزش بر فعالیت مرتبط با استرس مغز ممکن است این مشاهدات جدید را توضیح دهد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی/ ماجرای قرص‌های داخل گچ پا چیست؟
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • بارش قطرات باران بر بنای ارگ تاریخی بم
  • ضربه 140 میلیاردی پورتو به طارمی قبل از انتقال به اینتر!
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند