Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلد کتاب «خواص انقلاب» نوشته سعید میرزایی به‌تازگی توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر و راهی بازار نشر شده است.

در جریان اتفاقات سال‌های ۷۸ و ۸۸ و بعد از آن، رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرر از خواص انقلاب و ضرورت‌ها و بایسته‌های مربوط به آنان سخن گفتند و از مردود شدن بعضی از خواص در جلسه امتحان یعنی رخدادها و وقایع این سال‌ها، خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌کتاب، چهارتن از شخصیت‌های انقلاب مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر زندگینامه آنان، لحظه‌های حساس فراروی هر یک از آنان و موضعگیری و اقدامات آنان در این لحظه‌ها، مطرح و تدوین شده است. این شخصیت‌ها عبارت‌اند از: سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، سیدمحمد خاتمی، آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله محمد جنتی.

تبیین عملکرد و عاقبت این خواص علاوه بر بازخوانی تاریخ انقلاب و وقایع و رخدادهای حساس آن، در شناخت شخصیت‌ها و چرایی مردود شدن یا قبول شدن آنها در جریان مسائل انقلاب، مایه بصیرت بوده و دارای درس‌ها و عبرت‌های فراوان است که جامعه بخصوص جوانان در گام دوم انقلاب به آن شدیداً احتیاج دارند.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«بیشترین بار امانت سبک زندگی ایمانی، اعتقادات و استقامت یک ملت، بدوش آگاهان و زبدگان و زمامداران آن ملت است. هر گاه اینان با بصیرت، پاکدست، مؤمن، امانتدار، با استقامت و مدبّر بوده‌اند تحولات آن ملت، به جهت مثبت حرکت کرده و سازنده و پیش‌برنده و عزّت‌بخش خواهد بود و بالعکس، اگر فاقد این خصوصیات باشند، در تنزّل و عقب‌ماندگی و فساد جامعه تأثیرگذار خواهند بود. با توجه به این نقش است که دشمنان نظام دینی جمهوری اسلامی، عمده هدف و آماج توطئه‌های خود را متوجه خواص جامعه می‌کنند تا ذهن و محاسبات آنها را عوض کرده و از این طریق مردم را به سمت خواسته‌های خود سوق دهند.»

این‌کتاب با ۲۷۲ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5053640

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب سید محمد خاتمی آیت الله مهدوی کنی سعید میرزایی انقلاب رایزنی فرهنگی تازه های نشر ترجمه پرویز قاسمی معرفی کتاب قرقیزستان دفاع مقدس ادبیات جهان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تجدید چاپ شیوع کرونا جایزه جلال آل احمد ویروس کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علیرضا قزوه در نشست خبری نخستین جشنواره شعر نفس پاک گفت: این جشنواره یکی از کار‌های جدی ماست و اهمیت آن را به شاعران یادآوری می‌کنیم تا از این برنامه، کتابی هم به یادگار منتشر شود.

وی افزود: قرار است اشعار منتخب با ویراستاری محمدکاظم کاظمی در کتابی منتشر شود که از این کتاب همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره رونمایی خواهد شد.

موضوع اعتیاد و آگاهی بخشی خانواده‌ها عنوان جشنواره شعر نفس پاک شده است. جشنواره‌ای که در چهار محور اصلی اعتیاد و عواقب زیان بار آن، آگاهی بخشی، گفتمان سازی برای انتخاب سبک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

برای این جشنواره از شاعران داخلی و فارسی زبان‌های کشور‌های منطقه دعوت شده تا اشعار خود را در مورد آسیب‌های اجتماعی اعتیاد ارائه کنند. برای حضور شاعران در این جشنواره و ماندگاری آثارشان پیشنهاد‌هایی مطرح شد.
همچنین برای کیفی سازی جشنواره شعر نفس پاک، بخش‌های دیگر هم به آن اضافه می‌شود. این جشنواره شعر، ۱۴ برگزیده با جوایز نقدی دارد و مراسم اختتامیه آن همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در هفته اول تیر برگزار خواهد شد.

انسیه بحری گزارش می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد