Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور داخله/ کشور افغانستان اعلام کرد که طی حدود یک ماه گذشته، ۱۲۲۵ عضو طالبان در سراسر این کشور در درگیری با نیرو‌های امنیتی کشته و زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان گفت: «در جریان ۲۸ روز گذشته ۱,۲۲۵ طالب تروریست کشته و زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آرین افزود: «از این میان ۸۴۰ طالب تروریست کشته و ۳۸۵ تروریست دیگر زخمی شده‌اند.»

وی تاکید کرد که نیرو‌های قهرمان امنیتی و دفاعی افغانستان پاسخ هر نوع تحرکات دشمن را می‌دهند.

گفتنی است که طالبان طی هفته‌های اخیر به شدت حملات خود را بر نیرو‌های امنیتی و غیر نظامیان در سراسر افغانستان افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت امور داخله طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری

تروریست‌های الجیش الوطنی (همسو با ترکیه) در شمال استان حلب واقع در شمال سوریه بر سر کشته شدن یکی از فرماندهان خود به جان هم افتادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی کشته شدن «معتصم عباس» فرمانده لشکر المعتصم وابسته به گروهک الجیش الوطنی (همسو با ترکیه)، اعضای این گروهک به جان هم افتادند.

به نوشته المیادین، این درگیری‌ها در شهر «مارع» در شمال استان حلب جریان دارد و طرف‌های درگیر با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین همدیگر را هدف قرار می‌دهند.

تقلای دولت جولانی برای فرار از فروپاشی همزمان با ادامه اعتراضات در ادلب و حلب/ گزارش اختصاصی

وبگاه نهاد موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه (همسو با معارضان) نیز نوشت که درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که «معتصم عباس» سعی کرد دو فرمانده لشکر «المعتصم» را به اتهام فساد مالی بازداشت کند و همزمان اختلافات شدیدی نیز میان اعضای ارشد این گروهک بر سر تقسیم اموال و مناصب از مدت‌ها پیش وجود داشت.

پس از تلاش معتصم عباس برای دستگیری «الفاروق ابوبکر» و «محمد الضاهر» این درگیری‌ها آغاز شد و از سوی دیگر نیز گروهک «الجبهه الشامیه» نیز نیروهای خود را برای کمک به «معتصم عباس» راهی شهر «مارع» کرده است.

به گفته منابع سوری، «الفاروق ابوبکر» و «محمد ضاهر» و «مصطفی سیجری» سه تن از سرکردگان لشکر «المعتصم» تلاش کرده‌اند علیه معتصم عباس کودتا کنند که در این میان معتصم عباس نیز کشته شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار