Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی استاندار بوشهر در پی وقوع چندین فقره خودکشی طی هفته های اخیر عنوان کرد: همه ما در برابر بروز خودکشی ها مسئول هستیم

به گزارش ایسنا، مجید خورشیدی در ادامه نشست های بررسی و رسیدگی به موضوع خودکشی در استان بوشهر در جمع نمایندگان سازمان های مردم نهاد در بخش اجتماعی، با اشاره به وقوع خودکشی چند نوجوان در استان اظهار کرد: همه ما از مدیر، معلم، پدر و مادر، فعال اجتماعی و سیاسی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در برابر بروز این خودکشی ها مسئول هستیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان های مردم نهاد افزود: امروز کشورهای توسعه یافته در حال واگذاری امور خود از بخش دولتی به بخش عمومی هستند و دلیل این امر هم عملکرد بهتر بخش های غیر دولتی می دانند، لذا واگذاری امور به سازمان های مردم نهاد قطعا نتایج مطلوبی دارد.

خورشیدی یادآور شد: شاد زیستن مغایرتی با دین و مذهب ندارد لذا سازمان های مردم نهاد در زمینه آموزش چگونه شاد زیستن و تاب آوری در مقابل بحران‌های اجتماعی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خودکشی یک فرایند بوده و نشانه هایی دارد، گفت: سازمان های مردم نهاد در قالب اقدامات اطلاع رسانی در فضای مجازی، نشانه های آغاز تمایل به خودکشی را تبیین کنند.

معاون استاندار بوشهر به نقش مهم مشاوره روانشناسی اشاره کرد و بیان کرد: باید فرهنگ استفاده از ظرفیت روان شناسان و روانپزشکان را در جامعه ترویج کنیم و تابوی نیاز به مشاوره را بشکنیم.

خورشیدی افزود: باید با استفاده از فضای مجازی و عمومی، امید به زندگی را ترویج کرده و روش های مقابله با آسیب های اجتماعی را به مردم آموزش دهیم.

وی خواستار تدوین محتوای آموزشی با موضوع خودکشی و روش های جلوگیری از بروز آن شد و گفت: دوران کرونا دوران انزوا بوده و این امر نقطه آغاز آسیب های اجتماعی است لذا ضرورت دارد که با بهره گیری از فضای مجازی، تالارهای گفتگو ایجاد کنیم.

معاون استاندار بوشهر بر توجه به کارکردهای مهم خانواده اشاره کرد و افزود: با توجه به بنیان های فرهنگ ایرانی، توجه به کارکردهای مهم و اصلی خانواده برای مبارزه با آسیب های اجتماعی ضروری است.

حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، به دنبال وقوع چند فقره خودکشی در استان، نشست های مستمر و منظمی برای بررسی علل و عوامل بروز خودکشی در استان برنامه ریزی و اجرا کرده و این نشست ها به صورت هفتگی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، در نشست امروز راه های مشارکت سازمانهای مردم نهاد در امر ارتقای تاب آوری و امید به زندگی بررسی شده و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد حاضر در جلسه از استعداد و آمادگی خود در این زمینه خبر دادند. همچنین در این جلسه مدیران دستگاه‌های حمایتی در خصوص استمرار اقدامات خود در امر سلامت روان و ارائه خدمات به جامعه در این زمینه گزارشهایی ارائه نمودند.

در هفته های اخیر وقوع خودکشی در بین نوجوانان در استان بوشهر، موجب نگرانی مردم، خانواده ها و مسئولان اجرایی استان بوشهر شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0039lv

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بوشهر خودکشی سازمان های مردم نهاد مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در اولین کنفرانس دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» که در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جز ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، اظهار داشت: پنجره واحد مدیریت زمین، با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان ۲۰ دستگاه متولی و صدور مجوزهای مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را نتیجه تلاش‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات ایران و راهبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دستگاه‌های متولی مدیریت زمین دانست که ذی‌نفعان آن علاوه بر مردم، سازمان اراضی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و قوه قضائیه هستند و خاطرنشان ساخت: پیش از آغاز به کار این سامانه، وجود نقض در حوزه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضائی، چالش‌هایی را جهت تأمین امنیت غذایی، تضمین سلامت جامعه و حفظ محیط زیست ایجاد کرده بود. تا حدی که ۱۵ درصد پرونده‌های قضائی کشور به نارضایتی‌های مردم و سرمایه‌گذاران در حوزه زمین اختصاص داشت.

خوانساری سامانه زمین را از جمله پروژه‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم گفت: سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در ۳۱ استان کشور و پوشش ۵ پهنه آسیب‌پذیر به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است. در همین راستا، شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی توسط دو شرکت دانش بنیان در شناسایی تخلفات مؤثر بوده است.

در این کنفرانس علمی، معاون وزیر ارتباطات، استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور را نخستین تجربه‌ای دانست که توسط سامانه زمین محقق شده است و افزود: در حال حاضر از میان ۴۷ دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوزهای زمین محور به عهده دارند، ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند. این تعامل باعث ارائه ۱۹ عنوان استعلام الکترونیکی بین دستگاهی، صدور ۶ عنوان مجوز، گواهی، موافقت‌نامه و قرارداد واگذاری و ۳ خدمت-استعلام شده است که نمونه بی‌نظیری از خدمت‌رسانی یکجا به مردم است.

معاون وزیر ارتباطات، با ارائه آماری وضعیت استفاده مردم بوشهر از پنجره واحد زمین را تشریح کرد: تا کنون ۱۸ هزار و ۳۹۰ درخواست توسط مردم استان بوشهر در سامانه پنجره واحد زمین برای دریافت خدمات و مجوزهای زمین محور به ثبت رسیده است که از این تعداد بالغ بر ۱۳ هزار درخواست تعیین تکلیف شده و حدود ۵ هزار درخواست نیز در مراحل مختلف بررسی در دستگاه‌ها است.

خوانساری ادامه داد: از مجموع درخواست‌های تکمیل شده، ۱۰ هزار و ۲۹۱ درخواست به خدمت «تعیین حدود اراضی روستایی- استان بوشهر» تعلق دارد که ۷ هزار و ۷۷۰ درخواست تعیین تکلیف شده و ۲ هزار و ۴۹۹ درخواست نیز در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: البته درخواست برای انجام استعلام «ملی مستثنیات» از دیگر خدمات مورد مطالبه مردم بوشهر از سامانه زمین بوده است. به طوری که تا کنون، ۵ هزار و ۸۹ درخواست برای این استعلام الکترونیکی به ثبت رسیده است که ۴ هزار و ۹۱۶ درخواست، تعیین تکلیف شده‌اند.

خوانساری تصریح کرد: درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، معاون وزیر ارتباطات در سفری به استان بوشهر از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبر نوری در این استان بازدید و با مدیران ارشد استانی دیدار کرد.

کد خبر 6085895 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر