Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@11:40:15 GMT

دستیابی فرانسه به هدف هزینه‌های ناتو در سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۲۴۴۷۷

دستیابی فرانسه به هدف هزینه‌های ناتو در سال ۲۰۲۰

فرانسه یکی از بزرگترین قدرت‌های نظامی اروپا، امسال به هدف تعیین شده برای هزینه‌های نظامی ناتو دست خواهد یافت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو روز چهارشنبه اعلام کرد: فرانسه در سال 2020 میلادی به هدف تعیین شده برای اختصاص 2 درصد تولید ناخالص داخلی به هزینه های نظامی دست خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اکثر کشورهای عضو ناتو هنوز فاصله زیادی تا دستیابی به هدف تعیین شده دارند و آمریکا فشار زیادی را به این کشورها وارد می کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ناتو افزود: پیش بینی می شود فرانسه امسال 2.1 درصد تولید اقتصادی خود را به هزینه های نظامی اختصاص دهد.

دبیرکل ناتو: برای دفاع از منافع خود در افغانستان هستیم/ خروج مبتنی بر شرایط خواهد بودافزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی آلمان در ناتو با وجود بحران کرونا

 

این هدف در سال 2014 میلادی از سوی رهبران ناتو تعیین شد، یعنی پس از اقدام روسیه در ملحق کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در این باره گفت: سال 2020 ششمین سال متوالی خواهد بود که هزینه های متحدان اروپایی و کانادا با افزایش روبرو خواهد شد، معادل 4.3 درصد در ارقام واقعی. پیش بینی می کنیم این روند ادامه داشته باشد.

ناتو افزود: در حالی که فرانسه و نروژ تاکنون به هدف 2 درصدی دست یافته اند، تنها 10 کشور از 30 عضو ناتو امسال به این هدف دست خواهند یافت.

ایتالیا، اسپانیا و بلژیک پایین ترین سهم را در افزایش هزینه های نظامی داشته‌اند. عدم تمایل کشورهای اروپایی برای افزایش هزینه های نظامی، با مخالفت شدید ترامپ روبرو شده است. این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی در حال میزبانی از نظامیان آمریکایی هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزینه های نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِم چونگ‌ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خیلی وقت است که میدان نبرد در اوکراین به گورستان تسلیحات گوناگونی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین نوشت: لایحه کمک نظامی اضافی ایالات متحده به اوکراین صرفاً یک ماده روانگردان برای کاهش موقت ترس از دارودسته زلنسکی است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل روز یکشبنه اعلام کرد که ارائه کمک های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به جلوگیری از پایان شکوهمند رژیم کی یف کمک نمی کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هنگامی که رییس و رهبر دولتی به مردم خودش اهمیت نمی‌دهد و کشورش را نمی‌فروشد، همچنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ اینجا چیزی برای جشن‌گرفتن نیست.

این دیپلمات روس اوکراین را «شرکت نظامی خصوصی» ضدروی توصیف کرد و در ادامه نوشت: این شیوه کمی بیشتر کار خواهد کرد، پول بیشتری به جیب زده می‌شود، سلاح بیشتری دزدیده می‌شود و ده‌ها هزار اوکراینی کشته خواهند شد.

پولیانسکی همچنین گفت: اما پایان شکوهمند رژیم کی‌یف بدون توجه به این بسته جدید و تمام تلاش‌های بیهوده حامیان آمریکایی و ناتو برای زنده نگه داشتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6087354

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد