Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در مراسم آغاز بهره برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت راه وشهرسازی در قالب ۵۰۹ هزار واحد مسکونی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با ساخت ۴۰۰ هزار واحد در سال ۹۷ با حضور رییس‌جمهور رونمایی کردیم گفت: کار نرم افزاری طراحی و واگذاریاراضی و ثبت نام متقاضیان را به صورت پیوسته و در قالب یک جریان پایدار آغاز کردیم و هم اکنون شاهد افتتاح آن‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در استان‌های پیشتاز آماده شده و من از استانداران برای همکاری بسیار خوب تشکر می‌کنم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه سهم مهمی از ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی مربوط به مربوط به بافت فرسوده است افزود:ما همواره ناکامی‌های ویژه‌ای در بافت‌های فرسوده داشتیم و داریم چراکه عرصه و ساخت این واحد‌ها باید با همکاری خود مالکان انجام شود.

او تصریح کرد: توانمند سازی مالکان و همکاری استاندار و و همکاری شهرداری‌ها در افزایش سرعت بافت فرسوده بسیار موثر است.
اسلامی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد از سهم ۱۰۰ هزار واحد فرسوده بوده که امروز ۶ هزار واحد آن‌ها که توسط مردم ساخته شده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول تاکید کرد: رویکرد حمایت از شهرداری‌ها و استانداری‌ها باید داشته باشیم تا سرعت اجرای پروژه افزایش یابد‌

اسلامی با بیان اینکا بخش دوم مربوط به واگذاری راضی است افزود: طبق دستور شما اعلام شده بود که اراضی به به صورت رایگان واگذار شود که ما سعی کردیم این اراضی در قالب ۹۹ ساله واگذار شود و بخش زیادی از پروژه‌ها در اراضی ۹۷ واگذار و ساخت آن‌ها آغاز شده است.

اسلامی بیان کرد: بخش دوم که قیمت ان در فروش اقساطی تعریف شده که بخشی از آن‌ها با مشارکت مردم واگذار و ساخته شده و دسته دوم هم توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: مسئله دیگر آیین نامه اجرایی قانون سامانده زمین هستند برای فروش اقساطی از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش دادیم تا با همان نرخ سپرده فروش اقساطی انجام شود و پروژه‌هایی که شروع شده است هم اکنون بخش در مرحله فنداسیون و اسکلت قرار دارد.

وزیر راه‌وشهرسازی اظهار کرد: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی که ساخت آن‌ها آغاز شده ودر مراحل پیشرفت بسیار خوبی دارد و در مرحله قرارداد تحویل قرار دارد.

اسلامی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای هم با دستگاه‌های از جمله وزارت آموزش و پرورش نیرو‌های مسلح و سایر دستگاه‌ها منعقد شده است گفت: از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کرده ایم بی جواب نگذاشته ایم.

او گفت: مجموع ۶۹ هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم نامه و تعامل و همکاری ساخته شده است.

اسلامی با بیان اینکه تولید پیوسته مسکن نشان دهنده جریان پایدار تولید مسکن است افزود: از نقطه آغاز نقشه طرح و برنامه ریزی ساز و کار ساخت و تعیین متقاضی و همچنین اجرای پروژه‌ها و افتتاح پروژه‌ها به طور پیوسته همکاری بسیار خوبی دشته است.

او اظهار کرد: مهمترین اهداف ما در این بخش جریان تولید مصرف کننده با مسدود سازی تمامی آفت‌ها توانستیم این پروژه‌ها را اجرا کنیم.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: امروز در این شرایط برنامه را افتتاح می‌کنیم و سهم مسکن از تولید ناخالص ۴۰ درصد است و سهم ما از تولید خالص ۳۰ درصد است و میزان اشتغال در حوزه مسکن هم ۱۳ درصد است که به اندازه کافی جایگاه ارزشمندی را در اقتصاد کشور دارد و برنامه افتتاح می‌کنیم.

او اظهار کرد: با بنابراین باید اعتماد متقابل بین مردم بتوانیم این سهم را افزایش دهیم و البته سازندگان هستند که در این زمینه سرمایه خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مسکن ملی مسکن مهر وزیر راه وشهرسازی هزار واحد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۲۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند

 حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین کارهایی که می توانیم انجام دهیم واگذاری زمین به مردم و نهضت مردمی سازی مسکن است گفت: خوشبختانه در طرح جهش تولید مسکن که دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کرده پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه  بر این اساس توزیع عادلانه زمین اجرا می شود که باعث خواهد شد افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند از امکان زمین بهره‌مند شوند گفت: با تخصیص این اراضی و پرداخت تسهیلات  ساخت تدریجی مسکن را پیش ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه  طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از طرح‌هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می‌گیرد گفت:  می‌توان  طرح  نهضت ملی مسکن را نمونه‌ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، دانست چون نقطه آغاز و پیشرفت این طرح، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت طرح ها است.

جنتی یادآور شد: بنابراین جهش تولید با مشارکت مردم» یکی از شعارهای بسیار خوب است که بر اساس آن باید مردم در صحنه باشند. به این ترتیب می توان به رفع معضل همیشگی مسکن در کشور امیدوار بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی تنها راهکار در رونق بازار مسکن خواهد بود
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد